וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתמים ירוקים: כל השיטות למיגור העובש בבית

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

30.3.2016 / 15:26

האביב כבר כאן וזאת הזדמנות נהדרת לכל מי שסבל מכתמי עובש ורטיבות במהלך הימים הגשומים. נצלו את החמימות שמביאה איתה העונה וטפלו במהירות בבעיה הירוקה

עובש על קיר וחומרי ניקוי. ShutterStock
אל תחכו שהקיר שלכם יגיע למצב הזה/ShutterStock

הגשם הוא הברכה הגדולה ביותר לחקלאות ולמפלס מי השתייה שלנו, שני פרמטרים קיומיים שגופנו תלויים בהם כדי לשרוד. גם לנפש הוא מסייע בכך שהוא סמל לניקיון וטהרה ששוטפת את המחשבות ומרעננת אותן. אבל הגשם גם מביא עמו את אחד המזיקים הגדולים ביותר שנחשב לסוג של רעלן לכל דבר ועניין: תאי עובש. הם אמנם זעירים אבל אין לטעות ביכולתם להתרבות על משטחים רטובים ולהשפיע לרעה על הבריאות שלנו. מזהים אותם ברגע, גם אם אתם לא מומחים גדולים בתחום. כתמים ירוקים, או שחורים שדומים לפטריות, בעלי ריח טחוב לא סימפטי.

לרוב, חדר הרחצה משמש כבית גידול טבעי לתאי עובש. כך, גם המקרה בפינות התקרה שלא היו אטומות ולא עמדו בפני מי הגשמים שחלחלו פנימה ויצרו כתם גדול בצבע כהה. ההמלצה היא להסירם באופן מיידי לאחר ההיווצרות הראשונית, אבל זאת לעתים משימה לא קלה, משום שרק בשלבים מאוחרים הכתם הירוק לוכד את עינינו. ובכל זאת, הנה כמה טיפים שיקלו עליכם לזהות תאי עובש בבית. בנוסף, הימים החמים שיגיעו אלינו בקרוב הם הזדמנות פז להפשיל שרוולים ולבצע את המשימה.

אילוסטרציה. ShutterStock
להזנחה של עובש יש מחיר/ShutterStock

אל תחכו לסימנים מאוחרים – חפשו את כתמי העובש במקומות האסטרטגיים בהם עשויים להימצא: בגדים, מצעים, גבס, קירות וקרמיקה – כל חומר שרגיש ללחות ורטיבות הוא פוטנציאלי לבדיקה מקיפה. גם אזורים כמו מרתף, מקלט, מזגן, כיורים ומרפסת, נכללים במוקדי הסיכון לצמיחתם של תאי עובש. אחד מסימני הזיהוי הברורים ביותר הוא כאמור, הריח – השתמשו באף שלכם לביצוע המשימה. ואם זה נראה כמו כתם ומריח חמיצות, הגיעה העת לפעול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סידור ארון בגדים. ShutterStock
העובש עשוי להגיע גם לארון הבגדים שלכם/ShutterStock

אטמו את הדליפות – תאי עובש כאמור, נוצרים בעקבות רטיבות שלא טופלה ולא יובשה למשך זמן רב. מרגע שזיהיתם את כתמי העובש מומלץ שתטפלו בקיר לעומק. גרדו את הקיר מקילופים והסירו את כל הכתמים שנוצרו מסביב. השלב הבא הוא התזה על האזור "הנגוע" עם חומר איטום ייעודי נגד פטריות. מקץ המתנה של 20 דק', החומר האמור מתייבש לחלוטין ואפשר להמשיך בטיפול הקיר. מורחים שפכטל אמריקאי (הכנה לקראת צביעה) ולאחר מכן מגיע השלב הסופי, הקוסמטי אם תרצו – צביעת הקיר. נציין בהזדמנות זאת, כי השיטה הקלה יותר לטיפול בעובש נקודתי היא ריסוס באקונומיקה וניקיון הקיר בצורה ידנית עם ספוג ומטלית. בשיטה הזאת, יש לקחת בחשבון כי הפטרייה עלולה לחזור בחורף הבא.

עובש. ShutterStock
חדר הרחצה הוא מקום שמועד לפורענות בנושא זה/ShutterStock

מקומות סגורים – במקרים של מרתפים, חללים שנבנו בבנייה עתיקה או כאלה שמתחת לאדמה, מקלטים וכו', מומלץ להשתמש בסופגי לחות על בסיס קבוע. אלו מייבשים ומונעים את העובש ונקראים גם קולטי לחות. באותה השיטה אפשר למנוע לחות בארון הבגדים עם מוצרים דומים, הייעודיים לארון, שנתלים על הקולבים, מונחים במגירות או בתחתית המדפים.

עובש. ShutterStock
טפלו בקיר בצורה יסודית/ShutterStock

שמרו על דרכי הנשימה – תאי עובש הם רעלנים שמזיקים לדרכי הנשימה ועלולים ליצור זיהומים פנימיים ואלרגיות. לפיכך, הגנו על גופכם בעת ניקיון הכתמים. שימו על הידיים כפפות גומי ומסיכת הגנה על האף והפה שתמנע מהרעלנים לחדור לדרכי הנשימה שלכם. השתמשו במסיר עובש שאינו מכיל גזי אמוניה רעילים וכזה ששומר על הסביבה.

אחסנו במקומות יבשים – הקפידו להניח ציוד בעל ערך במקום יבש ובשקיות אטומות בלבד. תמונות, מסמכים וספרים רגישים במיוחד ללחות וסופגים כתמים במהירות, במקרים שהם שוהים במקומות שאין בהם זרימת אוויר.

עובש. ShutterStock
חפשו את הכתמים הירוקים במקומות החבויים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully