וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה למסיבה

29.5.2016 / 8:42

למקרה שאתם מחשיבים את עצמכם כמארחים למופת ומזמינים אליכם הביתה משפחה וחברים לאוכל טוב, מוסיקה נעימה ומשקה - כדאי שתיקחו בחשבון גם את נושא הניקיון שאחרי. כך תעשו זאת שלב אחר שלב

העונה המתחממת היא הזדמנות מצוינת לחובבי האירוח שבינינו, לערוך מסיבה בביתם. זה הזמן להזמין חברים ומשפחה ולבלות יחד ערב שכולו מוזיקה נעימה, אוכל משובח וחברה טובה. אלא שבסוף, כמו כל חגיגה – גם זאת נגמרת ולאחר כיבוי האורות אתם נשארים לבד עם הבלגן והלכלוך. הרצפה מלאה בשאריות אוכל וקישוטים, הכיור במטבח מלא בכלים והשולחנות גדושים בפירורי חטיפים וכוסות של משקאות ריקות. נשמע מייאש? אל חשש הכנו עבורכם את המדריך המקוצר לניקיון אחרי מסיבה ביתית.

רצפה מלוכלכת. ShutterStock
אל תתנו לשאריות שאחרי להלחיץ אתכם/ShutterStock

היערכות מראש
כדי לחסוך מעצמכם זמן ניקיון אחרי המסיבה, כדאי להיערך מראש ולהכין את הבית כראוי. לצורך כך התחילו עם הספות וכסו אותן בבד שיגן עליהן מכתמים מיותרים של אוכל ומשקה. חוששים שזה יעלה במחיר של ויתור על העיצוב והאסתטיקה? תמורת סכום צנוע תוכלו לרכוש חתיכת בד שיקלע לטעמכם האישי ויכניס צבע ושמחה לקראת המסיבה, לא חייבים להתחדש בכיסוי יוקרתי במחיר מופקע. דרך נוספת שתועיל בשמירה על אזורים נקיים בבית במהלך המסיבה, היא הכנת שלטי "אין כניסה" לחדרים שאינם חלק משטח המסיבה. ניסוח חביב והומוריסטי יעביר את המסר בצורה ברורה, אך נעימה ויחסוך מכם ניקיון מיותר בסיום החגיגה.

פחי אשפה. ShutterStock
פחים גדולים וכמה התזות של אבקת טלק בתחתית הדלי/ShutterStock

אשפה
הצטיידו בפח אשפה גדול בו יוכלו האורחים להשליך את שאריות המזון וכלים חד פעמיים במהלך המסיבה וכן, בדקו מפעם לפעם אם הפח מתמלא ואם יש צורך לפנות את השקית שבתוכו. למקרה שאתם רגישים לריחות, אפשר לפזר טלק בתחתית הפח שיספח אליו אל הריחות שבפח וכך, גם אם לא טרחתם לשפוך אותו מיד לאשפה העירונית, מספר שעות עם הטלק יעברו ללא צחנה מיותרת.

אישה גוזרת מדבקה צבעונית. ShutterStock
הכינו מדבקות צבעוניות לזיהוי הכוסות החד פעמיות של האורחים/ShutterStock

מטבח
הכיור מלא עד אפס מקום בתבניות הגשה וכוסות שמפניה משומשות? זה לא הרגע להרים ידיים, אלא להשתמש בהן כדי לנקות. הפשילו שרוולים והחלו במלאכת שטיפת הכלים, תוך שאתם מגייסים סקוץ' ונוזל כלים יעיל לעזרתכם. למקרה שיש ברשותכם מדיח כלים, הקפידו להשתמש בטבליות למדיח שמנות על כלי זכוכית, כדי שכוסות השמפניה יישארו במצב ראוי לטובת המסיבה הבאה. במידה והשתמשתם בכלים חד פעמיים, תוכלו לחלק לאורחים מדבקות צבעוניות שידביקו על הכוסות שלהם וכך, יוכלו לזהות אותן במהלך המסיבה ויחסכו שימוש בכלים חדשים. גם הרווחתם גימיק עיצובי וגם צמצמתם את זמן שטיפת הכלים שאחרי. במקרים שגם ילדים נוכחים במסיבה ניתן לכסות את הכוסות שלהם בניילון נצמד ולנעוץ בו קש. בצורה הזאת הכוס תהיה סגורה ותמנע שפיכה של מיצים דביקים באזורים שונים בבית.

קונפטי על הרצפה אחרי מסיבה. ShutterStock
אל תשכחו לנקות גם את הפינות הקטנות ברצפה משאריות מזון/ShutterStock

רצפה
כעת מגיע השלב המכריע בניקיון הבית- שטיפת הרצפה. סביר להניח שבתום הערב לא יישאר זכר לצבעה או מצבה המקורי של הרצפה שלכם, שמכוסה עכשיו בשאריות אוכל, טפטופי משקאות וקונפטי. אז לפני שאתם רצים לדלי המים הקרוב ומתחילים בשטיפה שלפו את המטאטא (או את שואב האבק) וגייסו את כל המשאבים שלכם כדי להשיב את המצב לקדמותו. השלב הבא כידוע הוא שטיפת הרצפה. יש לזכור ששאריות מזון הנותרות בפינות הבית מושכות תיקנים ונמלים ולכן, כדאי להקפיד בשטיפה יסודית. כמו כן, מומלץ לבחור בחומר ניקוי המעניק לרצפה שכבת מגן עמידה לאורך זמן.

מפת שולחן צבעונית. ShutterStock
ג'ל מסיר כתמים או ג'ל כביסה יחזירו את מראה המפה לקדמותו/ShutterStock

טקסטיל
מפת השולחן שלכם לא תיראה טוב יותר מהרצפה בתום הערב וייתכן שאפילו הווילונות ספגו מטח משקה בלתי צפוי וריח עשן- במקרה שאישרתם לאורחים לעשן בבית. להסרת הכתמים ממוצרי הטקסטיל מומלץ להשתמש בג'ל מסיר כתמים או ג'ל כביסה – הדרך היעילה ביותר היא לשפשף את החומר באופן נקודתי על כל כתם. להשלמת התהליך וקבלת תוצאה מושלמת, כבסו לפי הוראות היצרן המצוינות על גבי המוצר. ריסוס קל של מבשם בגדים ואריגים תמיד ישלים את הפעולה ויעניק לסביבת המגורים תחושה נעימה. ואם כבר הזכרנו בישום, כמה התזות של בושם לבית בסיום כל הניקיונות ייתן את אקורד הסיום.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully