וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שזכה באליפות אירופה במכבי הפך לאימפריית רהיטים

"בית הספר הכי טוב שהיה לי זה מכבי תל אביב - כקבוצה שהובילה את השוק" אומר שוקי שוורץ, מנכ"ל טולמנ'ס בראיון מיוחד לרגל חגיגות 30 שנה למותג. "יש קורלציה גדולה בין הספורט ועולם העסקים"

מערכת וואלה!

ב-1986 הקימו בני הזוג תמרה וג'ף טולמן חנות ריהיטים שנחשבה אז לחנות היוקרתית בישראל. בני הזוג שניחנו בטעם משובח היו הראשונים לייבא ארצה מותגים שנראו רק מעבר לים. הדוגמה הטובה ביותר היא אלסי, מותג איטלקי מוערך, שהגיע אז לראשונה לארץ בפריטים בודדים. תמרה העניקה לכלים הייחודיים של החברה מקום של כבוד בחנות, הישראלים התנפלו באופן מפתיע ומאז, נפתח ערוץ ישיר בין מנכ"ל החברה ג'ובני אלסי לאנשי טולמנ'ס דאז. ב-2006 תמרה וג'ף החליטו לפרוש, אחרי שנים ארוכות של עשייה ויתרה מכך, אחרי שהצליחו להביא לישראל עיצוב טוב, משובח ואיכותי. שלושת השותפים שרכשו את המותג שהצליח להתבסס ולמגנט אליו לקוחות קבועים, היו שוקי שוורץ, שחקן עבר בנבחרת ישראל לכדורסל, צביקה גיור (בעלי ניופאן) ויצחק סוארי, שנה מאוחר יותר הצטרף שותף רביעי - יורם באומן (מבעלי משרד פרסום).

ארבעת השותפים ובראשם, שוורץ המתפקד כמו קפטן הנבחרת אם תרצו, מצליחים לשמור על הרף שהציבו בזמנו בני הזוג טולמן. השם נשאר, הרהיטים מתחדשים, הבשורות העיצוביות שיוצאות מבירת העיצוב העולמית מגיעות לאולם התצוגה הראשי - והלקוחות נוהרים. נזכיר בהזדמנות זאת שאולם התצוגה הראשי השוכן בהרצליה עבר לכבוד חגיגות ה-30 מתיחת פנים שארכה כשלושה חודשים, מה שהעניק למקום שדרוג נוסף. בשטח של 2,000 מ"ר לא פשוט לארגן הרבה מותגים ומעצבים מהשורה הראשונה ובכל זאת, המעצב רפאל נבות בשיתוף האדריכלית יפעת דגן הצליחו לבצע את המשימה.

טולמנ'ס יושבים טוב ברשימת חמשת החנויות היוקרתיות בישראל. אך הבשורה המשמחת היא שגם אם אין לכם תקציב עצום לרכוש את כל היופי הזה, תוכלו למצוא פריט או שניים באחת משלוש חנויות האאוטלט והנגישות יותר שפזורות בארץ. יש לציין שמהלך דומה עשו גם קולגות כמו קסטיאל שמציעים ללקוחותיהם כבר כמה שנים ליין מוזל יותר (As Is).

שוורץ שתלה את החולצה של נבחרת ישראל בעקבות פציעה, רואה קשר בין ספורט קבוצתי לעולם העסקים. "אפשר לראות מילים מהספורט עם קורלציה בביזנס, כמו: "עבודה קשה", "להפסיד ולנצח", "דינמיקה קבוצתית" כשלונו של שוורץ. "בית הספר הכי טוב שהיה לי זה מכבי תל אביב, קבוצה שהובילה את השוק, עברנו לביזנס וזה מה שאנחנו עושים בתחום הרהיטים".

אז לאן שואפים להגיע בטולמנ'ס אחרי 30 שנה? זה אולי ישמע לכם מפתיע, אך לפי התשובה ששוורץ נתן לנו, טולמנ'ס שואפת להגיע בדיוק למקום שאליו איקאה הגיעה בתפיסה הישראלית. אחרי למעלה מעשור בארץ, הרשת השבדית הצליחה להנחיל פה עיצוב. לא בהכרח באיכות נעלה כמו זאת של טולמנ'ס, אבל על הסגנון והטוטאל לוק אין כל ויכוח. "אחד הדברים החשובים שאנחנו מנסים לעשות מעבר לכסף, הוא להיות סמן ימני בתחום האסטתיקה וסביבת החיים בארץ". אומר שוורץ, "נושא הכסף הוא התוצאה של כל העניין. זה אולי נשמע חברתי אבל זאת האמת".

שוקי שוורץ. ראובן קסטרו
שואף להיות סמן ימני בישראל בכל הקשור לאסתטיקה - שוקי שוורץ מנכ"ל טולמנ'ס/ראובן קסטרו
כלי אוכל מעץ בעיצוב מרסל וונדרס לאלסי. טולמנ'ס,
כלי אוכל מעץ בעיצוב מרסל וונדרס לאלסי/טולמנ'ס
הקומקום המפורסם בעולם חוגג יום הולדת 30, בעיצוב מייקל גרייבס לאלסי. טולמנ'ס,
הקומקום המפורסם בעולם חוגג יום הולדת 30, בעיצוב מייקל גרייבס לאלסי/טולמנ'ס
כסא נדנדה של רון ארד לטולמנס, החל מ- 2,990 שקלים. רוברט רוקס,
כסא נדנדה של רון ארד למורוסו/רוברט רוקס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות ילדים של פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת טווס בעיצוב דרור בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה בעיצוב האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כסא של חברת מאגיס. בסיס בטון מושב מאלומיניום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולץ פקקים של המותג האיטלקי אלסי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח לבד בעיצוב נני מרקינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסאות והדומים - שיתוף פעולה של מורוסו ודיזל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה דינמית בעיצוב רון ארד למורוסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully