וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית בחליפה: פול סמית ואיסי מיאקי מככבים בשבוע העיצוב

שני מעצבי האופנה הענקים איסי מיאקי ופול סמית, מציגים את בשורתם לסביבת המגורים במסגרת שבוע העיצוב שבמילאנו. בין המנימליזם למקסימליזם

יח"צ - חד פעמי

ערב לפני יריית הפתיחה של אירועי שבוע העיצוב במילאנו היה מעט שקט, מאופק ואלגנטי, כמו זה שלפני הסערה, או אם תרצו לפני החגיגה הגדולה. המלונות החלו אט אט להתמלא באורחים מעונבים ובנשים מטופחות על עקבים. המסעדות עדיין היו רגועות ונדמה שמילאנו לקחה נשימה ארוכה כדי להוציא החוצה במלוא העוצמה את ההפתעות שממתינות לנו במהלך הימים הקרובים. מספר מצומצם של השקות וקוקטיילים נערכו אמש בעיר, אבל הדגדוג הזה שנכח על קצות האצבעות - שעוד רגע הכל יתסוס הורגש בכל פינה. פינה מיוחדת הייתה זאת שבקורסו קומו 10, מתחם הלייף סטייל המוכר בעיר, המציע פרטי אופנה, עיצוב, מלון בוטיק וחפצי אמנות - שפתח אתמול שתי תצוגות. הן שונות ומנוגדות זו לזו ויחד עם זאת בעלות קשר נקודתי. העובדה שאחת ממוקמת מעל השנייה, מיד מחברת אותן ולא רק בפן הפיסי. שני המעצבים הראשיים של אלו באים מעולם האופנה וכמו רבים, גם הם פוזלים לא מעט לעולם העיצוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקט מופתי שבא לידי ביטוי גם בפלטת הצבעים - בקולקציה של איסי מיאקי במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Gufram - העיצוב הרדיקלי חוגג חמישים שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצב היפני איסי מיאקי מציג קולקציית כלים ומוצרי טקסטיל במתחם התחתון בשעה שכמה מדרגות מעל מציינים חמישים שנה למותג העיצוב Gufram עם שיתוף פעולה של המעצב הבריטי פול סמית. למקרה שלא יצא לכם להכיר את השמות הללו עד היום, נקדים ונציין שאיסי מיאקי הוא מעצב אופנה יפני, מנימליסטי - (מיותר לציין) שבשנים האחרונות מעצב גם גופי תאורה ומוצרי טקסטיל בטכניקה ייחודית ובטכנולוגיה עליה הוא שוקד מזה שנים והיא המבוססת על קיפולים. סמית לעומת זאת, הוא מעצב אפנה בריטי שכל קשר בינו לבין מנימליסם הוא מקרי בהחלט. הסגנון של סמית מאופיין בחייטות קלאסית עם טוויסט צבעוני מרענן, יש לו גרוב הומוריסטי ולכן ברוב המקרים הבטנה בחליפות שלו תשמח את אוהבי הצבעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבע שנים לקח למעצב היפני להוליד את הקולקציה הזאת ביחד עם המותג הפיני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקקטוס הפך לאייקון במותג הרהיטים גופרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארבע השנים האחרונות מפתח איסי מיאקי בשיתוף עם מותג העיצוב הפיני IITTALA קולקצייה לסביבת המגורים, במטרה למזג בין מסורות העיצוב המינימליסטי של פינלנד ויפן. המפגש המפתיע בין אלו מאחד בין שני מותגים מקצוות עולם שונים שיש להם הרבה במשותף. לאורך השנים, שני המותגים הוכיחו את נאמנותם לאסתטיקה מינימליסטית, מסורת, פונקציונאליות, מלאכת יד ושימוש בחומרים חדשנים וטכנולוגיות חדשות. שיתוף הפעולה הניב קולקציה המורכבת מאוסף של 30 פריטים.

סימן ההיכר של איסי מיאקי, הלוא הם קיפולי הבד הייחודיים, התגבשו לפריטי טקסטיל לבית. בית האופנה היפני ידוע בטכניקות קיפולי בד מורכבות שנעשות על פריטי הלבוש לאחר שנגזרו ונתפרו. וכך, לא מן הנמנע היה ששיתוף הפעולה האמור הוביל לפיתוחן של שיטות קיפול מרשימות למוצרי טקסטיל לבית. אלו כוללים: כריות, פלייסמטים, מפיות, ראנרים לשולחן ושקיות בד. בקולקציה ישנם שני סוגי כריות - האחת משתמשת בשיטת קיפול דמוי שברון בדומה לשקיות הבד. השנייה, עשויה קפלים לינארים הדוקים בדומה לפלייסמטים.

פריט ייחודי ומענין נקרא "פרח שולחני" - הוא משמש ככיס בד שנפתח לאחסון דברים קטנים. כל פריטי הטקסטיל פותחו באופן שנועד לשמור על צורתם המקורית גם לאחר כביסה. הם ארוגים בצורה מוקפדת כדי שהקצוות ישארו במקומם ולעולם לא יתגלגלו ויאבדו מצורתם.

סדרה נוספת המוצגת במקום היא כלי אוכל מקרמיקה: מגשים וצלחות אסימטרים עם קצוות מעוגלים, קעריות הגשה, כוסות קרמיקה ומחזיקי נרות. יש גם אגרטלים מזכוכית גבוהים ומינימליסטיים.

הקולקציה אורגנה בחלל קטן יחסית בקורסו קומו 10 כאמור, שנראה גדול לעבודות של מיאקי. הכל מסודר ומוקפד במרכז הלל הלבן. מספר מוצרי טקסטיל תלויים על הקיר ויש תחושה נקייה ומדויקת שגורמת לנכנסים לדבר ביד בלחש, מבלי שאף אחד ביקש זאת.

הכלים של איסי מיאקי במילאנו.
שילוב ייחודי של מסורות מנוגדות בכלים של איסי מיאקי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק 169 עוצבו על ידי סמית שבטח יהפכו לפריט אספנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי קומה מעל ואתם בעולם אחר לחלוטין. הלוק שובב, צבעוני, סוריאליסטי ובעיקר משוחרר. מותג הרהיטים האיטלקי גופרם - שנולד בטורינו מציין יום הולדת 50 של עיצוב רדיקלי, תחת הסלוגן Gufram on the Rack. המאורע המשמח נחגג בין היתר עם שיתוף פעולה של פול סמית שעיצב קולקציית קקטוסים צבעוניים וגדולים המתפקדים על תקן קולב הומוריסטי. הקקטוס הוא מוצר איקוני של החברה ומעצבים רבים נתבקשו בעבר לעצב את הקקטוס האמור בשפתם, ביניהם היה מרסל וונדרס, ריקרדו רוסו, סטודיו ג'וב ועוד. סמית עיצב רק 169 קקטוסים, שלבטח יהפכו לפריט אספנות בקרב חובבי הז'אנר. אלו זכו ללוק פסיכדלי עם מיזוג של צבעים ממש, כמו הסגנון האופנתי של סמית הנחשב לאחד המעצבים המובילים בבריטניה.

לעוד עידכונים וחדשות משבוע העיצוב במילאנו - כנסו לכאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully