וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלומות שלכם: כל השיטות לתחזוקת המזרן

14.8.2016 / 9:57

לא תאמינו כמה חיידקים מזרן השינה שלכם צובר מדי לילה. איך שומרים עליו נקי ונעים, ומה כדאי לעשות למענו כשאתם נמצאים בחופשה מחוץ לבית?

מזרן שינה. ShutterStock
אנחנו מבלים שליש מחיינו בשינה ולכן, חשוב לתחזק את המזרן על בסיס קבוע/ShutterStock

כלי המיטה ובעיקר המזרן, צוברים בכל לילה אינספור "חיידקי מיטה", כמו גם אבק ולכלוך. חמימותה של המיטה מסבה הנאה לא רק לכם, כך מסתבר, אלא גם עבור מזיקים וטפילים (דוגמת קרדית האבק), שעשויים לגרום נזקים בריאותיים כמו אלרגיה, גירוד וקשיים בנשימה. נשמע כמו הסיוט הלילי הכי גדול שלכם? החדשות הטובות הן שניתן לצמצם באופן משמעותי את נוכחותם של המזיקים ושל הלכלוך המצטבר, באמצעות הקפדה על כללי ניקיון והיגיינה בסיסיים. אנחנו מבלים שליש מחיינו בשינה ולכן, חשוב שנשמור על סביבת השינה ובעיקר על המזרן שלנו רעננים ונקיים. כך תאריכו את תקופת השימוש במזרן ותקצרו את חייהם של המזיקים.

מצעים- התחילו בהסרת המצעים מהמיטה וכבסו אותם. במידה ויש לכם כיסוי מיטה הקפידו לכבס גם אותו. כיסוי המיטה מסייע בהגנה על המצעים והמזרן מפני אבק, לכלוך ומזיקים, ולכן, חשוב לא להזניח אותו. על טקס החלפת המצעים וכביסתם מומלץ לחזור מדי שבוע.

שאיבה- עכשיו כשהמזרן חשוף, הגיע שלב השאיבה. השתדלו להיות יסודיים בשלב הזה ולשאוב כל פינה לאט וביסודיות, בדרגת השאיבה הגבוהה ביותר, על מנת להגיע גם אל האבק והמזיקים שהצליחו להסתנן לחלקים הפנימיים של המזרן. איציק רגב, מנהל אגף הנדסה ופיתוח ב"עמינח" מרחיב ומוסיף: "יש להשתמש בשואב אבק שבקצהו מברשת רכה בלבד ולהקפיד על מרחק מינימלי בין השואב לבד המזרן".

הסרת כתמים - כדי להעניק למזרן שכבת הגנה נוספת מומלץ לכסות אותו עם מגן מזרן אטום שישמור עליו מפני נוזלים, אבק וקרדית האבק. במידה ואין ברשותכם מגן והמזרן שלכם הוכתם, רססו את הכתמים ב"סנו רסס כבס", שפשפו היטב עם מברשת ולאחר מכן, נקו בעזרת מטלית ספוגה במים, חיזרו על הפעולה מספר פעמים עד להעלמה מוחלטת של הכתם ותנו לאזור להתייבש. לייבוש מהיר תוכלו להיעזר במייבש שיער, תוך שאתם שומרים על טווח ביטחון בינו ובין המזרן.

מזרן. צילום מסך, GettyImages
אוורור המזרן הוא שלב הכרחי בניקיונו. נצלו את ההזדמנות לעשות זאת כשאתם יוצאים לחופשה/GettyImages, צילום מסך

אוורור- להשלמת התהליך בצורה המיטבית מומלץ לאוורר את המזרן למשך 24 שעות. קרדית האבק רגישה לשינויי טמפרטורה קיצוניים ולקרינת שמש ישירה ולכן, שהייה של המזרן תחת קרני השמש תעשה לו רק טוב. גם למזרן שמאפשר לכם לנוח ולישון בכל לילה מגיע יום מנוחה אחד בשנה. איפה אתם תשנו? סנכרנו את מועד אוורור המזרן עם החופשה הבאה שלכם מחוץ לבית. לאחר האוורור תרצו לשאוב את המזרן בשנית, בעיקר אם הנחתם אותו בחוץ לחסדיהן של קרני השמש. גם בשאיבה החוזרת הקפידו לעשות זאת לאט וביסודיות.

הפיכת המזרן- לפני השבת המזרן למקומו נצלו את ההזדמנות להפוך אותו. שינה על המזרן באותה תנוחה כל לילה נוטה לשחוק אותו ולהותיר עליו את משקעי גופכם. איציק רגב, מנהל אגף הנדסה ופיתוח ב"עמינח", מסביר: "כדי לשמור על מבנה המזרן, יש להפוך ולסובב אותו מדי חודש, מלבד מזרנים במבנה צד אחד ומזרנים הנושאים תווית: "צד זה פונה כלפי מעלה" שאותם יש לסובב ולא להפוך".

כריות שינה. ShutterStock
כמו המזרנים, גם כריות ניתן לשאוב/ShutterStock

כריות- בדומה למזרן, גם הכריות זקוקות לטיפול וניקוי. מרבית הכריות ניתנות לכיבוס במכונת הכביסה, בהתאם להוראות היצרן, כאשר חלק מהן, כמו כריות קצף או כריות אורתופדיות לדוגמה, עדיף לשאוב ולנקות ידנית. אחרי ששלפתם את הציפיות, העניקו להן שאיבה יסודית ובמידת הצורך הסירו את הכתמים בעזרת "סנו רסס כבס" ונקו את המקום באמצעות מטלית לחה. לפני השבתן אל המיטה, יבשו אותן היטב.

פתיחת חלון. ShutterStock
סירקולציה של אוויר נקי מסייעת לצמצום של הצטברות אבק על המזרן/ShutterStock

טיפים לתחזוקה שוטפת

ניעור- מכיוון שלא ריאלי להחליף מצעים מדי יום, המעט שאנחנו יכולים לעשות עבור סביבת השינה שלנו הוא להקדיש בכל בוקר מספר דקות לריענון ואוורור המצעים. צרו לעצמכם שגרה קבועה הכוללת ניעור מאסיבי של השמיכה והכריות, שיעזור להיפטר מחלק נכבד של האבק והלכלוך שהצטברו במהלך השינה.

שמירה על מזרן יבש- השתדלו להימנע ככל הניתן מהרטבת המזרן, אם באמצעות מגן מזרן אטום בפני נוזלים ואם בדרכים אחרות. רטיבות ולחות הן סביבה אידיאלית להתפתחות עובש וחיידקים ולכן, יש לשמור על המזרן יבש ככל הניתן.

אוויר לנשימה- אווררו את חדר השינה לעתים קרובות. סירקולציה של אוויר נקי ורענן היא הדרך הפשוטה והיעילה לצמצם את כמות האבק שהמזרן צובר. בין אם תבחרו לפתוח חלונות או להשתמש במאוורר, המזרן שלכם זקוק לזה כמו אוויר לנשימה.

מניעת קפיצות- עם כל המתיקות שבדבר, לא מומלץ לאפשר לילדיכם לקפוץ על המזרן. איציק רגב, מ"עמינח" מסביר שמלבד הסכנה הבטיחותית, המשקל הכבד עשוי להזיק לתפרי המזרן והמילוי שלו.

למתחם מוצרי הניקיון של סנו בשופרסל - לחצו

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully