וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שיטות מושלמות לבית נקי גם בחורף

וואלה! NEWS בשיתוף סנו

19.11.2015 / 8:49

החורף הגיע ואיתו ערימות של אבק שמאיימות להשתלט לכם על הבית. איך ממגרים את התופעה ועוברים את העונה הקרה בסביבת מגורים נקייה? כל הדרכים

גשם מטפטף על הגג. ShutterStock
החורף כאן ויש להתכונן אליו בהתאם/ShutterStock

קשה שלא לשים לב שהחורף כבר כאן. גם אם בשנים קודמות מזג האוויר בחודש נובמבר ענה להגדרה סתוי, כמויות הגשם ושטפונות הענק לא בזבזו זמן השנה ובשבועות האחרונים היכו את התחזיות, תרתי משמע. הבעיה היא שבדרך לקרקע הן תפסו את רובנו לא מוכנים. בגדי החורף אולי כבר ירדו מהבוידעם אבל מי היה מוכן לסופת החול המאובקת שנחתה על הכורסה בסלון או על כתמי הבוץ על השטיח? במילים אחרות, הבית שלנו מתפקד עדיין בשגרת סוף הקיץ.

החדשות הטובות הן שעכשיו זה בדיוק הזמן להתעורר ולהתחיל להתארגן בהכנת הבית לחורף. כדי לעשות זאת בצורה נכונה כדאי לשים לב לכמה אזורים בבית שנחשבים "לוכדי לכלוך" לא קטנים.

שטיח סף בכניסה לבית. ShutterStock
שטיח הסף הוא פריט חשוב מאוד בעונה הקרה/ShutterStock

החליפו את מחצלות מפתן הדלת– אחרי הקיץ המהביל וימי האובך הקשים, איש מאיתנו לא רוצה להפוך את הבית שלו לבריכת אבק. נכון שקשה לשמור על כניסתו בזמן שהחלונות פתוחים, אבל את שאריות הלכלוך של העולם שמחוץ לדלת אין טעם להכניס הביתה. מרבית הלכלוך בבית מגיע מבחוץ וכדאי גם להשאיר אותו שם.העדיפו מחצלות גומי שמתנקות בקלות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אישה פותחת וילון. ShutterStock
חלונות סגורים הם הגנה על הבית מפני ערימות האבק/ShutterStock

החליפו את הסמרטוטים והשטיחים הקטנים – מומלץ גם לשטוף ולכבס אותם בתדירות גבוהה כדי לנקות את האבק. שטיחים קטנים שנמצאים בתוך הבית, בחדרי האמבטיה או בחדרי הארונות והאורחים הם לוכדי אבק ידועים ואינכם רוצים להשאירו לאורך זמן.

הקפידו על חלונות סגורים ודלתות נעולות– האבק אוהב לטייל באוויר ואם מאפשרים לו שטח פתוח, הוא לא חושב פעמיים. הקפידו לסגור את דלתות הבית, החלונות, המגירות והארונות, סגורים ומדי פעם אל תתעצלו להעביר מטלית לחה, כדי לנקות את סימני האבק שכן עבר את מפתן הדלתות שלכם. שימו לב למאווררי תקרה, מנורות רצפה וכונניות ספרים. האבק משום מה, מעדיף להידבק אליהם ביתר שאת.

קולב תלוי על הקיר. ShutterStock
הצטיידו בכמה קולבים שיעשו לכם הרבה סדר בבית/ShutterStock

התקינו מתלים – בכל פעם שאתם מגיעים הביתה מיום גשום הקפידו להרחיק את הרטיבות והבוץ עוד בטרם הכניסה. לאחסון המטריות הציבו דלי במפתן הדלת ודאגו גם למתלה מעילים בלובי הכניסה.

חובבי שטיחים גדולים? הגיע הזמן לעבוד – לעבוד, זה אומר בעיקר לא להתבייש ולבקש מכל מי שנכנס לבית שלכם לחלוץ נעליים בכניסה ולשהות בבית עם גרביים בלבד. הציבו מגש פלסטיק גדול שעליו ניתן להניח את הנעליים ולידו סלסלת גרביים למי שרוצה להתפנק בגרביים נקיות ויבשות. הנוהג הזה אמנם שמור לדיירים במדינות מושלגות שנהנות מחורף הארד קור או בקרב היפנים, אבל גם גושי בוץ ומי סחף הם סיבה מצוינת להגן על השטיח היקר שלכם.

ספריי. ShutterStock
לא תאמינו מה ריח יכול לעשות/ShutterStock

נצלו את הימים הבהירים- החורף הישראלי נחשב ידידותי הרבה יותר לעומת מקבילו האירופי או האמריקני, אבל זה לא אומר שאין ימים בהם מזג האוויר הופך קיצוני ומחייב שמירה על הבית. הגשם הוא אחד האויבים הגדולים של הניקיון. ברור שאיש לא מצפה מכם לנקות את הבית בימי סופה אבל כל עוד מזג האוויר בחוץ נעים, כדאי וצריך לדאוג שגם בתוך הבית יהיה נעים ונקי.

מריח טוב - בימים גשומים בהם אתם עושים שימוש במייבש הכביסה, כדאי להוסיף פנימה כמה התזות של מבשם, הניחוח הנעים יסייע לתחושת החמימות בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully