וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך האחים בורולק היו מעצבים את הבית של ביבי נתניהו?

2.11.2015 / 8:38

מעצבי העל האחים בורולק מגיעים למוזיאון תל אביב עם תערוכה מיוחדת של מחיצות. בראיון מיוחד לוואלה! הם מספרים איך זה לעבוד כל כך הרבה שנים כאחים ואיך היו מעצבים לראש ממשלת ישראל את מעונו החדש?

צילום: עידו שחם; עריכת וידאו: נועה לוי

המעצבים הצרפתים רונאן וארוון בורולק, עובדים יחד למעלה מ-20 שנה. הם נמנים ברשימת עשרת המעצבים המובילים בעולם לצד פיליפ סטארק, קארים רשיד, היימה היון ורון ארד.
הפרויקטים של האחים בורולק חורגים מאופנות העיצוב אל ניתוח מאקרו-סוציולוגי של סביבות מחיה - חללי מגורים ועבודה – בזיקה ליחסים חברתיים.

פריטי הריהוט בתכנונם משמשים כתוחמי חללים, אך בניגוד לקירות הם ניתנים להזזה ולהסטה ומקדמים בכך טיפולוגיות חלליות חדשות וגמישו?ת. התנועה בחללים הבורולקיים מאפשרת אינטימיות במרחבים משותפים.

האחים בורולק חושבים בדרכי הרישום. כמי שגדלו בחבל ברטן לחוף האוקיינוס האטלנטי, עם מרחביו הפתוחים אל האופק, הם מקפידים לשהות באזור לפרקים, הרחק מהמולת העיר, כדי לפענח את הגיון המבנה הבוטני, להתבונן בתנועת הצמחים, בטחב המתפתל על הגזעים, בפרטי החיבורים ובסולמות הצבעים המשתנים בטבע. בברטן, מול האינסוף הכחול והירוק של ים ועצים, נולדו גם 17 מחיצות.

פרויקט 17 מחיצות שמוצג במוזיאון תל אביב בימים אלה הוא תולדה של שנת מחקר ופיתוח, בשילוב מלאכות מסורתיות עם טכנולוגיות עכשוויות. פרויקט מוזיאלי זה התפתח מעצמו בלי דרישה לתוצר קונקרטי. רישומי אקוורל תורגמו לאלמנטים תעשייתיים מזכוכית, אלומיניום, קראמיקה וטקסטיל, שפני השטח שלהם מחוללים אפקטים של אור וצבע בתנאי התאורה המשתנים של הגלריה, "מחיצות" גנריות כביכול המקרינות מגע אינדיווידואלי.

האחים בורולק עובדים עם חברות עיצוב בינלאומיות מובילות, ביניהן: Alessi, Cappellini, Flos, Glas Italia, Hay, Issey Miyake, Kartell, Ligne Roset, Magis, Mattiazzi,Vitra.

17 מחיצות, מוזיאון תל אביב, עד ה-26 במרץ 2016.

עוד פרויקטים של האחים בורולק:

תערוכת האחים בורולק באוניברסיטת תל אביב. הביטאט,
כיסא Vegetal בהשראת עולם הצומח בעיצוב האחים בורולק/הביטאט
תערוכת האחים בורולק באוניברסיטת תל אביב. הביטאט,
Ploum ספה מתעגלת בצורת קרואסון בעיצוב האחים בורולק/הביטאט
תערוכת האחים בורולק באוניברסיטת תל אביב. הביטאט,
כיסא Belleville בעיצוב האחים בורולק/הביטאט
תערוכת האחים בורולק באוניברסיטת תל אביב. הביטאט,
Corniches - מדפי פלסטיק בהשראת סלעים בטבע בעיצוב האחים בורולק/הביטאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully