וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של זמן: לנקות את הבית תוך פחות משעתיים

23.9.2016 / 8:47

למקרה שאתם עובדים שעות נוספות או עזבתם לאחרונה את הבית של ההורים לטובת דירה שכורה – והניקיון נראה לכם כמו מטלה אימתנית וארוכה – הנה כמה צעדים שיסייעו לכם לנקות בזריזות את סביבת המגורים. אל תצפו שהיא תהיה מצוחצחת. אין קיצורי דרך, אבל לפחות יהיה נעים

ניקיון. ShutterStock
תודו שיותר נעים לחיות בסביבה נקייה ומסודרת/ShutterStock

זמן הוא משאב יקר עבור רבים העושים את מירב המאמצים לשלב בהצלחה בין עבודה, לימודים, משפחה, חברים, תחביבים ומשימות. בין כל אלה, לא תמיד קל למצוא זמן להתפנות למטלות הבית כמו סדר וניקיון, על אחת כמה וכמה עבור אלה שאינם מתורגלים או מיומנים במלאכה. כל מי שמחשיב עצמו "מאותגר ניקיון" מכיר היטב את התחושה הזרה שמלווה את ההבנה שהגיע הזמן לנקות את הבית. אז איך בכל זאת מצליחים לשמור על סדר, ניקיון ותחושה נעימה מבלי שזה יעלה לנו בזמן יקר ובאנרגיה מיותרת? הנה השיטות.

הכל ב-סדר
סדר הוא שם המשחק. כשהבית מסודר, באופן טבעי הוא גם נראה נקי יותר. לכן, התחילו בסידור וארגון הבית, תוך שאתם עוברים מחדר לחדר ומחזירים את הדברים למקומם. בחדרי השינה, קפלו את הבגדים והכניסו לארון, נערו היטב את המצעים והכריות וסדרו את השמיכה או כיסוי המיטה. נעליים, תיקים וחפצים זרוקים בפינות שונות של החדר? הדבר תקף גם לגבי הסלון- זה הזמן להוציא משם כוסות קפה חצי ריקות, לרוקן את המאפרה, ליישר את הספרים על המדף ולהיפטר מעיתונים ישנים. אם יש לכם שטיח, אל תפקירו אותו. נערו אותו במהירות וביעילות והחזירו למקום בצורה מסודרת. בשלב הבא עברו למטבח ותנו יחס לערימת הכלים שהתעלמתם ממנה בימים האחרונים. השליכו לכביסה את מגבות המטבח המשומשות, רוקנו את פח האשפה והחליפו שקית. נצלו את המעמד והעניקו טיפול זריז אך יעיל גם לחדרים האחרים. סיימתם? הבית כבר נראה אחרת ויש תחושה נעימה באוויר. עכשיו זה הזמן לנקות.

עניין נוסף ולא פחות חשוב הוא יצירת מקום אחסון מוגדר לפריטים שונים בבית. מפתחות, טלפון בטעינה, סקוטש לניקוי הכלים בכיור, בקבוקים ועיתונים בדרך למיחזור, נעליים, בגדים שלבשתם לזמן קצר ואינכם רוצים לכבס עדיין אך לא תחזירו אותם לארון נקי, הם פריטים שזקוקים למקום משלהם.

אסלה. ShutterStock
פמיים בשבוע לפחות נקו את האסלה, גם בחלקה התחתון/ShutterStock

היו סבלניים
לחלק מחומרי הניקוי לוקח זמן לעשות את עבודתם. תוצאה מיטבית תתקבל בשימוש נכון על פי הוראות היצרן. כדי לנצל את הזמן ביעילות, התחילו עם חומר לניקוי אסלה. לחומרים אלה בדרך כלל יש לתת מספר דקות להשמדת חיידקים. נקו את מושב האסלה עם תרסיס חיטוי או אקונומיקה ואל תשכחו לנקות גם מתחת לפני השטח. אריחי המקלחת ישמחו לספוג מעט חומר ניקוי כמו סנו ג'ט לאמבטיה או תרסיס סנו ז'אוול, להסרת עובש וטחב. את הכיורים והברזים קרצפו עם אנטי קלאק המיועד לניקויים. מחדר האמבטיה עברו אל המטבח. אם התנור או הכיריים שלכם סובלים מכתמים שומניים, לכלוך קשה או שומן שרוף, רססו אותם בסנו פורטה פלוס ותנו לחומר להיספג ולעשות את שלו. כשתשובו אל המשטחים המלוכלכים, לאחר שסיימתם את שאר המטלות, יספיק ניגוב מהיר במטלית לחה. והלכלוך? כאילו לא היה שם מעולם.

על הרצפה
בדומה לחומרי הניקוי, גם ניקוי הרצפה יכול להיעשות בזמן שאתם עסוקים במטלות אחרות. אם יש ברשותכם שואב אבק רובוטי, זה בהחלט הזמן לתת לו לשוטט בחופשיות בבית ולעשות את העבודה עבורכם. במקרים אחרים טאטאו בזריזות את הרצפה לאחר שסידרתם את הבית ועברו לשלב השטיפה. כדי לשטוף בצורה יעילה, השתדלו לצמצם את כמות המים שאתם שופכים על הרצפה. מלבד החיסכון במים תחסכו גם זמן, שכן, כמות המים שתצטרכו לגרוף תהיה פחותה ויותר מדויקת. לטובת אלה ששטיפת הרצפה מאתגרת אותם באופן מיוחד, ניתן לנקות גם באמצעות מגבוני רצפה לחים. לא מדובר בתחליף של ממש לשטיפה אלא בפתרון שיעשה את העבודה בימים לחוצים במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אישה פותחת חלון. ShutterStock
פתחו חלונות ואווררו את החדרים, אפשרו לאוויר חדש להיכנס פנימה/ShutterStock

אוויר ואווירה
אחת הדרכים להשרות תחושה נעימה של ניקיון, ללא מאמץ, היא אוורור ובישום של הבית. עכשיו, כשהקיץ בעיצומו והמזגנים עובדים שעות נוספות בעוד החלונות סגורים, אנחנו נוטים לשכוח לאוורר את הבית מפעם לפעם. נצלו את ההזדמנות לפתוח את החלונות ותנו לאוויר נקי ורענן לזרום פנימה. מעבר לתחושה הרעננה, חילוף אוויר חשוב למניעת לחות, טחב ועובש בבית. כדי להשלים את האווירה, פזרו בחלל מפיץ ריח שיסייע בנטרול ריחות רעים וישרה תחושת ניקיון נעימה ומפנקת.

תחזוקה שוטפת
כדי להימנע משעות רבות של ניקיון מרוכז, מומלץ לסגל הרגל לנקות כל יום קצת, או לחילופין לנקות מיד כשמתלכלך. סיימתם לבשל לעצמכם ארוחת מלכים והכיריים עתירי כתמי שמן? אל תדחו את הניקיון לאחר כך, שלפו מטלית לחה או ספוגה במסיר שומנים והיפטרו מהכתמים בזמן אמת. השקעה מינימלית, תחסוך מכם זמן רב בשלב מאוחר יותר, בו הכתמים כבר יהיו פחות פשוטים להסרה. בנוסף, הקפידו לבצע פעולות פשוטות וזריזות שישתלמו לכם בטווח הארוך, כמו טאטוא קבוע, ניגוב דלתות המקלחון לאחר הרחצה, שטיפת כלים אחרי הארוחה, השלכת הבגדים לכביסה במקום על הרצפה ועוד. כל אלה יגזלו מכם דקות ספורות בלבד ויעזרו לכם לשמור על הבית נקי ומסודר באופן קבוע.

גבר שוטף כלים. ShutterStock
אחרי הארוחה הקפידו לשטוף את הכלים כדי שלא יערמו בכיור/ShutterStock

כדי להפוך את המשימה לפשוטה יותר, הנה צ'ק ליסט שתוכלו להדפיס ולתלות על המקרר:
סידור כל החדרים בבית - פעם ביום
ניקיון אסלות וכיורים - לפחות פעמיים בשבוע
שטיפת כלים - פעם ביום
ניקיון כיריים ותנור - מיד אחרי בישול ואפיה + פעם בשבוע
ניקיון שיש / ניגוב - פעם ביום
ניקיון שיש יסודי - פעם בשבוע
אבק מרהיטים - פעם בשבוע
ניקוי חלונות - על פי הצורך
ארגון וריענון ארון הבגדים - פעמיים בשנה
החלפת מצעים - בקיץ: פעם בשבוע. בחורף: פעמיים בחודש.

ערכת חובה למנקה המתחיל:
לניקוי רצפות –ריצפז
סבון כלים – ספארק
אנטי קאלק מנקה כללי רב שימושי ומסיר אבנית
אקונומיקה - סנו ז'אוול סמיכה
לניקוי אסלות – 00 מנקה אסלות

חומרי ניקוי של סנו. סנו,
החמישייה הפותחת. חומרי הניקוי המומלצים/סנו
מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully