וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 שנה לכורסה המפורסמת בעולם

צמד המעצבים צ'ארלס וריי אימס אחראים לכמה פרטי ריהוט שהפכו לרבי מכר. עכשיו הכורסה המפורסמת שלהם חוגגת 60 שנה של מכירות שיא ברחבי העולם ודגם מיוחד במהדורה מוגבלת

כורסה בעיצוב צ'ארלס וריי אימס – ויטרה, הביטאט. הביטאט – ויטרה,
הכורסה מגיעה עם הדום נילווה/הביטאט – ויטרה

הם נחשבים לזוג מעצבים בולטים באבני הדרך של העיצוב המודרני, פריטים שעיצבו הפכו לאייקונים ופרטי אספנות מקוריים. צ'ארלס וריי אימס, זוג נשוי ומוכשר הגיעו באמצע המאה ה-20 לעיר המלאכים ויצרו בה חלק נכבד מהארסנל הססגוני שלהם, כמו גם את ביתם הייחודי השוכן על צוק ומכונה Case Study House 8 שנבנה בשנת 1949. הנכס האמור הפך גם הוא לאיקונה - הוא נעשה במסגרת פרויקט ניסיוני שיזם הירחון האמריקאי "ארטס אנד ארכיטקצ'ר" לפיתוח דגם בנייה מודרנית זולה ופשוטה בארצות הברית שלאחר המלחמה. מדובר בבית צבעוני מתוך 25 מבנים שהשתתפו בפרויקט, שלמעשה שיקף את סגנון החיים החופשי של אותה העת. ב-2006 הוכרז המבנה כאתר מורשת לאומית על ידי איגוד אונסקו.

פריט נוסף שהפך לסמל ועוצב על ידי הזוג אימס היא כורסה מדגם Lounge שזכתה לתהילה רבה, רב מכר אם תרצו, סובב עולם. הוא גם זכה ללא מעט זמן מסך בסדרה הטלוויזיונית "מד מן". ובימים אלה, הכורסה האמורה חוגגת 60 שנה. על החגיגות אחראית חברת "ויטרה" - מותג שוויצרי שמחזיק בזכויות ייצור הרהיטים המקוריים של בני הזוג באישור הקרן והמשפחה של המעצבים. במסגרת האירועים, ויטרה מציעה את הכורסה בריפוד בד שחור - במקום עור שחור כפי שיש בדגם המקורי, המתאים לגוון העץ - חום אדמדם. הכורסה יוצאת בימים אלה במהדורה מוגבלת ותימכר מהיום ועד ינואר 2017. לישראל היא צפויה להגיע בקרוב לחנויות הביטאט, אך טרם פורסם מחירה. מחיר הכורסה המקורית וההדום הנלווה לה יעמוד על 21,800 שקלים במכירה השנתית בהביטאט, שתערך בקרוב.

כורסה בעיצוב צ'ארלס וריי אימס – ויטרה, הביטאט. הביטאט – ויטרה,
הכורסה שזכתה לזמן מסך בסדרה "מד מן"/הביטאט – ויטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צ'ארלס וריי אימס - דגלו בפרקטיות מעל הכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כורסת לאונג' שעוצבה לראשונה ב-1956 נועדה בראש ובראשונה להיות נוחה ופשוטה. לזוג אימס לא היו כוונות לעיצוב נעלה וגבוה לעשירים בלבד. פרקטיות היתה מילת המפתח בכל שלב ושלב בעבודה של השניים.

אי אפשר להתעלם מנושא החיקויים שקיים בעולם הריהוט בכלל ובמיוחד, בפרטי הריהוט שעוצבו על ידי הזוג אימס. מכאן, כמו כל מוצר שעוצב על ידי השניים (בדומה ליצירות אמנות) חתום ובעל תעודת מקוריות מטעם מותג הרהיטים ויטרה. על הכורסאות החדשות שיוצאות בימים אלה במהדורה מוגבלת תתנוסס תווית מיוחדת של 60 שנה. מה שיהפוך את הפריט לנחשק במיוחד בקרב האספנים.

"ויטרה מעניקה כבר שנים אפשרות להזמין את הכורסה עם ריפודי עור בצבעים שונים. הכל כמובן נעשה באישור משפחת אימס. אבל אחוז גבוה יותר של לקוחות ביקש להיצמד למקור" מציינת אתי מאירוביץ, בעלת הביטאט המייבאת את מוצרי ויטרה. "הבד החדש לדעתי, מעניק לכורסה דווקא מראה אותנטי. מותאם לתקופה בה הכורסה עוצבה. לפני שישים שנה".

כורסה בעיצוב צ'ארלס וריי אימס – ויטרה, הביטאט. הביטאט – ויטרה,
60 שנה של מכירות מסביב לעולם ואינספור חיקויים/הביטאט – ויטרה

חגיגות מיוחדות לאייקון מסוג זה מקובלות בעולם העיצוב ברחבי העולם. כך לדוגמה, המסחטה של פיליפ סטארק שעוצבה ב-1990 וציינה בשנה שעברה 25 שנה, נכנסה לפנתאון העיצוב והפכה לאייקון מזוהה. היא נעשתה ממתכת בהשראת רגלי עכביש גדולות וארוכות כך שהיא יכולה לעמוד גם ללא שימוש, כלומר כפריט דקורטיבי בפני עצמו. גם הקומקום הנמכר ביותר בעולם שעוצב על ידי האדריכל והמעצב מייקל גרייבס זכה לחגיגות בהגיעו ל-30. מדובר בקומקום נירוסטה, שהיה למוצר הראשון של גרייבס שנעשה בייצור המוני, עוצב כחרוט בעל זרבובית זוויתית ומכסה מעוגל, מעליו ידית מקושתת המכוסה בחלקה בגומי. בקצה הזרבובית ניצב היהלום שבכתר: ציפור שיר קטנה, ששורקת כשהמים רותחים. במהדורה המוגבלת הקומקום נעשה עם זרבובית בצורת דרקון ובצבע הירוק-ג'ייד, הסיבה לכך נעשתה: "בגלל המורשת העשירה שנמצאת בפולקלור הסיני, שמשתמש בדרקונים כסמל לכוח ולמזל טוב" כלשונו של גרייבס לפני מותו.

עוד בנושא:

קומקום מעוצב. טולמנ'ס, אלסי,
הקומקום הנמכר בעולם שחגג בשנה שעברה 30/טולמנ'ס, אלסי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרבובית הדרקון בקומקום שעיצב מייקל גרייבס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום הולדת 25 למסחטה המפורסמת של פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully