וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: 60 מ"ר בחיפה במחיר מצחיק

25.11.2015 / 8:49

לדירה השכורה הזאת שבחיפה יש נוף מטריף, לוק שובה ומעל הכל הדיירת משלמת עליה מחיר מצחיק שנחשב לחלום עבור תושבי המרכז

דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
רהיטים ופריטים ייחודים עם סיפור, יוצרים סביבת מחיה שופעת אופי וקסם/דרור עינב

לאן הגענו?
שכונת דניה בחיפה, לדירת 2 חדרים בגודל 60 מ"ר.

כאן גרים
סתיו (26), סטודנטית לאדריכלות שנה רביעית בטכניון. "מגיל צעיר אמנות מרתקת אותי. מאז ומתמיד אהבתי ללכת לאיבוד ברחובות, בארץ או בחו"ל, להסתכל על בית ולתהות לפי החזית שלו מי גר בפנים". הלימודים האינטנסיביים הם "פול טיים ג'וב"- 5 ימים בשבוע והרבה עבודה מהבית, אך במקביל היא משתדלת לא לוותר על שאר הדברים האהובים עליה. ריקוד בלט הוא אחד מהם והיא עושה זאת מגיל צעיר, כששנתיים מחייה גם רקדה באופן מקצועי. בחופשים וחגים היא מחליפה את נעלי הבלט בנעלי הליכה ותרה את הארץ, כחלק מחיבתה לטיולים, טרקים וטבע. בעתיד היא מקווה לשלב בין כמה תשוקות, כשהחלום הוא לפתוח סטודיו מולטי דיסיפלינרי שכולל אמנות, ארכיטקטורה, עיצוב פנים, עיצוב אופנה ועיצוב תעשייתי וגרפי.

חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
אמנות על שלל תחומיה, מרתקת אותה מגיל צעיר. סתיו/דרור עינב

יגעת ומצאת
את הדירה מצאה סתיו דרך קבוצת פייסבוק של דירות מפה לאוזן בחיפה. "מה שכבש אותי זה הנוף המדהים לוואדי. יש פה שקט שחיפשתי, זה מרגיש חלק מהעיר אבל נשאר חלק מהטבע".

הום סטיילינג
כאספנית וחובבת פריטים ייחודיים שאינם חלק מייצור המוני, היה לסתיו חשוב למלא את דירתה בכאלה. רהיטים משווקי פשפשים וחפצים שמצאה ברחוב או קיבלה במתנה מן הסבים והסבתות, נוכחים ומורגשים היטב בדירה. "זה כמו קפסולות זמן אינטימיות ומיוחדות, אני אוהבת שיש סיפור מאחורי הדברים", היא מסבירה. במסדרון שמקבל את פני הנכנסים לדירה למשל, ישנה אסופה של חפצים מעניינים. מזוודה ישנה ששימשה כתיק הלימודים של סבה, רדיו וינטג' מהדודה ונעליו הצבאיות של אביה שהוסיפה להם עקבים כחלק מתרגיל סטודיו בתפיסת מגדר, הם רק חלק מהם. לוח גיר ישן שנזרק מהטכניון ושימש בעבר לניקוד טורנירי הספורט של המוסד, משלים את התמונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
"קפסולות זמן אינטימיות", כך מכנה סתיו את החפצים שהיא אוספת מגיל צעיר/דרור עינב

את תשומת הלב בתוך הדירה גונבת ספה ויקטוריאנית בסלון, אותה רכשה במחיר זעום בשוק הפשפשים בחיפה, אחרי שנים שחלמה על אחת כזו. על מנת לאזן בין יופי ונוחות, ציידה את הסלון גם במזרנים המשמשים לרביצה, להבדיל מהספה המהודרת. בחלל הגדול והמרווח שכולל את הסלון והמטבח, יצרה סתיו שתי פינות נוספות. הראשונה כוללת רדיו מרשים משנות ה-30 עליו מונחת קופסה צבעונית וחגורה ישנה מבית סבא. צנצנת עם סיפולוקס מיניאטוריים ששימשו להכנת סודה בשנות ה-60 העליזות, משלימה את המראה. פינה נוספת מזכירה פינת למידה של פעם ומשמשת בעיקר למטרות דקורטיביות. שולחן עץ ישן, ילקוט מברלין, אוסף תמונות ופרסה מתוך אוסף פרסות היקר לליבו של אביה, הופכים אותה לנוסטלגית במיוחד.

דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
אסופת חפצים מעניינים מקבלת את פני הנכנסים לדירה/דרור עינב

בחדר השינה רצתה סתיו ליצור אווירה נקייה ומינימליסטית. "את הצבעוניות אני מעדיפה להשאיר מחוץ לחדר השינה, לא אוהבת בו עומס ויזואלי". כיסוי מיטה לבן וארון בהיר בסגנון כפרי רומנטי שעיצבה בעצמה, עונים על מבוקשה. יחד עם זאת, היה לה חשוב להכניס למרחב גם חפצים אישיים בעלי ערך עבורה. תכשיטים מסבתא, קופסת נגינה שמלווה אותה מילדות ורישום פחם של אישה בתנועה מעשה ידיה, מקשטים את החדר ומכניסים לו הרבה אופי. כחלק מחיבתה להוצאת חפצים מן הקונטקסט המקורי שלהם, היא הניחה כן ציור קטנטן שעליו מסגרת זהב ובתוכה תמונה קטנה ממידות המסגרת. גם במדרגות שמטפסות אל הדירה הוצאו החפצים מהקשרם המקורי ושני זוגות מגפיים ישנים הפכו למעמדי עציצים מלאי חן והומור.

דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
מבשלת רק כשמגיעים אורחים לביקור. מבט אל המטבח/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2990 שקלים לחודש, כולל ארנונה. חשמל- 300 שקלים לחודשיים.

פאנלים
סתיו אינה חובבת ניקיון גדולה אך רצפת הפרקט בדירה מאלצת אותה לטאטא ולשטוף לעיתים קרובות. בכל הקשור לסדר לעומת זאת, היא מקפידה מאוד ולא עוזבת את דירתה בבוקר עד שהמיטה מסודרת.

דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
לא תתפסו אותה בלי מים קרים במקרר/דרור עינב

דו"ח מקרר
כחלק משמירתה על תפריט מאוזן אוכלת הדיירת בעיקר ירקות, ביצים ולחם. במהלך השבוע אין לה זמן לבשל אך כחובבת אירוח היא עושה זאת באהבה כשמגיעים חברים או משפחה לביקור. במקרר שלה יש תמיד מים קרים.

עתידות
"הדירה מדהימה אך לצערי לא אשאר בה עוד הרבה", מספרת סתיו. "הנתק וההתבודדות התאימו לי לתקופה מסוימת ועכשיו אני צריכה משהו אחר". בתום שנת הלימודים היא מתכננת לעבור לתל אביב וליהנות ממה שיש לה להציע. בעתיד הרחוק יותר היא רואה את עצמה חיה עם משפחה בקיבוץ באזור הגליל העליון או הגולן, "מקום בו הטבע הוא חלק אינטגרלי מחוויית הבית".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שלחו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
מזוודה מבית סבא, רדיו וינטג' ולוח גיר ישן מהטכניון יוצרים פינה נוסטלגית/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
ארון בגדים בעיצוב אישי של הדיירת/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
בניגוד לשאר החללים בבית, כאן רצתה עיצוב מינימליסטי וגוונים בהירים/דרור עינב
דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
טקסטים שכתבה במסגרת תרגיל סטודיו, מקשטים את קירות המסדרון/דרור עינב
דירה שכורה בחיפה. דרור עינב
חגורה ישנה של סבא משתלבת היטב עם קופסת וינטג' צבעונית/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
כיסא וינטג' ואוסף מגזינים מכניסים טאצ' הומוריסטי לחדר השירותים/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
צנצנת סוכר ישנה משמשת לאחסון התכשיטים/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
פעם מגפיים, היום מעמד לעציצים וצמחים/דרור עינב
חיפה  דירות שכורות. דרור עינב
הנוף והשקט כבשו את לב הדיירת. מבט אל הוואדי שנשקף מהדירה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully