וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה מערה עתיקה לבית מעוצב ומטריף

13.1.2016 / 14:07

משפחת פלינסטון הייתה חוגגת פה במעגלים. בינתיים, מי שעושה את זה הוא צעיר בריטי שהחליט לגור במערה עתיקה אבל עם כל הפסיליטיז העכשוויים. הצצה פנימה

צילום מסך

משפחת פלינסטון הייתה מתמוגגת למראה הבית הזה שנבנה באנגליה במערה בת 250 מיליון שנים. יש בו חימום תת רצפתי, מים זורמים ואפילו אינטרנט אלחוטי ומי שאחראי על היצירה הוא אנג'לו מסטרופיארטו, שעזב קריירה באוסטרליה לטובת פרוייקט הפיכת המערה לבית מעודכן ומודרני.

לחץ החיים המודרניים גורם לנו לא פעם לפנטז על בריחה לאזור מגורים שקט בטבע, ומסטרופיארטו הצליח להגשים זאת. בעבר, עמד בראש חברת השמה גדולה באוסטרליה והיה אף ממייסדיה ו- 2007 לעשות שינוי. הוא רכש מערה עתיקה השוכנת ביער וייר שבמחוז ווסטרשייר באנגליה, והחל בהפיכתה לבית מפואר ומאובזר.

כיום, אחרי 160,00 ליש"ט ויותר מאלף שעותעבודות שבירה, חיתוך, וחפירה בטונות של סלע, מסטרופיארטו יכול לשים בצד את כלי העבודה ולהתרווח בביתו החדש - המצויד והמפנק. לסטרופיארטו (38) אכן מגיעה מנוחה: מה שגרם לו לעזוב את אוסטרליה ולגור ביער היה אבחונו כחולה בטרשת נפוצה, מחלה שאף הפכה אותו למשותק באופן זמני וגרמה לו לחשוב מחדש על סגנון החיים שלו ועל סדר העדיפויות בחייו.

"טרשת נפוצה מושפעת מסגנון חיים ומלחץ ומתח, וזה היה הזרז שהזכיר לי שאני חייב להיות מודע לבריאות שלי ולכבד את אורח החיים שלי", אמר סטרופיארטו לדיילי מייל הבריטי. "רציתי להיות במקום שבו יהיו לי חיים מאושרים יותר ובריאים יותר". מסטרופיארטו, שנולד בווסטרשייר, נתקל לראשונה במערה בשנת 1999. הוא וכמה מחבריו היו באמצע טיול אופניים ביער כאשר החל לרדת גשם כבד, ובחיפושים אחר מקלט נתקלו במקום הייחודי. במשך 300 שנה שימשה המערה העתיקה כבית מגורים עם ארבעה חדרי שינה, אולם היא ננטשה בשנות הארבעים המאוחרות ומאז עמדה שוממת.

ב- 2010 שב מסטרופיארטו לבריטניה. עשר שנים לאחר שביקר במקום לראשונה, הוא נתקל לפתע בנכס הייחודי באחד מלוחות הנדל"ן המקומיים - והחליט לחטוף את ההזדמנות. הוא שילם 62 אלף ליש"ט עבור המערה, המהווה חלק משורה של חללי מגורים מקומיים הנחשבים לבתי האבן המאוכלסים העתיקים ביותר באירופה. עם תקציב של 100,000 ליש"ט הוא החליט להוביל בעצמו את פרוייקט השיפוצים, שכלל הרחבה של חלל המגורים על ידי גריעה באבן של יותר מ-70 טונות של סלע.

מסטרופיארטו לא היה צריך היתרי בנייה, ויכול היה לתת דרור לדמיונו בכל מה שנוגע לאופן שבו רצה לעצב את ביתו החדש. רוב החדרים בבית משמרים את אווירת המערה עם קירות אבן מחוספסים וריהוט מחומרים פשוטים וטבעיים. החזית צוידה בחלונות זכוכית גדולים כדי לאפשר לכמה שיותר אור שמש טבעי להיכנס פנימה, והמקלחת נבנתה מקיר מדורג בחלוקי נחל גדולים עם ראש מקלחת המדמה גשם. כיור חדר האמבטיה הורכב גם הוא מאלמנטים אורגניים כגון סלע ועץ, וחומרים אלה הם הדומיננטיים ביותר בחדרי הבית.

"המשמעות של שם המשפחה שלי היא 'מאסטר האבנים' אז אולי זה בדם שלי", אמר מסטרופיארטו בראיון לערוץ 4 הבריטי. "הייתי נחוש בהקמת הבית הזה כפי שהייתי נחוש בעבר להקים את החברה שלי באוסטרליה", אמר. "במיוחד אחרי המחלה, זה היה פרק מאוד מעורר השראה בחיים שלי ואני גאה בו מאוד".

בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
נראה כמו ציור/צילום מסך, דיילי מייל
בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
הטמפרטורה כאן מושלמת/צילום מסך, דיילי מייל
בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
האמבטיה נגרעה מתוך האבן/צילום מסך, דיילי מייל
בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
תקרה שמתעקלת ומעניקה דרמה לחלל/צילום מסך, דיילי מייל
בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
אי אפשר להאמין שהמטבח הזה בתוך סלע/צילום מסך, דיילי מייל
בית שנחצב באבן באנגליה. דיילי מייל, צילום מסך
כל העיצוב פנים עוצב מחומרים טבעיים/צילום מסך, דיילי מייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully