וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטאים מתוקים: הקיץ פה ואיתו כמה כתמים אופייניים

27.6.2016 / 8:16

גלידות, מוס שוקולד, דובדבנים, או אבטיח הם הכוכבים של העונה הנוכחית. מה קורה כשאלו מותירים כתמים על הבגדים ומוצרי הבד השונים שלכם ואיך נפטרים מהם? הנה כל השיטות

אישה אוכלת אבטיח. ShutterStock
גם אבטיח עלול לייצר כתמים שמצריכים טיפול/ShutterStock

כולנו חוטאים באהבה למתוק. בין אם מדובר בשוקולד, גלידה או עוגה, בין אם אתם מבוגרים, בני נוער, או ילדים - מתוק לרבים הוא טעם החיים. אלא שגם לקינוחים מתוקים יכול להיות טעם פחות סימפטי. זה קורה ברגע שהם פוגשים את הבגד שלכם והופכים לכתם.

מהירות תגובה
ככל שתקדימו לטפל בכתמים יהיה לכם קל יותר להסירם. אם תפסתם את הכתם בזמן שפכו מעט ג'ל כביסה או אפילו סבון כלים על הכתם ושפשפו היטב, תוך שאתם מחדירים את החומר לעומק הסיבים של האזור המוכתם. אם הדבר לא מתאפשר והכתם התייבש, נסו לגרד אותו עד כמה שניתן מן הבד באמצעות כפית או שפשוף והשתמשו במסיר כתמים. נתקלתם בכתם עקשן שמשאיר אחריו עקבות? זה הזמן לשלוף את מסיר הכתמים.

בגדים לבנים תלויים על חבל כביסה. ShutterStock
מומלץ לייבש בשמש בגד לבן שנשטף היטב אחרי טיפול עם חמצן פעיל/ShutterStock

הסרת כתמי פירות
כאשר מדובר בכתמי פירות העדיפות היא לחומר המכיל חמצן פעיל, כמו סנו אוקסיג'ן, התורם לפירוק יעיל של הכתם. רססו את החומר על השטח המוכתם ואפשרו לו להיספג בבד כ-10 דקות. לאחר מכן, כבסו כרגיל, בהתאם להוראות יצרן הבגד המצוינות על תווית הוראות הכביסה. יש לשטוף היטב בגדים לבנים שטופלו עם חמצן פעיל ולאחר מכן לייבש בשמש (לאחר שטיפה). קרני השמש מסייעות להלבנת אריגים שכובסו עם חמצן פעיל.

גלידות, עוגות ושוקולד....
מרבית הקינוחים עשויים ממוצרי חלב והמבוססים על חלבונים הנמנים עם הכתמים הקשים להסרה. אז איך בכל זאת ממשיכים לאכול וליהנות ממתוק, בלי לחשוש מכתמים ולכלוך. כתמים על בסיס חלבונים מומלץ לכבס עם חומרים המכילים אנזימים. ג'ל כביסה המכיל אנזימים יכול לעזור לכתמים הקלים ולכתמים הקשים יותר – סנו רסס וכבס. כמובן שניתן להשתמש גם בחומרים המכילים חמצן פעיל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שולחן עם מפה. ShutterStock
תחתית על המפה היפה שלכם תסייע בשמירה על הניקיון/ShutterStock

יגעת ומנעת
דרך נוספת ויעילה לטיפול בכתמי מתוקים, היא פשוט להימנע מהם. כך עושים זאת בקלות:


תחתיות (פלייסמטים)
אם החלטתם לארח בביתכם ולהשקיע במפת בד חגיגית, גייסו לעזרתכם תחתיות והקפידו שאלה יהיו עשויות מחומר שניתן לנקות בקלות. מלבד תרומתן העיצובית והאסתטית של התחתיות שמגיעות במגוון רחב של דגמים, טקסטורות וצבעים, הן ישמשו חיץ נאמן בין הקינוח המתוק לבין המפה היפה.

ילדה מחזיקה בגביע גלידה. ShutterStock
אחרי הנאה כזאת אל תשכחו לנקות את השאריות מהבגדים/ShutterStock

מפיות חד פעמיות
אחת הפריווילגיות של ארוחה טובה במסעדה יוקרתית או בבית מלון, היא השימוש במפיות בד צחורות ונעימות למגע. כשזה מגיע לארוחה ביתית, כדאי להימנע מהפריווילגיה המפנקת הזאת ולדבוק במפיות חד פעמיות שיחסכו כביסה מיותרת ובזבוז של אנרגיה.


שטחים מוגדרים לילדים
עבור ילדים, השלב האהוב ביותר בארוחה הוא הקינוח והם ערוכים ומוכנים לאכול אותו בכל מצב. נצלו את ההזדמנות והגדירו שטח ייעודי לאכילת מתוקים. זה יכול להיות על הדשא בחצר, ספסל פלסטיק במרפסת או בכל מקום אחר שרחוק מספיק משטיחים, וילונות או מפות. במידה ואין לכם חצר או מרפסת, תוכלו ליצור עבור הקטנטנים פינה משלהם בתוך הבית, המורכבת משולחן נמוך וכיסאות פלסטיק, שם יוכלו לאכול בחופשיות את הקינוח הנחשק. עכשיו, כשמזג האוויר חמים ונעים, אפשר גם להיפטר מהבגדים של הקטנטנים בזמן האכילה וכך, למנוע כביסה מוכתמת בהמשך.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully