וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובות השתיים: שותפות בשדרות ירושלים

28.7.2015 / 11:34

חוף הים נמצא במרחק הליכה, גם העיר העתיקה, אפשר ליהנות מהופעות וחיי תרבות שוקקים ושכר הדירה ממש פייר. ביקור בשכורה בשדרות ירושלים יפו

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
יצרו לעצמן סביבת מגורים צבעונית, אותנטית וחמימה/דרור עינב

לאן הגענו
שדרות ירושלים פינת חנינא בן תרדיון, לדירת 2 חדרים בגודל 60 מ"ר.

כאן גרים
חן (24) וענבל (28), חברות ושותפות. היא מפיקה ומנהלת אמנותית במרכז לתרבות ורוח בשם "המקום" ובמקביל עוסקת בניהול אישי של מוזיקאים. בזמן הנותר היא רוקדת ואף מופיעה עם אחותה בפסטיבלים שונים, כמו גם שוקדת על לימודים לתואר בניהול ואמנויות. "אני אוהבת לעשות גם וגם, אני לא מתפשרת בשום מקום ואני ממשיכה לשכלל את היכולות שלי", חן מסבירה בחיוך. ענבל היא עובדת סוציאלית שעובדת עם נפגעי נפש. בזמנה הפנוי היא שרה ביוונית ולדינו עם הרכב שנקרא "פרח אדום". "מוזיקה זה הדבר שהכי מחבר אותי לחיים", היא אומרת נחרצות. השתיים הכירו עוד בילדותן בירושלים, אך החברות התפתחה רק כעבור מספר שנים כשנפגשו שוב דרך חברים משותפים. "השותפות מושלמת, כיף לגור עם חברה", הן מסכימות פה אחד.

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
חברות, שותפות ונהנות. ענבל/דרור עינב

הום סטיילינג
חן מתגוררת בדירה מזה שנה וחצי וענבל הצטרפה אליה לפני 8 חודשים. מכיוון שהדירה מחולקת לשני חדרים, ללא סלון, לכל אחת מהן היה חשוב לעצב את חדרה באופן שייתן מענה על צרכים שונים. כך למשל בחדר של חן ניכרת חלוקה ברורה לחללים, ביניהם פינת ישיבה ופינת עבודה. על מנת לשמור על החלל מרווח היא בחרה בפריטים קטנים או צרים יחסית. את הארון המסורתי המאסיבי לדוגמה, היא החליפה בארונית מדפים ומתלה בגדים נייד. "מלבד שיקולים של נוחות אני גם פשוט אוהבת את הבגדים בחוץ". מרחב השינה, גם הוא מצומצם מטעמים פרקטיים, כשאת המזרן היא הציבה על הרצפה, בהתאם לטעמה האישי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
ארונות קטנים ופתוחים יוצרים תחושת מרחב בחדרים/דרור עינב

פינת הישיבה שמשרתת אותה נאמנה, ממוקמת גם היא על הרצפה ומורכבת ממזרן, שולחן קטן וספסל מיוחד משוק הפשפשים. "אני אוהבת את הישיבה הנמוכה, זה יותר חמים ומחבר, פחות פורמלי". את הפינה מקשטים פריטים דקורטיביים כמו כריות ושטיח צבעוניים, אותם הביאה כמזכרות מטיולים בסין ורומניה. מעל כל אלה, תלויה על הקיר תמונה יקרה לליבה של נזיר בודיהסטי, אותה קיבלה במתנה מאחותה התאומה, ציירת מחוננת לדבריה. פינה נוספת בחדר, בה היא מבלה זמן רב כמי שעובדת הרבה מהבית, היא פינת העבודה. שולחן וינטג', כיסא כתום ולוח השראה, הופכים את הפינה לפונקציונלית ונעימה.

הדמיון בין הדיירות ניכר גם בחדרי השינה שלהן, שניהם בעלי אותו קונספט עיצובי. "יש לנו אותן נטיות לב", מסבירה ענבל בחיוך. גם היא כמו חן, בחרה למקם את המזרן ואת פינת הישיבה על הרצפה. "זה מרגיש יותר קרוב לאדמה ועם יותר חיבור לקרקע כנראה". לצד המיטה גזע עץ שמצאה ברחוב, בתחילה חשבה לחבר לו רגליים ולהפוך אותו לשולחן אבל בסופו של דבר החליטה שישמש כמשטח דקורטיבי ליד המיטה. רבים מן הפריטים בחדר נרכשו במסעות בעולם, כמו למשל השטיח והכריות שעשו את כל הדרך מחבל קשמיר בהודו. את המראה משלימה שידה המכוסה בבדים מהודו ועליה מכונת תפירה, שענבל מתכוונת ללמוד לתפור בעזרתה בעתיד הקרוב.

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
חדרי השינה מחולקים לחללים שונים, העונים על צרכי הדיירות/דרור עינב

התחושה החמימה והאותנטית שמאפיינת את חדרי השינה, מורגשת גם בחלל המשותף שכולל את המטבח ופינת האוכל. כלי אוכל מיוחדים ממקומות שונים בעולם, כמו גם משוק הפשפשים מקשטים את המדפים, כשביניהם בולטים שני פינג'נים עשויים אמייל, הנמצאים בשימוש יומיומי לדברי הבנות. כשרק שתיהן בדירה הן נוהגות לאכול בפינת האוכל אך בערבי שישי הבית שלהן פתוח בפני חברים ואז הארוחה עוברת לפינת הישיבה בחדר של חן. החיבה לאירוח המשותפת לשתי הדיירות, ניכרת כבר בכניסה לדירה עם שלט מזמין פנים עליו כתוב "shalom y'all".

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
בימי שישי מתמלא המטבח בריחות ותבשילים לקראת ארוחת ערב עם חברים/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,800 שקלים בחודש, ארנונה- 240 שקלים לחודשיים, חשמל- 600 שקלים לחודשיים.

מצב רוח
בשני חדרי השינה יש מזגנים, שעובדים "נונסטופ" כלשון הדיירות. בשל מיקומה של הדירה על כביש מרכזי ורועש, הן לא נוטות לפתוח את החלונות ומעדיפות להיעזר בשירותיו של המזגן.

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
לחן שעובדת הרבה מהבית, היה חשוב ליצור לעצמה פינת עבודה נעימה/דרור עינב

כביסה
מכונת הכביסה ממוקמת בחדר הרחצה והשתיים עוסקות במלאכת הכביסה בשותפות הרמונית. "אנחנו עושות כביסות משותפות, כולל לקפל אחת לשנייה את הבגדים".

פאנלים
"בגלל שמרבית הרהיטים על הרצפה, זה הופך את הניקיון למורכב יותר", מסבירה חן. מדי שישי הן מקדישות מספר שעות לניקיון הדירה, כשכל אחת אחראית לחדרה ואת ניקיון המטבח וחדר הרחצה, הן מחלקות ביניהן.

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
פינג'נים עשויים אמייל וכפות עץ מרומניה מוסיפים הרבה חן למטבח/דרור עינב

דו"ח מקרר
לדברי הדיירות, על פי רוב במשך השבוע המקרר ריק יחסית, אך מתמלא לקראת יום שישי, במהלכו, הן מבשלות ארוחות מפנקות להן ולחבריהן. הבשלנית המרכזית בבית היא ענבל ומכיוון שחן צמחונית היא מקפידה להמנע מבישולי בשר ומתמקדת בתבשילים שכוללים אורז, עדשים וממולאים למיניהם. בנוסף, הן אוהבות לאכול בחוץ ועושות זאת לפחות אחת לשבוע, בעיקר בשוק הפשפשים החביב עליהן. במקרר שלהן ניתן למצוא תמיד ביצים וחלב.

עתידות
ענבל וחן אוהבות ומוקסמות מהאזור שבחרו לגור בו. "יש את הים שנמצא ממש קרוב, את העיר העתיקה, הופעות, תרבות, בילויים וחברים, וסך הכל ממש כיף פה". יחד עם זאת, הן היו שמחות למיקום פחות רועש ולדירה עם חצר או מרפסת. ייתכן שבעוד מספר חודשים יחפשו דירה חדשה אך בשלב זה הן נשארות ונהנות מהקיים. "תכל'ס טוב לנו", הן חותמות.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
ענבל וחן מדגמנות שותפות הרמונית בתמונה על לוח השראה/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
השטיח מסין, הכריות מרומניה והודו. פינת ישיבה אוניברסלית בחדר של חן/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
מתלה תכשיטים שחן יצרה מידית של דלת/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
שלל מזכרות מהודו מקשטות את חדרה של ענבל/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
גזע עץ שמצאה ברחוב, משמש כמשטח דקורטיבי לצד מיטתה של ענבל/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
פינות הישיבה הצבעוניות משמשות כתחליף לסלון ומוסיפות אופי לחדרים/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
אוהבות לארח והדבר ניכר בשלט הממוקם בכניסה לדירה/דרור עינב
דירה שכורה בשדרות ירושלים, יפו. דרור עינב
מקפידות לנקות את הדירה מדי שבוע. מבט אל חדר הרחצה המצוחצח/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully