וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסח הזה לא פוסחים על השטיחים והספות

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

12.4.2016 / 15:23

רגע לפני שטרפת הניקיונות משתלטת עליכם לקראת החג, הקדישו כמה דקות והבינו כיצד יש לנקות את השטיחים והספות ללא תקלות מיותרות

שטיח. ShutterStock
אל תעלימו את הלכלוך מתחת לשטיח שלכם/ShutterStock

אביב הגיע ואיתו, הזמן לנער את האבק מהשטיחים והספות, לבער את החמץ שדבק בהם במהלך החורף ולהקנות לבית תחושה רעננה של התחדשות ופריחה. אז בין אם מדובר בניקיון יסודי לכבוד פסח ובין אם סתם מתחשק לכם לאוורר ולרענן את חלל הסלון, קיבצנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו במשימה.

לטאטא מתחת לשטיח

תחזוקה קבועה
בשל מיקומם על הרצפה, שטיחים נוטים לצבור הרבה מאד לכלוך ואבק ולכן, חשוב להקפיד לשאוב אותם באמצעות שואב אבק לעיתים תכופות. בנוסף, מומלץ להפוך אותם מדי פעם וללכת על צדו ההפוך של השטיח למשך מספר ימים. את הלכלוך שנותר על הרצפה אפשר לנקות בקלות בתום התהליך.

ניקיון יסודי
מלבד שאיבת אבק רצוי להעניק לשטיחים שלנו ניקיון יסודי מפעם לפעם, כדי לשמור על מראה חדש ורענן. כדי להגיע לחלקיקי האבק החמקמקים ביותר, מומלץ להשתמש בשמפו שטיחים אנטי בקטריאלי ששואב את האבק מעומקו של השטיח ומשמיד חיידקים. השמפו מגיע לרוב בצורת תרסיס, הוא קל ונוח לשימוש וימנע מכם קרצופים וכאבי גב מיותרים. שטיחים הם פריט דומיננטי בבית וברוב המקרים גם הכי שמיש, אז נצלו את בוא האביב כדי ל"פנק" אותם בטיפול מסור ולפצות אותם על דריכת הרגליים והחבטות הבלתי פוסקות שספגו כל השנה.

ספיגה נכונה

כתמים
אחת הטעויות הרווחות בניקוי כתמים משטיחים, היא שפשוף לא נכון שגורם לפיזור ומריחה של הכתם, במקום לספוח ולספוג את הלכלוך. הילדים והנכדים בילו אצלכם בחופשת הפסח ו"האכילו" את השטיח במצה ושוקולד? שעת היצירה הותירה את חותמה? השיטה הנכונה לניקוי כתמים היא ספיגתם בעזרת מגבת או מטלית. לאחר ספיחה מלאה או חלקית של הכתם, ניתן לדלל ולשפשף אותו עם מים, סודה לשתייה, סבון כלים או חומרים ייעודיים אחרים.

קרדית האבק
בין כלל הריחות והלכלוך שסופג השטיח על בסיס יום-יומי נמצא גם קרדית האבק, חרק בגודל מיקרוסקופי שחי בסביבת בני אדם. אחת הדרכים לחיסולו של "המפגע העקשן" היא שאיבת השטיח באופן יסודי ושימוש בתרסיס ייעודי לדחייתו. בנוסף, קרדית האבק רגישה לשינויים קיצוניים בטמפרטורה ולקרינת השמש ולכן, מומלץ להוציא את השטיחים לאוורור אחת למספר חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גבר על ספה בסלון. ShutterStock
רק אחרי שהספה שלכם נקייה היא נעימה לשימוש/ShutterStock

לדבר בשפה של הספה

חומרי ניקוי
גם ספות, כמו השטיחים משמשות אותנו על בסיס קבוע במהלך היום - אנחנו יושבים, נחים, מארחים ואף אוכלים ושותים עליהן ולכן נרצה לשמור עליהן נקיות ונעימות למגע. הטיפ החשוב ביותר בתחזוקת ספות, הוא להשתדל להבחין בלכלוך בזמן אמת ולהגיב בהתאם, תוך הקפדה על ניקוי בחומרים המתאימים לסוג הספה שברשותכם על פי הוראות היצרן. כדי להימנע מתקלות מיותרות, מומלץ לנסות את החומר המיועד בפינה נסתרת של הספה, לפני שניגשים לניקוי שטח גדול יותר. אז למקרה לא התחדשתם השנה בספה ואתם רוצים להמשיך ולטפח את הספה האהובה והישנה שלכם, העניקו לה את תשומת הלב הנדרשת.

ספות בד
עם כל הרצון הטוב ואמצעי הזהירות שננקוט, לא תמיד נצליח להימנע מהכתמת הספות. להסרת הכתמים מספות בכלל וספות בד בפרט, רצוי כאמור להשתמש בחומרי ניקוי המצוינים בהוראות היצרן, תוך התייחסות לסוג הכתם. כתמים שומניים למשל, מומלץ לנקות באמצעות חומר ניקוי מהול במים, תוך שפשוף עדין של האזור המוכתם וייבושו בתום התהליך.

כתמים ניתנים לספיגה, כמו כתמי בוץ או כתמי מזון, רצוי לספוח ראשית עם מטלית יבשה ורק אז לשפשף או להבריש בעזרת מברשת יד עדינה, עם חומר ניקוי מהול במים. לניקוי והסרת כתמי משקאות יש להתחיל בספיגת נוזל המשקה ולאחר מכן לשפשף את הכתם היטב בתנועות מעגליות תוך שימוש במטלית ספוגה בסבון כלים ומים. בתום התהליך יש להסיר את שאריות הסבון מהספה בעזרת מטלית לחה טבולה במים בלבד ולאחר מכן לייבש.

ספות עור
הטיפול בספות עור שונה מספות בד ולכן, חשוב להשתמש בחומרי ניקוי שאינם מכילים כימיקלים וחומצות שעלולים לגרום לנזק בלתי הפיך. כדי לשמור על מראה חדיש ונקי, מומלץ לנקות ספות עור לעיתים קרובות באמצעות מטלית יבשה ורכה, כדי למנוע שריטות ולאחר מכן להשתמש בתחליב או מגבונים ייעודיים, לשמירה על לחות וגמישות העור. יש להקפיד להשתמש במטלית חדשה ולעקוב אחר הוראות השימוש, כדי להימנע מנזקים בלתי הפיכים.

ניקיון של ספת עור עם מטלית. ShutterStock
ספות עור דורשות טיפול מיוחד/ShutterStock

כריות נוי
כריות נוי הן אמנם רק פריט משלים, אך הן בהחלט מוסיפות לחלל הרבה צבע ואופי, ולכן, נרצה לשמור עליהן נקיות ורעננות. הדרך הנוחה והיעילה ביותר היא לפשוט את כיסוי הכרית ולכבס ביד או בכביסה עדינה. כדי למנוע התכווצות של הבד או דהיית צבע, רצוי לעקוב אחר הוראות היצרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully