וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההדחה: כך תשמרו על אורך חיי מדיח הכלים

7.10.2015 / 20:35

תבריקו אבל אל תשכחו להחמיץ, תחממו אבל אל תעמיסו. כל מה שצריך לדעת כדי להבטיח שמדיח הכלים שלכם ימשיך להבריק את הכלים והסכו"ם. מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תעמיסו/ShutterStock

לפני 130 שנה נשברה כנראה הקערה. המין האנושי פיתח את אחת ההמצאות הגדולות והיעילות ביותר. אמנם מדובר בפעולה בסיסית אבל בכל זאת, לשטוף כלים?! לכו תסבירו לדור האייפון שהמכונה החשמלית הגאונית הקרויה מדיח כלים לא היתה חלק מבריאת העולם.

כעת, אחרי ארוחות החגים הארוכות ותצוגות הקולינריה המשפחתיות הגיע הזמן לתת תשומת לב למדיח הכלים שלכם ולוודא שהבנתם שגם לו יש מנגנון הפעלה שדורש טיפול ותחזוקה, שיבטיחו לו חיים ארוכים יותר. אם שכחתם או איבדתם את הוראות היצרן, הנה כמה טיפים שכדאי לזכור:

כלים מלוכלכים אחרי ארוחה. ShutterStock
ודאו שהכלים נקיים ממזון לפני הכניסה למדיח/ShutterStock

מדיח כלים, לא פח אשפה

מקומן של שאריות המזון הוא בפח האשפה ולא בתוך המדיח. לפני הכנסת הכלים וודאו כי הם נקיים ממזון שעלול להצטבר ולהיתקע במנוע החשמלי ולגרום לשיבושים. אם צריך, העבירו את הצלחת או הקערה מתחת לברז כדי לשטוף שאריות שומניות עקשניות במיוחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מדיח כלים. ShutterStock
במקרה של עומס המדיח לא יתפקד כמו שצריך/ShutterStock

אין מקום להעמיס

אין הכוונה לארוחת הערב המוגשת לשולחן. מדיח כלים גדוש לא יוציא את הכלים נקיים יותר. זה תמיד מפתה להכניס עוד כמה כוסות או מזלגות רק כי נשאר קצת מקום, אבל תופתעו לדעת שפעולת ריסוס המים החמים של המדיח לא יעילה ולא תגיע אל כל הכלים במקרה של עומס.

שטיפת כלים. ShutterStock
רוצים כאלה כלים מבריקים? תתחזקו את המדיח/ShutterStock

רגע של הברקה

הקפידו לרכוש טבליות או נוזל ניקוי מהול בחומר הברקה ושימרו אותם במקום קריר ויבש. הכלים שלכם ייצאו נקיים ומצוחצחים יותר. חשוב להקפיד על הוספת מלח מיוחד למדיח ונוזל הברקה ברגע שנדלקות הנוריות החיווי הייעודיות במדיח.

סירים נקיים. מערכת וואלה! NEWS
לפעמים צריך לשפשף בידיים/מערכת וואלה! NEWS

כל החמצה היא ניצחון

אחת לחודש הפעילו את המדיח כשהוא ריק לגמרי מכלים עם תוספת של חצי כוס חומץ לבן. פעולה זאת תנקה את פנים המדיח ותסיר ממנו ריחות רעים. כמו כן, הקפידו לנקות את הפילטר לפי הוראות יצרן המדיח ואת אטמי הגומי באמצעות מגבון לח.

כלים מפלסטיק. ShutterStock
ודאו שכלים שעשויים מפלסטיק לא יפלו על גוף החימום/ShutterStock

היזהרו מכלי פלסטיק

הניחו היטב את כלי הפלסטיק במקום בטוח בתוך המדיח כדי שלא ייפלו על גוף החימום ויומסו. את הצלחות והקערות הניחו על הצד ואת הכלים הגדולים יותר הניחו כלפי מטה. בנוסף, הקפידו על מרווח מספיק בין כוסות היין כדי שלא יישברו במהלך פעולת הניקוי. זרם המים החמים כבר יעשה את העבודה משם.

כיור מטבח. ShutterStock
כיור מטבח/ShutterStock

טיפ אחרון: פנו את הכיור

בתום הארוחה העבירו את הכלים למדיח ואל תשאירו אותם מלוכלכים בכיור. שאריות המזון מתקשות ומסרבות להישטף זמן מה אחרי הארוחה וכנראה שגם המדיח שלכם לא יצליח להסירן. במידה ויש במדיח תכנית של קדם שטיפה, מומלץ להפעיל תכנית זו גם כשהמדיח עדיין לא מלא וכך הכלים ימתינו להדחה כשהם "מוכנים" וללא לכלוך דבוק עליהם.

וואלה! NEWS בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully