וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד רוחצת יד ועל הדרך את הכלים

27.9.2015 / 9:07

שטיפת כלי מטבח היא פעולה שגורה ובכל זאת, אם אתם לא רוצים נזקים בעור הידיים כדאי שתאמצו כמה מנהגים

שטיפת כלים. ShutterStock
חכמים גם בין טיפות המים/ShutterStock

לשטוף כלים. כן, המנהג הזה עדיין קיים גם בעידן המדיחים הדיגיטליים המשוכללים. הנחת העבודה היא פשוטה: לא תמיד כדאי להפעיל את המדיח בשביל לנקות כמה צלחות, כוסות ואפילו מחבת. הרבה יותר זול ופשוט לטפטף כמה טיפות של סבון כלים ריחני וליהנות בתוך דקות מכיור נקי.

ואולם, גם הפעולה הפשוטה הזאת עלולה להיות לא נעימה לידיים. עור הידיים, כך מסתבר, מגלה רגישות יתרה למים חמים, מסירי שומנים ואפילו חיידקים שגדלים בתוך המזון ומחכים לחדור לתוך הציפורניים שלנו. לא נלמד אתכם איך לשטוף את הכלים - פעולה אבולוציונית שמתרחשת יום יום משחר ההיסטוריה. אבל בכל זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שממהרים להרשים את החמה לעתיד או השותפים לדירה, ומתנדבים לאסוף את הכלים בתום הארוחה.

שטיפת כלים. ShutterStock
להורדת השומנים משתמשים במים חמים אבל אלו לא טובים לעור הידיים. מה עושים?/ShutterStock

מים חמים טובים לכלים, לא לעור שלכם. אין ויכוח שתפקידם של המים הרותחים הוא לסייע בחיסול שומנים קשים שנדבקו לכלי המטבח, אבל כאן פחות או יותר הסתיים תפקידם. מוטב להימנע ממים זורמים בטמפרטורה גבוהה גם אם מדובר בימים חורפיים. שכן, הדבר גורם להתייבשות עור הידיים וליצירת גירויים ואדמומיות. לפיכך, מומלץ להשתמש במים בטמפרטורת החדר, או כזאת שלא תעלה על 25 מעלות.

תהליך הרטבת העור לאורך זמן וייבושו דורש אף הוא תשומת לב וכדאי לצמצם את נוכחות תחת המים עד כמה שאפשר.

הכיור עמוס? לבשו כפפות גומי. לכפפות יש תפקיד מוגדר: למנוע את התייבשות העור כתוצאה מהחשיפה למים ולסבון כלים וכן, הצטברות של חיידקים. אם ברשותכם כפפות חד פעמיות, תוכלו להחליפן בכל שימוש. במידה ומדובר בכפפת גומי רב פעמית הקפידו לייבש אותה היטב לפני השימוש החוזר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שטיפת כלים. ShutterStock
סכו"ם וכוסות ישטפו ראשונים שכן, באים במגע עם הפה ועדיף כמה שפחות חיידקים/ShutterStock

בחירת סבון כלים מתאים. אם זה נראה לכם טריוויאלי כדאי שתחשבו על זה שוב. השוק מוצף בנוזלי כלים שמבטיחים להבריק את הכלים עבורכם כבר בטיפה הראשונה אך לא בכולם נבדקה ההתאמה לעור רגיש . בחרו את הסבונים שמכילים חומרים קוסמטיים ונמצאו בבדיקות דרמטולוגיות כמתאימים לשימוש לעור רגיש.

אתם זורמים או ממלאים? לא משנה מאיזה אסכולה אתם – מאלה שנותנים למים לזרום על הכלים או מאלה שממלאים את הכיור במים מבעבעים – חשוב שתזכרו את כלל הברזל: יש לשטוף את הכלים לפי הסדר הבא: כוסות וסכו"ם כמי שבאים במגע עם הפה ומוטב שלא יצברו חיידקים לאורך זמן, צלחות וקערות ובסוף סירים ומחבתות. בשום פנים ואופן לא כדאי לשפשף את המזון הנדבק עם הציפורניים ואם צריך, השרו אותם במים קודם. זכרו להחליף בזמן את ספוג הקרצוף כך שלא יספוג חיידקים מזיקים.

מריחת קרם על הידיים. ShutterStock
קרם ידיים מיד אחרי כל שטיפה יעניק לעור הידיים מגע רך ונעים/ShutterStock

מרחו קרם לחות. ועדיף מיד אחרי שהכיור נקי. אחרי שהסכמנו שהמים, הסבון ושאריות המזון לא ממש מטיבים עם עור הידיים, חשוב גם להגן עליו ולהשיב לו את מידת הלחות הרצויה לפני שיתייבש וייפצע. לפני המריחה, חשוב לייבש את הידיים ביסודיות ולהימנע מהרטבתן בשעות שלאחר מכן. הקפידו להימנע משימוש בחומרי חיטוי למיניהם שעלולים ליבש את העור.

ועוד משהו בקטנה: לא משנה מי שוטף את הכלים בבית, הקפידו להסיר את טבעות הנישואים לפני כן. לא כי החלטתם לריב על זה, אלא כי הן יכולות להיות מקלט לחיידקים.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully