וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגלגלות: כך הפכו גרוטאות של מכוניות לפריט עיצוב מקורי

24.6.2016 / 9:34

שולחן טניס, כורסה או אפילו מנורת רטרו - לא תאמינו מה אפשר לעצב ממכונית שכבר לא מתאימה לנסיעה על הכביש

אתר רשמי

בכל שנה מספר עצום של מכוניות שסיימו את חייהן ככלי תחבורה יורדות מהכביש, מובלות למגרש גרוטאות, מפורקות לגורמים או נגרסות לערימה של מתכת המובלת למחזור. אבל פה ושם צצות מכוניות ששיחק להן גורל שונה, כאשר ראש יצירתי מחליט להעניק להן חיים חדשים בתור פריט מעוצב מעוצב. אין זה מפתיע, בהתחשב בכך שמכוניות הן יצירות בפני עצמן: מהגלגלים ועד השלדה, התאורה ועד המושבים - בכל חלק של המכונית הושקעה מחשבה, ובמכוניות ישנות פועמת רוח התקופה בהן הן עוצבו והאופנה ששלטה בתחום בעת שעלו על הכביש. מחזור של מכוניות לכדי פריטים חדשים הוא לא רק מעשה סביבתי, הוא גם ניצול של פריט שהושמה בו הרבה תשומת לב, ואשר באמצעות מעט דימיון אפשר להפוך אותו, בעצם, לכל דבר. הזדמן לדרככם רכב ישן? הנה חמישה רעיונות מעניינים במיוחד למה אפשר לעשות איתו.

גוף תאורה עשוי ממנורת אופנוע. trendhunter.com,
מנורת וינטג' במראה תעשייתי/trendhunter.com

כאנחנו חושבים על המונח רטרו עולות לנו מיד דוגמאות של ביגוד וריהוט בסגנון סבתא, אבל כדאי לזכור שמכוניות שנוצרו באותה התקופה שומרות על אופי עיצובי זהה - וחלקים שלהן יכולים להוסיף לבית אווירה עיצובית נוסטלגית לא פחות מכורסה או שולחן. כך למשל המנורה הזאת, שהיתה שייכת בעבר הרחוק לאופנוע, שומרה כמעט בצורה המקורית לגמרי על ידי דיוגו וינאגרה (Diogo Vinagre). השריטות וכתמי הצבע, המעידים על השנים שחלפו מאז שהמנורה הזאת יצאה מהמפעל, נשמרו כפי שהם ומעניקים לה מראה ישן מחוספס וקשוח - הפעם, כמנורת שולחן.

מה עוד? מנורות הרכב הישנות הללו, מעטרות קיר בחלל סטודיו. הנורות עצמן הופשטו ונותרות "ערומות", והחיבור הגס שלהן אחת לשנייה ביחד עם המראה המכני שלהן - שומר על עיצוב תעשייתי מקורי ומעניין.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה קלאסית עשויה מחצי מכונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין דרך להרגיש יותר קרוב למה שהיה פעם מכונית, מאשר לשבת בתוכו - ואולי מסיבה זו עיצוב של ספות וכורסאות מכלי רכב ישנים הוא פופולארי יחסית. במקרה הזה, מעצב שאינו מוכר חתך פגוש של פולקסוואגן בן כמה עשורים, ובחיתוכים מדוייקים איחד אותו עם כיסוי עור שחור ומבריק עם עיטורי מתכת - היוצרים יחד מראה יוקרתי במיוחד.

מה עוד? למי שמעדיף לשבת במכוניות קלאסיות יותר, פגוש הקאדילאק האדומה הזו פינה את מרכזו למערכת ישיבה כפולה מעור בגוון ז' בעיצוב ישן, וזאת יוצרת יחד עם מסגרת המתכת העבה את מראה הווינטג' הנאמן לתקופה.

מכונית גרוטאה שהפכה לשולחן טניס. יוטיוב, אתר רשמי
תודו שזה נראה יותר יפה משולחן טניס רגיל/אתר רשמי, יוטיוב

האמן הצרפתי בנדטו בופלינו (benedetto bufalino) הידוע בעיצובים הומוריסטיים ומשעשעים וביניהם לא מעט מכוניות, החליט במקרה הזה להשתמש במכונית שלמה, או ליתר דיוק - כמעט שלמה למעט הגג והחלונות, להפוך אותה עם הגלגלים כלפי מעלה. התוצאה: שולחן פינג פונג שלא משאיר שחקנים אדישים. אל תחתית המכונית מסוג סדאן, המודרנית יחסית, חוברה פלטת המשחק שנחתכה לגודל המתאים, ונצבעה בצבעים נקיים המתאימים לעיצוב המכונית.

מה עוד? לא טובים בפינג-פונג? אין בעיה. העיפו מבט בשולחן הביליארד המרשים הזה, שנוצר ממכונית מוסטנג אמריקאית ישנה - ומסב לה לא פחות כבוד.

קולב מפתעות מעוצב מרצועת בטיחות לרכב. thabto.co.uk,
קולב למפתחות יוסיף חן לפינה שעל יד הדלת/thabto.co.uk

מתלה למפתחות
בחנות העיצוב הלונדונית "thabto" הגו רעיון פשוט למדי, וגאוני למדי. אין דבר יותר בטוח מחגורת בטיחות, ומתלה המפתחות הזה יעניק לכם את כל הבטחון שצרור הפתחות שלכם לא ילך לאיבוד. אבזם חגורה רגיל נחתך והושם בתוך מקבע-מתכת המתחבר לקיר, ותופסן המתכת עוצב כמחזיק מפתחות. למי שמחבב צלילי קליק, או למי שנוטה לאבד את מפתחות הרכב, מדובר בפריט מקורי ושימושי - והוא ניתן לרכישה בחנות בעלות של 15 לירות שטרלינג.

מה עוד? הפגוש הקטן הזה, שנלקח ממכונית BMW ישנה, קובע לקיר בצירוף ברגים תעשייתיים גדולים - ואלה מאפסנים מפתחות תוך כבוד למותג הרכב האהוב במיוחד על חובבי מכוניות. מעדיפים לשים את המפתחות בתוך קערה? בידקו את האמנית האמריקאית הזאת, המכינה קערות צבעוניות מלוחיות רישוי ישנות.

גלידריה ברומא "פיסטוק ירוק". פייסבוק,
גלידריה ברומא שבה כל הדלפק בנוי מרכב פולקסוואגן/פייסבוק

מזנון
הקווים העיצוביים העגולים והמעוקלים ששלטו בתעשיית הרכב בשנות השישים והשבעים משרתים נאמנה את חנות הגלידה האיטלקית הזו. מעצב החנות, הממוקמת ברומא, חתך מיניבוס של פולקסוואגן לשניים, כאשר החלקים נצבעו בגווני טורקיז פסטלי ובז', החזית פונה אל באי החנות והחלק הצדדי הוסב לכדי המזנון. הרי אוטו וגלידה תמיד היו צמד מילים שהלכו היטב ביחד.

מה עוד? אותו מיניבוס של פולקסוואגן, בחיתוך שונה, מצא ייעוד חדש בתור דלפק קבלה. לאחר שנצבע בצבעים צבעוניים ועוטר בפרחים בסגנון שנות ה-60 בהן נוצר, העניק כלי הרכב הזה ייחודיות למשרד עבודה אפרפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully