וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת צפייה להורים: מה מושך יותר ילדים - צעצועים או חומרי ניקוי?

4.11.2015 / 10:04

ניסוי שנערך בקרב ילדים בגילאי שנה עד 4 בדק מה הם מעדיפים - צעצועים או חומרי ניקוי. התוצאות מפתיעות - ומאוד מלחיצות

בסרטון: הניסוי שבדק מה קורה כששמים ילדים מול חומרי ניקוי/Veiligheid Netherlands

אם נסתמך על תוצאות הניסוי המלחיץ הבא - בהינתן הבחירה בין צעצוע לבקבוק אקונומיקה, פעוטות וילדים יעדיפו לבחור במוצר הניקיון המסוכן על פני הצעצוע התמים.

כדי להדגיש את הסכנות שבאיחסון חומרי ניקיון בסביבה נגישה לילדים, סוכנות הפרסום ההולנדית "Lemz" ערכה ניסוי מטעם ארגון VeiligheidNL לקידום הבטיחות בבית של הממשלה המקומית - בו הם צילמו ילדים בגילאי שנה עד 4 במצלמה נסתרת ונתנו להם לבחור בין צעצוע לחומר ניקוי. לכל פעוט הם הציגו צעצוע אחד וחומר ניקוי אחד, שהוצבו זה ליד זה, במרחק זהה מהתינוק והניחו לו להצביע ולגשת אל זה שמסקרן אותו יותר.

תוצאות הניסוי מראות שחצי מהנסיינים העדיפו את מסיר הכתמים על פני הצעצוע, 64% מהנסיינים בחרו בפחית הצבע במקום בצעצוע ו-82% העדיפו לשחק באקונומיקה והותירו את הצעצוע מאחור. אבוי לכולנו.

ניסוי ילדים מול חומרי ניקוי. Veiligheid Netherlands, אתר רשמי
שניהם ורודים, שניהם יפים אבל רק אחד טעים יותר/אתר רשמי, Veiligheid Netherlands

הניסוי המסקרן הפך לתשדיר שירות לציבור בשם "אל תתנו לילדים לבחור" ומארגני הניסוי אפילו יצרו מבחן מקוון בו אתם שם בבית מוזמנים להושיב את הילדים שלכם מול המסך ולתת להם לבחור בין חומרי הניקיון לצעצועים - ולהיווכח בתוצאות העגומות שיתקבלו. האתר הוא בהולנדית אבל קל מאוד להתמצא בו. לחצו על הכפתור הצהוב, בחרו בגיל הילד שלכם - והמבחן יתחיל.

על פי ממשלת הולנד, מדי שנה נרשמות כ-7,500 תאונות בהן מעורבים ילדים וכימיקלים ביתיים. שילה מריל, יועצת בריאות הציבור של "החברה המלכותית למניעת תאונות" (RoSPA) מזהירה מפני תאונות מסוג אלה, "בגלל האופי הסקרן של הילדים ובגלל העובדה שהם נוטים לשים כל דבר בפה, ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למצוא את עצמם בבית החולים אחרי שהניחו את ידיהם הקטנות על תרופות או כימיקלים ביתיים", היא אמרה ל-The Mirror, "מקרי המוות הם יחסית נמוכים, אולם אם ילדים ישימו את ידם על כמוסות נוזל כביסה ויחשבו שהם צעצועים או ממתקים, הם עלולים לשים אותם בפה ולהתיזם על הפנים. תרחיש כזה יכול להוביל לפציעות חמורות בגרון או אפילו בעיניים. העצה שלנו להורים ולמטפלים היא לשמור על מוצרים אלו מאוחסנים הרחק מהישג ידם של ילדים קטנים, ואם אפשר גם אז בארון נעול".

עוד באותו נושא

עד כמה הטכנולוגיה מסכנת את הבריאות של הילדים שלכם?

לכתבה המלאה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully