וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצב מאוזן: כל השיטות לתחזוקת המצעים בימים החמים

7.7.2016 / 8:17

בקיץ אנו נוטים להחליף את כלי המיטה שלנו בתדירות גבוהה יותר. המכונה עובדת שעות נוספות וכך גם המייבש או חבל הכביסה. איך שומרים על הבדים שישרתו אותנו גם בשנה הבאה?

מצעים לבנים. ShutterStock
מצעים נקיים מפתים יותר לצלול לשינה נעימה ומרגיעה/ShutterStock

על פי מחקרים אנחנו מבלים שליש מחיינו בשינה ועבור רבים מדובר בשליש יקר ערך, שהרי אין תחליף לשינה מתוקה בסופו של יום ארוך ומתיש. מי שמאפשרת לנו את התענוג הזה היא המיטה ועל כן, חשוב להקדיש לה תשומת לב, כשהדרך העיקרית לעשות זאת, היא הקפדה על ניקיון והיגיינה של המצעים. כלי המיטה מגיעים באינספור דוגמאות צבעים, חומרים וטקסטורות, תורמים לעיצוב חדר השינה ובעיקר, לוקחים חלק גדול ומשמעותי ביצירת אווירה ותחושה נעימה בסביבת השינה שלנו. אז איך שומרים עליהם נקיים ומתוחזקים היטב? הנה מספר טיפים:

בין הסדינים
אילו הייתם בוחנים את המצעים שלכם תחת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ, הייתם מופתעים לגלות כמה לכלוך הם צוברים. תאי עור מתים, שמנים שהגוף מייצר במהלך השינה, זיעה ונוזלי גוף, הם רק חלק מ"חיידקי המיטה" שחיים בין הסדינים. אז איך נפטרים מהם? מקפידים לכבס את המצעים לפחות אחת לשבועיים.

כתמים
לפני שאתם ניגשים אל מלאכת הכביסה, מומלץ לבדוק האם המצעים מוכתמים. שאריות איפור שנמרחו על הכרית, משקה שנשפך, זקוקים לטיפול בטרם השלכתם לכביסה. במידה ולא הצלחתם "לתפוס" את הכתם בזמן ולנקותו, מומלץ להשתמש לפני הכביסה בתרסיס ייעודי שמכיל רכיבי חמצן פעיל. רססו את האזור המוכתם, שפשפו בעדינות והשאירו את החומר על הבד למשך מספר דקות לפני שתכניסו לכביסה.

אישה מפעילה מכונת כביסה. ShutterStock
תנו למצעים שלכם מקום סביר להסתובב בתוך המכונה/ShutterStock

כביסה
הנטייה הטבעית שלנו היא לדחוס אל תוך מכונת הכביסה כמות גדולה של מצעים, מתוך ניסיון לחסוך בכמות הכביסות. אלא שבמקרה של מצעים, הם זקוקים למרווח סירקולציה על מנת להתנקות כראוי ולכן, השתדלו להימנע מהטעות הנפוצה. בכל הקשור לטמפרטורת הכביסה, קראו את הוראות היצרן שעל גבי המצעים והקפידו לא לעבור את החום המותר. כביסה בטמפרטורה גבוהה עלולה לכווץ את המצעים, לקמטם ולפגום באיכות הבד, כשאחת הפגיעות הנפוצות היא כדורי חוטים קטנים שנוצרים על הבד.

מצעי משי מצריכים כביסה עדינה ואם המכונה שלכם לא מיומנת לכך, או לחילופין אין לכם את הפנאי לכבס ידנית, קחו בחשבון שמכבסה היא תחנה כמעט קבועה למצעים מסוג זה.

מצעי פשתן נחשבים לחזקים במיוחד כיוון שסיב הצמח חזק פי חמישה מסיב הכותנה. הבד שנוצר ונתפר מפשתן נחשב לאנטי בקטריאלי, הוא מתייבש מהר ואיננו מהווה מצע לחיידקים. מדובר בבד אוורירי בקיץ שגם מבודד בחורף ומכאן, מתאים לשימוש בכל עונות השנה. מצעי פשתן אינם נשחקים עם הזמן ולכן, כביסה במכונה בשוטף היא בהחלט הדרך לתחזוקה נאותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מיטת ילדים. ShutterStock
מצעי כותנה 100% יתאימו במיוחד לקיץ שכן, אינם מעודדי זיעה/ShutterStock

מצעי 100% כותנה מתאימים במיוחד לקיץ, הם אינם מעודדים הזעה במהלך השינה והם עמידים בכביסות מרובות. אך אם יש לכם תשוקה למראה מגוהץ רצוי לקחת בחשבון את העובדה שמצעים אלה מתקמטים בקלות ומצריכים גיהוץ. הבשורה המשמחת בתחום היא שבשנים האחרונות נכנסו לשוק מצעי כותנה בטכנולוגיית אל קמט. וכך, למרות הסיבובים במכונת הכביסה, המצעים יצאו במראה מיושר.

מצעי פוליכותון - 50% כותנה 50% פוליאסטר המוכרים כבדים בצפיפות גבוהה מאופיינים בבד נוקשה במיוחד ויכולת ספיגה נמוכה. היתרונות לעומת זאת של מצעים אלה, מבוססים על חוזק הבד ומכאן, העמידות בכביסות מרובות חזקה ואיננה מצריכה כביסה עדינה.

מצעים מקופלים. ShutterStock
מעוניינים במראה של מצעים כמו של בית מלון? השתמשו בחומר ניקוי עם חמצן פעיל/ShutterStock

הפרדת כוחות
מצעים מגיעים בשלל חומרים ובדים, החל ממצעי פוליאסטר פשוטים וכלה במצעי משי יוקרתיים. חשוב לזכור בבואכם לכבס, שלא כל החומרים מטופלים באותו אופן מבחינת כביסה ולכן, לפני שאתם משליכים את הבגד למכונה, בדקו היטב את מרכיבי הבד והוראות היצרן. בדים רבים כמו פוליאסטר, כותנה וטריקו, ניתנים לכיבוס בכביסה רגילה, בזמן שמצעים מחומרים עדינים מצריכים טיפול זהיר יותר. משי ושיפון למשל, כדאי לכבס ביד או בתכנית עדינה של מכונת הכביסה, במים קרים וללא סחיטה. במהלך מלאכת הפרדת הבדים השונים, אל תשכחו להפריד גם בין צבעי הבד ולמיין את הכביסה לכביסה צבעונית או לבנה. במידה ובחרתם בכביסת מצעים לבנים ואתם מפנטזים על תוצאה מבהיקה לפחות כמו בבתי מלון, השתמשו בנוזל כביסה עם חומרי חמצן פעיל היעיל ומותאם לכביסה לבנה.

סידור מיטה. ShutterStock
מתיחה וניעור של המצעים על החבל לייבוש- יחסכו לכם את הגיהוץ/ShutterStock

ייבוש
רצוי להוציא את המצעים לייבוש מיד בתום הכביסה, שכן ככל שיישארו רטובים במכונה זמן רב יותר, בהתאמה גם ירבו הקימוטים בבד ואף יצברו ריח לא נעים. כדי לקבל תוצאת ייבוש טובה, תוך חיסכון באנרגיה, מומלץ לתלות אותם לייבוש במקום מוצל. מייבש כביסה עלול לכווץ ולקמט חלק מן הבדים ולכן, העדיפות היא לייבוש בתלייה, כשיתרון נוסף הוא היכולת לנער היטב את המצעים ולמתוח אותם על החבל או מתקן הייבוש באופן שימנע קימוטים מיותרים ויחסוך מכם גיהוץ. על מנת לשמור על מגע רך ונעים, הקפידו לא לתלות את המצעים בשמש והשתדלו להוריד אותם מיד בתום הייבוש. יחד עם זאת, שימו לב שהם הגיעו לכדי ייבוש מלא. מצעים שקופלו ואוחסנו בארון כשהם עדיין רטובים או לחים, ידיפו ריח רע בהמשך.

מצעים עם פרח נעים. ShutterStock
לסיום המשימה השתמשו בתרסיס בישום בניחוח נעים/ShutterStock

אחסון, בישום ואוורור
טיפ פשוט ויעיל למציאת סט המצעים בקלות בארון, הוא אחסון הסט בתוך אחת מן הציפיות בתום הקיפול. מדובר בפעולה שתחסוך שטח אחסון בארון ותמנע ערבוב של כלי מיטה מסטים שונים. על מנת לשמור על המצעים שלכם ריחניים ומזמינים, מומלץ לצרף לכל סט מצעים טבלית מבושמת השומרת על רעננות הארון ותכולתו. הטבליות מגיעות במגוון ניחוחות ולכן, תוכלו לבחור בניחוח הקולע לטעמכם האישי.
מכיוון שלא ריאלי להחליף מצעים מדי יום, המעט שאנחנו יכולים לעשות עבור סביבת השינה שלנו הוא להקדיש בכל בוקר מספר דקות לריענון ואוורור של המצעים. צרו לעצמכם הרגל של קבע הכולל ניעור של השמיכה והכריות, שיעזור להיפטר מחלק נכבד של האבק והלכלוך. בתום הניעור, מתחו היטב את הסדין והציפיות, וקפלו בקפידה את השמיכה כדי למנוע קימוטים מיותרים.

להשלמת המשימה, מומלץ לרסס את המצעים בתרסיס סנו מקסימה - מבשם בדים ואריגים שמגיע בניחוחות מפנקים של כותנה רעננה ופשתן רך. המוצר מכיל מיקרו-קפסולות המשחררות את הניחוח המבושם בזמן שאנחנו נעים או מזיזים את המצעים.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully