וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטהאוז ומטבח כפרי: איזה שקרים מוכרים לכם בעלי הדירות?

בעלי הדירות והמתווכים משתמשים בז'רגון מונחים עיצובי כדי למקסם את שוק הדירות השכורות הצפוף, אבל המציאות מתברר, נראית לגמרי אחרת. כל השיטות היצירתיות שכדאי לכם להכיר

צילום: יותם רונן עריכה: מיכאל ברגמן

(בווידאו: דירה שכורה בכרם התימנים בתל אביב)

אוגוסט הוא חודש חם. לוהט. אבל לא רק בשל הטמפרטורות הגבוהות, אלא גם בגלל שוק הדירות השכורות. תזוזת המגורים שקיימת כל השנה מעלה הילוך בתקופה הנוכחית. בעלי הדירות והמתווכים ערוכים לעונה, יתרה מכך יש להם ז'רגון במיוחד בשבילה. מדובר בתיאורים גרנדיוזיים בפרסום הדירה, המתייחסים על פי רוב לעיצובה אך אלה אינם תואמים למציאות. כך, שוכרי הדירות, כמו תמיד יוצאים המפסידים הגדולים. מילון המונחים הלא רשמי הזה תקף בכל הארץ אך מתמקד בתל אביב שכן, מטבע הדברים השוק בה תחרותי יותר מכל עיר אחרת בארץ.

מטבח כפרי. ShutterStock
הפרקט איננו הכרחי כמובן, אבל כך נראה מטבח כפרי/ShutterStock

מטבח כפרי – משום מה, בעלי דירות ומתווכים מניחים שמטבח מסוג כפרי הוא קלף מוכר גם אם הוא שוכן בלב ליבה של תל אביב העירונית. אבל כאן לא טמונה הבעיה האמתית. העניין הוא שמטבח כפרי הוא מטבח שמבוסס על ארונות עץ מלא, במראה מיושן עם דלפק עץ ובשטח, אתם צפויים למצוא מטבח עם ארונות בצבע חום ושיש מהוה, שהקשר בינם לבין מטבח כפרי הוא סוריאליסטי בהחלט. מזכיר למשכירים מראה של כפר? מעניין. כפר דווקא מצטייר בעיני רבים כמקום פסטורלי.

פנטהאוז עם גג – איזה שוכר לא יקפוץ משמחה ומאושר למראה דירת פנטהאוז במחיר מציאה?! אבל כשמדובר בדירה שכורה בתל אביב התייחסו אליה בערבון מוגבל והורידו את מפלס ההתרגשות. ההגדרה של פנטהאוז היא הדירה הגבוהה ביותר בבניין משותף ומכאן, בעלי דירות רבים מרשים לעצמם להגמיש את ההגדרה. במקרים מסוימים מדובר בדירת חדר שבעבר שימשה לאזור הכביסה. והגג בניגוד לחלומכם, איננו מחופה בדק ומעוטר בעציצים מלבלבים. המציאות התל אביבית מציעה גג מוזנח, משטח זפת ודודי שמש מגושמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חלון עם נוף. ShutterStock
נוף פסטורלי מישהו?/ShutterStock

דירה באווירה פסטורלית עם נוף ירוק - זה נכון שיש רחובות שלמים בתל אביב שמציעים אווירה פסטורלית, אבל עדיין, לא מדובר בכפר קטן בצפון. כשבעלי דירות טורחים לכתוב את התיאור המפתה הזה לרוב מדובר בדירת קרקע שצופה לעץ. בנוסף, קחו בחשבון שלקראת החורף העירייה כורתת חלק מהעצים.

לספורטיביים – דירה לספורטיביים איננה דירה שמעוטרת במדליות או לוגואים של אולימפיאדת ריו 2016. הכוונה של המפרסם למקסם את העובדה שהדירה שלו נמצאת בקומה שלישית או רביעית ללא מעלית! כל כוונתו של בעל הדירה היא שתתייחסו אליה ברוח ספורטיבית ותודו לו על כך שהוא דואג לגזרתכם. מעניין באיזה קומה הוא מתגורר.

בחור בתוך קרטון. ShutterStock
לזוגות אוהבים? לא בטוח שתצמח כאן אהבה/ShutterStock

לזוגות אוהבים – נהוג לחשוב שחיפוש דירה שכורה עבור זוגות בתל אביב היא משימה פשוטה יותר מדירת יחיד. אך בצד זה, יש לזכור שלשניים יש גם צרכים כפולים ובהתאם, גם היצע הדירות המתחכמות בעיר התוססת. בעלי הדירות מודעים לכך, גם המתווכים שעובדים בשליחותם ומכאן, רבים מפרסמים דירות קטנטנות שאינן הולמות מגורי זוג כדירות זוגיות. התוספת שמשנה כביכול את התמונה היא צמד המילים "לזוגות אוהבים" – השוכרים צריכים להבין מיד שאין הכוונה של בעל הבית לרפד לכם את הרומנטיקה בצמר גפן מתוק. מדובר בדירה קטנה וצפופהף לכל מקום שתפנו את מבטכם תתקלו בפרטנר שלכם, עם כל האהבה.

מסדרון. ShutterStock, ShutterStock
מסדרון מעוצב ככל שיהיה איננו חצי חדר/ShutterStock, ShutterStock

2.5 חדרים – חיפוש אחר דירה בתל אביב שנערך בחודשיים האחרונים העלה כי הרוב המוחלט של דירות המפורסמות כ-2.5 חדרים בפועל מדובר בשניים, כיוון שהחצי הוא לא חצי. מדובר במסדרון, מרפסת, פינת אוכל או אפילו נישת מדפים. אז כמו שלא מונים ברשימת החדרים את המטבח או השירותים, אין טעם לפרסם את החצי הזה – הוא נועד להרשים אתכם כדירה גדולה יותר. המקרה תקף גם בדירה יפה ומשופצת – עובדתית היא כוללת שני חדרים בלבד.

ברחוב המבוקש והמטופח– כשאתם נתקלים בצמד המילים הזה, אתם צריכים להבין מיד שהכוונה היא לעוד רחוב תל אביבי. יכול להיות שאפילו מדובר ברחוב מוזנח לגמרי, אלא שמפרסם הדירה החליט שזה הרחוב המבוקש בעיר ואף אחד לא ישכנע אותו אחרת – בטח לא בתקופה שבה הוא מפרסם את דירתו להשכרה. לכן, בררו את שם הרחוב המדויק בו שוכנת הדירה ורק אז החליטו בעצמכם עד כמה הוא מבוקש לצרכים שלכם.

צנרת. ShutterStock, ShutterStock
סלון אסתטי לא פחות חשוב מצנרת תקינה/ShutterStock, ShutterStock

דירה שמורה – כשמפרסמי דירה להשכרה טורחים לכתוב עליה שהיא שמורה – כדאי מאוד שתדלק לכם נורת אזהרה. שימו לב לטרמינולוגיה - לא משופצת, שמורה. במציאות, מדובר בדירה ישנה, אולי אפילו מתפוררת אבל המילה שמורה מתייחסת לצנרת חדשה לדוגמה, שזה אמנם חשוב מאוד ואי אפשר להתעלם מזה בהתחשב בעובדה שמדובר בדירה ישנה, אבל כבודה של הצנרת מונח במקומו, אתם גם רוצים סלון נעים לשבת בו בסופו של יום של עבודה, לא?

רוצים לראות דירות שכורות יפות ומעוצבות? כנסו לכאן

חשבונות נמוכים – למקרה שתהיתם, תעריפי החשמל והמים בישראל נגבים בהתאם לשימוש הדיירים. הארנונה משתנה בהתאם לשטח הדירה ותעריפה שונים מעיר לעיר כשהארנונה בגבעתיים לדוגמה, ידועה כיקרה. ועד הבית משתנה מבניין לבניין. מכזה שאין בו שום תחזוק ומעוטר בבדלי סיגריות בחדר המדרגות ועד חברת ניהול שגובה מאות שקלים בחודש. מכאן, כשפרסום של דירה מתהדר בחשבונות נמוכים שווה לשאול למה הכוונה. מי משלם פחות חשמל מאחרים למעט עובדי חברת החשמל בארץ? ומי פטור מארנונה? למעט קבוצת מיעוט באוכלוסייה.

למהירי החלטה – זה נכון שאנשים הנוטים להתלבט ומתקשים לקבל החלטות בחייהם מפסידים במקרים מסוימים. אבל כשמדובר בשכירות דירה, ובהוצאה כספית גדולה של עשרות אלפי שקלים בשנה אל לכם להיות מהירי החלטה. וכשאתם נתקלים במילים "למהירי החלטה" דעו מיד שמדובר בדירה שהמפרסמים מנסים להפטר ממנה. להכניס אליה דייר במידי, מבלי שיהיה לו הזמן לעכל את כל מה שהיא מביאה איתה ומבלי לעבד את החוזה המונה ארבעה עמודים מייגעים. גם כששוק הדירות השכורות בתל אביב הפך לג'ונגל, ועל כל דירה יש עשרות קופצים, הימנעו מהחלטה מהירה, סיכויים גדולים שיהיה לכך מחיר גבוה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully