וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים לראות את הדירה שקאי צור שוכר ביפו

12.7.2016 / 8:22

בעבר שימש החלל כסטודיו לקרמיקה ובעקבות שיפוץ של הדייר, הוסב לדירת מגורים מושקעת. עבור 85 מ"ר מלאים בעבודות מקוריות ומרפסת מפנקת המשקיפה אל הים, משלם הדייר שחי כאן 5,100 שקלים בחודש

צילום: אבי כהן; עריכה: עמרי וייס

לאן הגענו?
רחוב בית אשל בשוק הפשפשים, לדירת סטודיו בגודל 85 מ"ר.

כאן גרים
קאי צור (33), מעצב, מסגר ונגר. את הבסיס למקצועו ספג עוד בתקופת השירות צבאי, ביחידה מובחרת בה שירת ובמסגרתה למד, בין השאר, ריתוך מתחת למים. המשיכה הטבעית לתחום הובילה אותו הישר לזרועות המקצוע גם באזרחות. בתום שנתיים של עבודה לצד מעצב מוכשר, שבמהלכן למד גם נגרות ומסגרות, יצא לדרך עצמאית, הקים סטודיו משלו בשם "Kay Design" וכיום הוא עובד בעיקר עם מעצבים ואדריכלים. "אני אוהב את התחושה של חומר בידיים והאפשרות להעביר משהו תהליך ולהגיע למוצרים יפים", אומר קאי. עבודותיו כוללות בעיקר שילובים של ברזל ועץ ובימים אלה הוא שוקד על פרויקט שכולל מעמדים לעציצים. בזמנו הפנוי הוא אוהב לגלוש, לטייל ולבלות עם הצלע הנשית בדירה- כלבת בקר אוסטרלית יפיפייה העונה לשם אלן. "אנחנו בלתי נפרדים, היא הולכת איתי לכל מקום".

דירה שכורה ביפו. יותם רונן
במסגרת השיפוץ, הוסיף הדייר רצפת פרקט, צבע את הקירות והרכיב גופי תאורה חדשים/יותם רונן

יגעת ומצאת
קאי נכנס עבר לגור בדירה לפני 5 שנים והגיע לסידור עם בעליה, הכולל שיפוץ בתמורה לקיזוז שכר הדירה בשנת המגורים הראשונה. הקרבה לים ולסטודיו שלו, שבו את ליבו והוא זיהה פוטנציאל שעד מהרה הפך למציאות ממשית. "היא תפורה למידותיי", הוא מכריז נחרצות.

הום סטיילינג
לפני כניסתו לדירה, החלל שימש כסטודיו לקרמיקה ולכן, תהליך הסבתו למגורים דרש השקעה ויצירתיות. ניסיונו העשיר של קאי בבנייה, עיצוב ושיפוצים סייע לו במלאכה ותוך שבועות ספורים הוא בנה קירות גבס, הקים מאפס מטבח וחדר רחצה, עשה את עבודות החשמל והאינסטלציה, כמו גם צבע את הקירות והוסיף רצפת פרקט. לקאי היה חשוב לשלב את עבודותיו וליצור לעצמו מרחב גדול לאירוח, עבודה ועיסוקיו השונים. זוג גלשנים צבעוניים מעידים על האהבה לגלישה, מיכלי צלילה ישנים מהווים עדות לשירותו הצבאי ופינת נגינה שכוללת תוף קונגוס ופריקאשנס, מסגירה את הכישרון המוזיקלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
נע בין יפו והיצירה, לבין אינדונזיה והגלישה. קאי צור, יחד עם הכלבה אלן/יותם רונן

בכל הקשור לעיצוב החלל, פריטים ורהיטים שבנה ושיפץ הדייר רב הפעלים, בולטים בשטח. מזנון טלוויזיה שבנה, ארונית וינטג' שמצא ושיפץ, קמין שהרכיב ושולחן עבודה שיצר מפרספקט, הם רק חלק מכל אלה. גם את גופי התאורה הוא עיצב והרכיב, את מדפי הספרים עיצב וריתך ואת קיר האבנים מאחורי הקמין יצר בעצמו. המטבח המזמין - פרי יצירתו, כולל קיר מרוצף בקרמיקה, מדפי עץ מגולפים שהחליפו ארונות מטבח ישנים ופינת האוכל שנבנתה כמו מרבית עבודותיו של הדייר מעץ וברזל. "זה מטבח קטן אבל פרקטי. אני מבשל הרבה, אז היה חשוב לי שיהיה לי נוח כאן". את המראה הייחודי משלים מקרר תעשייתי, עם דלת שקופה שמבעדה נשקפים חומרי גלם המעידים על התבשילים המעניינים שמתבשלים כאן.

דירה שכורה ביפו. יותם רונן
פינת האוכל נבנתה, כמו מרבית עבודותיו של קאי, מעץ וברזל/יותם רונן

גולת הכותרת של הדירה היא ללא ספק מרפסת יפואית שטופת שמש הממוקמת על הגג ומשקיפה לים. עם כניסתו של קאי לדירה, נפטרו השכנים מכמויות אדירות של עץ, אותן הוא מיהר למחזר ולבנות מדרגות המובילות אל הגג ודק עץ מרשים. את גדר הסורגים הוא ריתך וצבע בכחול שמשתלב היטב עם הנוף לים ולהשלמת המראה הפסטורלי שתל שיח אננס ועץ תאנה. "כל בוקר אני עולה לכאן לראות את הים, ככה אני אוהב לפתוח את היום". את דרכו אל הגג כחלק מהרוטינה היומית, מלווים שלל סוקולנטים, פרחים וצמחי תבלין, שהופכים את המקום לקסום עוד יותר.

דירה שכורה ביפו. יותם רונן
במטבח- ריצוף קרמיקה ומדפי עץ פתוחים, החליפו את הארונות הישנים/יותם רונן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,100 שקלים בחודש. חשמל- 300 שקלים בחודש.

פאנלים
אחת לשבועיים מגיעה אל הדירה מנקה ובין ביקוריה מלווה את הדייר חברו הטוב ביותר- הרומבה (שואב רובוטי). "סיבובי הרומבה בדירה היו חלק ממהשיקולים בעיצובה" הוא צוחק. "אני די פנאט בענייני סדר וניקיון".

דירה שכורה ביפו. יותם רונן
חדר השינה מינימליסטי ופונקציונאלי/יותם רונן

דו"ח מקרר
קאי מקפיד על תזונה מאוזנת ואף נוהג לצום אחת לשבוע למשך 24 שעות מתוך אג'נדה בריאותית. אהבתו לבישול מביאה אותו לעשות זאת מדי יום והוא מרבה לאכול בבית, גם את ארוחות הצהריים שלו שמתאפשרות בשל הקרבה לסטודיו. במקרר השקוף והייחודי הוא מחזיק תמיד ירקות, פירות, ביצים וחלב סויה.

עתידות
כמי שנולד וגדל ביפו, קאי קשור מאוד לנוף ילדותו. "הים, הקהילה, הלך הרוח- כולם מדהימים". בגזרת החלומות, הוא היה שמח לרכוש ביום מן הימים בית משלו ביפו, אך מאידך הוא מחזיק גם בפנטזיה על מגורים באינדונזיה, אותה הוא מתאר כ"מקום הכי יפה בעולם". בינתיים הוא מסתפק בביקור ממושך בה, שצפוי לקרות בקרוב, כשהעתיד הרחוק טרם ברור. "אני נע בין יפו והיצירה, לבין אינדונזיה והגלישה".

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה ביפו. יותם רונן
ירקות, פירות וביצים, במקרר התעשייתי של קאי/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
בלוני צלילה ישנים ואוסף גלשנים, מסגירים את אהבתו של הדייר לים/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
פעם סטודיו לקרמיקה, היום חלל מגורים מעוצב בקפידה/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
בפינת העבודה- שולחן פרספקט שקאי יצר בעצמו, לצד כלי נגינה מעניינים/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
תרנגול עשוי חימר, מעשה ידיו של קאי, מקשט את הסלון/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
קמין, עציצים וקיר אבנים, משרים אווירה ביתית וחמימה/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
אלמנטים דקורטיביים מעולם המים, בולטים בחלל/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
פינת ישיבה נוספת, מחוץ לדירה/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
אווירה פסטורלית בשעת בין ערביים/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
הדייר ניצל את כישורי המסגרות והנגרות שלו, לטובת בניית מדרגות עץ וגדר ברזל/יותם רונן
דירה שכורה ביפו. יותם רונן
משקיפה אל הים ועל חלק נרחב משוק הפשפשים. מרפסת גג יפואית/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully