וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להאיר את הבית עם תאורה אדריכלית

2.6.2016 / 7:04

משפצים או בונים בית? מעבר לנקודות החשמל, הצנרת ומיזוג האוויר כדאי שתקחו בחשבון שתאורה אדריכלית היא חלק חשוב בתכנון הבית. מה חשוב וממה כדאי להמנע? האדריכל רענן שטרן עם התשובות

יח"צ - חד פעמי

מטרתה של תאורה אדריכלית היא להאיר, בשני מובנים – הן הארה פונקציונלית והן הארה של המבנה האדריכלי. התאורה האדריכלית היא טכנית, ולא דקורטיבית. בניגוד לגופי תאורה כמו שנדלירים שמטרתם לקשט ולהיות "התכשיט של הבית", התאורה האדריכלית לרוב מוסתרת ולא בולטת.

בשלב התכנון האדריכלי יש להתאים גם את תכנית התאורה, כך שהיא תתאים לפונקציה של החלל. התכנון כולל התאמה של עוצמת התאורה, כמות האור וסוג התאורה לפעולות הטכניות שיתבצעו באותו חלל. לדוגמה, למטבח שבו יש משטחי עבודה, יש להתאים תאורה ספציפית שתאיר את משטח העבודה ותאפשר לעבוד עליו בנוחות.

רוב האנשים מעדיפים להסתיר את התאורה האדריכלית בהנמכות תקרה וגבס. אך יש לתת לכך פתרונות נכונים, כדי להמנע ממצב שבו ההנמכה נראית כמו טלאי או משהו שלא תוכנן מראש. לכן מומלץ לקחת בחשבון את סוגיית התאורה כבר בשלב הראשוני של תכנון המבנה.

עם זאת, בשנים האחרונות התאורה האדריכלית הפכה לחלק מהעיצוב של הבית ולכן היא נחשפת יותר. בהרבה מאוד בתים ניתן לראות כיום מסילות ופסי צבירה של ספוטים ששקועים בתקרה – זה למעשה אלמנט של תאורה טכנית שהפך גם לדקורטיבי.

מערכת וואלה! בשיתוף קרני תכלת
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully