וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואו, איזה בלגן עשיתם לי: שבוע בלי לסדר את הבית

שרית גושן

21.4.2016 / 15:00

בבת אחת הפסקתי לסדר את הבית, בבת אחת הוא התחיל להתבלגן ובבת אחת פיתחתי כאב ראש ובלבלת קשה. גם הבנות הופתעו כשפקדתי עליהן לא לסדר את החדר. מעבדות לחירות: שרית גושן, בעלת חברת "סידורים", הפסיקה לסדר את הבית

מערכת וואלה!

(בווידאו: שרית גושן קראה את "סוד הקסם היפני" וחזרה עם תובנות)

כשהבית מסודר, גם הראש מסודר. חשוב לי לסדר ולארגן את הבית כגישה לחיים. כן, זאת גם העבודה שלי - אני מארגנת ומסדרת לאחרים את החיים, כלומר את הבית. לרובנו אין כוח וחשק לסדר את הבית אחרי יום עבודה מתיש, ועבור אלה בינינו שהם גם הורים, בית מסודר נשמע כמו מדע בדיוני. סוד קטן: העניין הוא לא לצאת למלחמה בכל פעם מחדש, כי כשיש סדר מובנה לא צריך "לסדר" את הבית כל פעם מחדש, אלא רק להחזיר דברים למקום. כן, ידוע, גם עניין הסדר המובנה הוא פנטזיה עבור לא מעט אנשים. אנחנו אוהבים בית מסודר, אבל הדרך אליו היא בלגן אחד גדול.

כאמור, סדר עושה גם סדר בראש. בעולם שהוא מולטי טסקינג, בו אנו מוצפים בעוד ועוד מידע ובצורות תקשורת שונות, הראש מבולגן. קשה לשמור על ריכוז, קשה לארגן את המחשבות, אנחנו טועים יותר ומתעייפים מהר יותר. הכול הופך לעוד משימה ועוד מטלה. כאשר יש סדר סביב, הראש פנוי יותר להתמקד בדברים החשובים באמת וגם העיניים לא מתרוצצות ממקום למקום.

ואז ביקשו ממני להפסיק לסדר את הבית שלי במשך שבוע. מה? שלי? הממם, כבר מרגישה שנהיה לי קצת בלגן בראש.

שרית גושן, מסדרת מקצועית, בביתה בבת חפר, אפריל 2016. שלומי גבאי
סדר עושה גם סדר בראש/שלומי גבאי

ארגון הבית הוא לא טקס בשבילי. אין פה סגידה לסדר, אלא רק רוטינה שחשוב להקפיד עליה. קמים בבוקר? מסדרים את המיטה; מתקלחים? תולים מיד את המגבת ואת הכביסה זורקים לסל; שותים קפה? מניחים את הכוס במדיח. היי עצרו, לא על השיש, במדיח.

ועכשיו צריך להפסיק עם ההרגלים, וזה לא קל. בבת אחת הפסקתי לסדר את הבית, בבת אחת הוא התחיל להתבלגן ובבת אחת פיתחתי כאב ראש ובלבלת קשה. גם הילדות שלי קצת נכנסו לסחרחורת. הן כבר מורגלות לשגרה, והמוזר היה שלא הייתי צריכה להזכיר להן לסדר את החדר, אלא להפך – להקפיד איתן על כך שהשבוע לא מסדרים.

השיטה שלי מדברת על סדר כהוויה, כדרך חיים, הבנות שלי חיות את זה, אבל למרבה ההפתעה השבוע הזה לא פינה לי יותר זמן מהרגיל שבו יכולתי לבלות איתן. כי כשהבית מסודר ביומיום, האנרגיה והזמן שמושקעים כדי לארגן אותו הם לא רבים.

משתמשים באריזות ואקום? כנסו לכאן

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שרית שושן, מסדרת מקצועית, בביתה בבת חפר, אפריל 2016. שלומי גבאי
היתרונות שיש במצב של סדר גדולים מה"חופש" שמאפשרים החיים בבלגן/שלומי גבאי

אז האם ההתנזרות מסידור הבית עשתה לי רע או שלמדתי שאפשר להרפות ולשחרר קצת את הרצועה? טוב, ההתנזרות לא עשתה לי טוב, חד וחלק. אני לא "מכורה" לסידור בית ולכן לא חוויתי סימני גמילה מסידור הבית. אני מאמינה שהיתרונות שיש במצב של סדר גדולים מה"חופש" שמאפשרים החיים בבלגן, אז לא - זה לא עול עבורי. אני יכולה לפרט פה על מחקרים שמעידים שבלגן תמידי מבזבז יותר זמן ויותר כסף, אבל מניחה שמי שחי באי-סדר מבין זאת היטב. בלגן יוצר לאנשים "רעש" בראש, וכשלא מוצאים דברים – קונים עוד משהו שלא היינו זקוקים לו, רק כי איבדנו. בלגן במקרר? במזווה? הנה עוד מוצר מזון שייזרק לשווא.

סדר, אגב, הוא לא רק מדף שבו הספרים מסודרים לפי גובה, אלא גם סדר יום, כלומר ניהול זמן נכון. כשהבית והמשרד מסודרים, אנו לא מבזבזים זמן על חיפושים ומד הלחץ נשאר נמוך.

באשר אליי, ובכן, כשמתרגלים למשהו טוב, כזה שאחרים מבקשים לעצמם, למה להפסיק? ייתכן שניתן קצת להרפות, אבל השבוע הזה לא יגרום לי לשנות כיוון. כמו בדיאטה - ויתרת לעצמך ואכלת היום חתיכה קטנה של עוגה מבלי לעלות במשקל? מחר תיקחי גדולה יותר.

שרית שושן, מסדרת מקצועית, בביתה בבת חפר, אפריל 2016. שלומי גבאי
אפשר אולי להרפות קצת, אבל עדיף שלא. שרית גושן/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully