וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפך הגמור מאיקאה: את הרהיטים האלה לא תמצאו באף בית אחר

13.9.2016 / 15:33

שבוע האיור שנערך בתל אביב זאת השנה השלישית מציג תערוכה ייחודית שנולדה כתוצאה משיתוף פעולה של מאיירים ומעצבי מוצר. הפריטים המקוריים מיועדים למכירה ויתרה מזאת, אין סיכוי שתראו אותם בבית של השכן או החברה

יח"צ - חד פעמי

שבוע האיור שיערך זאת השנה השלישית בתל אביב יפתח ביום חמישי הקרוב (15 בספטמבר) ויחשוף עבודותיהם של כ-300 מאיירים ברחבי העיר. אחת התערוכות המעניינות שנערכות במסגרת האירועים היא תערוכת "רהיטים מאוירים" שתיפתח בגלריה Primitive & Design. היא כוללת כ-20 פריטי ריהוט חדשים שעוצבו כאמצעות דיאלוג בין מאיירים ואמנים לבין מעצבי מוצר ובעלי מלאכה. היזמית מיכל ויטל, מעצבת גרפית בהכשרתה, בעלת הבלוג לעיצוב בר קיימא, UPCYCLISH , אצרה את התערוכה והפגישה בין מאיירים למעצבי מוצר שיצרו יחדיו פריטים ייחודיים.

כך נולדו להם 12 חיבורים מפתיעים שיצרו יחד שידות, כיסאות, הדומים, מערכות אחסון מודולריות ורהיטי וינטג' שחודשו עם קריצה עכשווית. "התערוכה מציגה דו שיח בין דו ממד לתלת ממד, בין הקיים לחדש, ובין אנשים", מסבירה ויטל. "מלאכת החיבורים הייתה מעניינת בפני עצמה, ישנם כאלה שנוצרו בעקבות היכרות מוקדמת, חלקם אני יצרתי והיו גם שלא צלחו וניסינו שוב", מספרת ויטל. בתוך כל החיבורים נוצרו סיפורים מעניינים- חלק התייחסו לאיור בגישה קונספטואלית, היו שהשתמשו ברהיט כקנבס או השתמשו באיור כטקסטורה.

תערוכת רהיטים מאוירים בתל אביב. שחר פליישמן,
מגירות בהדפס ידני - שיתוף פעולה של רעיה קרס ו-STURLESI DESIGN, 290 שקלים/שחר פליישמן

שיתוף הפעולה שמייצג במיטבו את תקופתנו נוצר בין המאיירת, שרון דובז'ינסקי שמתגוררת בתל אביב וסטודיו 9 לנגרות השוכן בצפון. השניים יצרו ביחד שידת מגירות מעץ ממוחזר כשתוך המגירות ישנם איורים ריאליסטיים שנעשו בצבעי אקריליק. תהליך היצירה נעשה מבלי שהשניים נפגשו מעולם. העולם הווירטואלי שהוא שאחראי לחיבור הייחודי הזה.

מעצב המוצר עמית סטורלזי והמאיירת רעיה קרס, מציגים שולחן קפה שחודש מחיבור בין שתי מגירות מיותמות, עליהן הודפסו ידנית חותמות המדמות שבלונה חוזרת של נייר עטיפה ישן, בדיאלוג סימביוטי ומוחצן בין איור לעיצוב מוצר.

בדו שיח שהתקיים בין אמיר רווה, נגר אמן ו-FOMA אמנית, נדמה כי השניים כמו משלימים האחד את דבריו של רעהו. שהאיור משלים את כל שהיה חסר ברהיט הישן והשבור. חלקים שבורים בשידות עץ ישנות הוחלפו בשאריות עץ וזכו לחזות הרמונית באמצעות איוריה של אמנית הרחוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאת הראל סמל-מערכת ישיבה בסגנון רוקוקו, על המשענות שלהן פורטרטים בסגנון ויקטוריאני עם קריצה עכשווית. מחיר 6,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבודתן של אביבית פורת, רפדית ובעלת המותג והבלוג "סיפור כיסוי" והמאיירת תמר דברת נולדו כיסא מטבח והדום שמקורם בשנות ה-50, ויצרו דיאלוג בין הכיסאות הישנים לטקסטיל שאויר בהתאמה אישית.

"רהיטים מאוירים" מבקשת לתת מענה למעצבי פנים ואנשים פרטיים שרוצים פריטים ייחודיים. "הבמה הזאת פותחת את האפשרות לעיצוב נגיש בהתאמה אישית", מנמקת ויטל. "אנשים מחפשים פריטים שמייצגים אותם, שמדברים אותם ומגדירים את החלל האישי שלהם. "שיתופי פעולה כאלו מאפשרים למעצבי פנים ליצור שפה עיצובית עבור הלקוח שלהם". המסר שויטל מבקשת להעביר לקהל הרחב הוא שיש מאיירים רבים, מעצבים, נגרים ובעלי מלאכה מקומיים שיכולים להגשים את חזונם העיצובי של אנשים פרטיים. "אני חושבת שבכל בית צריך להיות לפחות דבר אחד שאין לאף אחד ", מסכמת ויטל.

התערוכה תתקיים בין התאריכים 15-24 בספטמבר בגלריית Primitive & Design. כל העבודות מוצעות למכירה. טווח מחירים: 980-13,800 שקלים

תערוכת רהיטים מאוירים בתל אביב. שחר פליישמן,
שרפרף מחומרים ממוחזרים. שיתוף פעולה של עדן וייץ ו-SUIT-CASE WORKSHOP/שחר פליישמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת מגירות מקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יואב הרשקו ורועי מרגליות- שולחן צד קונספטואלי. מחיר: 5,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תודו שמדובר המגירה מיוחדת/מערכת וואלה!, צילום מסך
תערוכת רהיטים מאוירים בתל אביב. שחר פליישמן,
סטודיו 9 ושרון דובז'ינסקי/שחר פליישמן
תערוכת רהיטים מאוירים בתל אביב. שחר פליישמן,
SUIT-CASE WORKSHOP ועדן וייץ עיצבו יחד "רכבי אספנות" שעשויים בעבודת יד מחלקי מתכת, גומי אבן ומעץ ממוחזר ומאוייר/שחר פליישמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיתוף פעולה בין MOLET ו-PESH, מערכת מדפים מודולרית, מחיר: 920-3,200 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully