וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ קטן, הישג גדול: שכורה ומעוצבת בחולון

19.10.2016 / 13:26

עבור קיזוז בשכר הדירה, ביצעה הדיירת שחיה כאן מייק-אובר משגע. היא משלמת 2,600 שקלים בחודש ונהנית מ-60 מ"ר מרווחים ומעוצבים בקפידה. כך זה נראה מבפנים

מגד גוזני

לאן הגענו?
רחוב וייצמן בחולון, לדירת 2 חדרים, בגודל 60 מ"ר.

כאן גרים
מישל פרידמן (29), מעצבת פנים. היא נולדה במיאמי, גדלה בארגנטינה ועלתה לארץ בגיל 12, כשלאורך כל הדרך ליוותה אותה האהבה לעיצוב ואמנות. "מגיל צעיר נמשכתי לכל מה שקשור ביופי ואסתטיקה, הייתי במגמת אדריכלות ועיצוב בתיכון וידעתי שזה התחום שארצה לעסוק בו". בנוסף, "מחלטרת" הדיירת בעיצוב תכשיטים ועיצוב גרפי.

דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
חיה ונושמת עיצוב. מישל פרידמן/מגד גוזני

יגעת ומצאת
כשהתחילה את לימודיה במכון הטכנולוגי בחולון עברה מישל אל העיר וחיה במשך 3 שנים בדירה קטנה במיוחד. כשביקשה להשתדרג מצאה את הדירה הנוכחית דרך מודעה ברשת. "הדירה היתה במצב קטסטרופלי", היא מספרת "טפטים אדומים על הקירות, מטבח הרוס וריהוט ישן. אבל זיהיתי את הפוטנציאל והחלטתי ללכת על זה".

הום סטיילינג
טרם כניסתה סיכמה הדיירת עם בעל הדירה שתערוך בעזרת בני משפחתה שיפוץ, עבור קיזוז בשכר הדירה. במסגרת השיפוץ צבעו העוסקים במלאכה את הקירות, משקופים והדלתות, נפטרו מהטפטים וערכו מייק-אובר כללי למטבח. מה שנותר מהדירה הקודמת היו בעיקר רהיטים ישנים שמישל חיבבה. בסלון למשל, בולטות לעין ספה וזוג כורסאות וינטג' שהיא ריפדה מחדש. "אני אוהבת לעבוד עם הידיים, לאסוף חפצים ישנים ולשפץ. אני מתחברת יותר לחפצים שיש להם היסטוריה, זה נותן ערך מוסף". את השידה שליד מזנון הטלוויזיה לדוגמה, היא מצאה ברחוב, שייפה וצבעה וכך עשתה גם עם שלל המסגרות הצבעוניות שפזורות בדירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
רהיטים ישנים שהיו בדירה, חודשו ושודרגו על ידי הדיירת. מבט לסלון/מגד גוזני

לצד הלוק הישן, הכניסה הדיירת גם אלמנטים מודרניים. שטיח בשחור לבן, כריות בהדפסים צבעוניים מגוון פריטים בעיצוב גיאומטרי, עושים את העבודה הנדרשת. מעל שולחן העבודה שלה למשל, היא תלתה תבניות קרמיות של משושים אותם יצרה במסגרת פרויקט הגמר בלימודים והחליטה להנציח כמזכרת. מוטיבים חוזרים נוספים בדירה הם צמחים, עציצים ופסלי בודהה קטנים. "אני אוספת כבר כמה שנים. כל חבר שחוזר מטיול מביא לי בודהה במתנה", היא מספרת בחיוך. חלק מהפסלים היא משדרגת באמצעות צבע ספריי ואחרים היא משאירה במצבם המקורי.

דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
בחדר השינה- ספסל מזמין, שבנתה הדיירת בעצמה ממשטח עץ/מגד גוזני

טביעת חותמה העיצובית של מישל ניכרת בעיקר במטבח, שנבנה מחדש בעזרתו של אביה הנגר. במסגרת השיפוץ, נשברו השיש וארונות המטבח הישנים והוחלפו בארונות חדשים ובוצ'ר עץ. האריחים גם הם הוסרו ובמקום להחליפם באריחים חדשים, החליטה הדיירת להשאיר את הקיר חשוף. בצדו השני של החלל היא התקינה בר וצמד כיסאות, שיוצרים פינת אוכל פונקציונאלית. זוג תחתיות עץ לכלים חמים שחרטה עליהם בחיתוך לייזר צורות גיאומטריות, ולצדם זוג כוסות מאטה מארגנטינה, מוסיפים אופי למטבח ומזכירים לדיירת את מחוזות ילדותה.

המראה המוקפד שמאפיין את הדירה בולט גם בחדר השינה, שם נתנה הדיירת מקום של כבוד למיטתה. "אני אוהבת שהמיטה מפנקת ועמוסה בשכבות. יש כאן פוך, כיסוי מיטה, הרבה כריות, שמיכת צמר". בסיס המיטה שנותר כשריד מהדירה הקודמת נוצל לטובת אחסון חפצים אישיים ומעליו, נתלה מדף ועליו דימויים אהובים שמוסגרו. לצד המיטה ניצב ספסל עץ שיצרה בעצמה ממשטח שהוסיפה לו גלגלים ומזרן. פריטים נוספים מעשה ידיה הם תכשיטים שמקשטים את החדר ומוסיפים לו נופך אישי.

דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
במסגרת השיפוץ, נבנו ארונות חדשים ובוצ'ר עץ. קיר האריחים נותר חשוף/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2,600 שקלים בחודש. ארנונה- 500 שקלים לחודשיים. חשמל- 350 שקלים לחודשיים.

פאנלים
מישל מעידה על עצמה שהיא פדנטית, "ברמה שאני לא יכולה לצאת מהבית אם המיטה לא מסודרת", היא מתוודה. אחת לשבוע נערך בבית ניקיון יסודי ובין לבין תחזוקה שוטפת.

דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
במקרר- חומרי גלם הנדרשים להכנת מנות מהירות/מגד גוזני

דו"ח מקרר
מכיוון שאינה מחבבת את מלאכת הבישול באופן מיוחד, משתדלת הדיירת להתמקד בעיקר בהכנת מנות מהירות כמו סלטים ופסטות. יחד עם זאת, היא מקפידה על תזונה בריאה עד כמה שניתן ונמנעת מאוכל מטוגן או החזקת ממתקים בבית. במקרר שלה יש תמיד מים, ירקות ומיונז.

עתידות
מישל מתכוונת להישאר בדירה לפחות בשנה הקרובה לדבריה. "אני מרוויחה כאן דירה במחיר מעולה ויש לי את השקט והפרטיות שלי. בתל אביב הייתי חייבת לגור עם שותפים במחיר כזה". בהמשך הדרך, היא מתכננת להישאר באזור המרכז, "אבל עוד לא באמת חשבתי איפה", היא אומרת, "אני זורמת עם הרגע".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות? כנסו לכאן

דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
ארגז עץ שנמצא ברחוב ונצבע מחדש, הוסב לשידה דקורטיבית/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
תבניות קרמיות של משושים, מפרויקט הגמר בלימודים, תלויות מעל שולחן העבודה/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
תשומת הלב לפריטים הדקורטיביים ניכרת גם בחדר הרחצה/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
מסגרת במראה וינטג', מתוך אוסף המסגרות של הדיירת/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
תכשיטים שמישל מעצבת, מקשטים את השידה בחדר השינה/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
דימויים אהובים נתלו על הקיר המרכזי בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
פסלוני בודהה ועציצים, פזורים בכל חלקי בבית/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
ספלי מאטה בפינת האוכל, מזכירים למישל את ילדותה בארגנטינה/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
השקיעה בפריטי הטקסטיל, כדי ליצור מיטה מפנקת/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
ראש המיטה כולל גם שתי מגירות המשמשות את הדיירת לאחסון חפציה/מגד גוזני
דירה שכורה בחולון. מגד גוזני
צמחים רעננים משתלבים היטב עם הקיר החשוף במטבח/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully