וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר דירה בעשר אצבעות

17.7.2015 / 8:55

למקרה שעברתם דירה הינה כמה טיפים מושלמים לניקיון יסודי של סביבת המגורים החדשה. איפה נמצאות הפינות המלוכלכות ביותר וכיצד לגרום להן לנצוץ לפני שאתם בונים את הקן?

אישה מנקה בסמרטוט את השיש במטבח. ShutterStock
שימו כפפות, הפשילו שרוולים וכנסו לקצב הניקיון/ShutterStock

מי מאתנו לא חולם לקבל את המפתחות מהקבלן ולהיכנס לדירה חדשה?! אבל עד שזה יקרה נצטרך כנראה להמשיך ולנבור בין דירות ישנות, בציפייה למצוא את הפינה השקטה והמטופחת שתעביר לנו את החיים בזמן שאנחנו חולמים על בית פרטי וגינה עם מלונה.

שיטוט בין דירות יכול להיות עסק מתיש וארוך. גם אחרי שנמצאה הדירה שמתאימה להגשים את החלומות שלכם, לפחות את חלקם, מתחיל תהליך ארוך של חתימה על חוזה שכירות/ רכישה, תיקון ליקויים, בחירת מוביל להעברת הריהוט והציוד וכמובן, הכנת הדירה לאכלוס מיידי.

מי שידו משגת, לא יירתע מהמחיר הגבוה שדורשות חברות הניקיון והפוליש על מנת להשכיח כל זכר של הדיירים ששהו בה לפניכם, אבל אם החלטתם לנקות את הדירה בעצמכם, הנה עשרה דברים שכדאי לדעת לפני שפורקים את הארגזים.

זוג במעבר דירה. ShutterStock
ארגזים עשויים להיות בית גידול לזוחלים. הקפידו לפנות אותם מהר מהדירה/ShutterStock

סמנו את הארגזים בהתאם לתכולתם ופרקו אותם בחדרים הרלוונטיים אליהם. הימנעו מלרכז אותם באמצע הדירה כדי להקל על פעולות המיון והנשיאה.

ארגזי קרטון משומשים עשויים להיות בית גידול לזוחלים ושאר מזיקים שאינכם רוצים בדירה. סרקו את הקרטונים כדי להיות בטוחים שגם הם לא עברו אתכם דירה.

נסו להקדים את הניקיון בדירה עוד בטרם קבעתם עם המוביל. זוהי הזדמנות נהדרת להגיע לפינות אפלות שהדיירים הקודמים ששהו בה לפניכם שכחו לנקות. שימו לב במיוחד לארונות ולמדפים הפנימיים שלרוב נשכחים בעת הניקיון השוטף.

רוצים קירות מבריקים? חכו רגע לפני שאתם מזמינים צבעי. אחרי שבדקתם את עמידות הצבע בדירה כדאי שתדעו שניתן לנקות טביעות ידיים ולא מעט כתמים אחרים, באמצעות ספוג הפלא או עם מטלית ספוגה בנוזל אקונומיקה בלבד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סידור ארון הבגדים. ShutterStock
בדקו שאין נסורת בארונות הישנים/ShutterStock

ניקוי ארונות בגדים בחדרי השינה עשוי להיות כאב ראש לא קטן. לפני שמתחילים במלאכה, כדאי לבדוק את המדפים הפנימיים ולוודא שאין היווצרות נסורת שמעידה על הימצאותו של מזיקים בתוך העץ. אם השטח נקי, מומלץ לרסס בחומר ניקוי ולנגב עם מטלית לחה. את ידיות הארונות ודפנות הדלתות יש לנקות עם חומר ניקוי משמיד חיידקים.

כניסה לדירה חדשה דורשת חידוש של לא מעט חלפים קיימים מטעמי היגיינה ושמירה על הבריאות. מושב האסלה הוא אחד מהם. שקלו להחליפו בחדש, אם לא מדובר בדגם עיצובי שיגרום לסכסוכים עם בעל הדירה. במידה והחלטתם להשאיר את הקיים, פרקו אותו ממושבו כדי לנקות את בית הברגים ביסודיות. תופתעו לגלות ששם מתגוררים החיידקים העקשנים ביותר. לאחר מכן, התיזו נוזל אקונומיקה ושפשפו את מכסה הפלסטיק ואת דפנות האסלה הקרמיות.

ברוכים הבאים למטבח שלכם. כאן הופכת מלאכת הניקיון להיות קשה יותר, אבל אל חשש, גם לחדר הזה יש פתרונות ניקיון מתאימים. כתמי שומן על השיש והארונות נחשבים לאויב גדול שיש למגר באמצעות שפשוף אינטנסיבי בסקוטש מחוספס וסבון כלים. התמודדות עם הכתמים הללו תלויה בסוג הארון: חומרים סינטטיים יסתפקו בניגוב של קרם ניקוי או סבון כלים, לעומת ארון עץ שכבר ידרוש חומר ייעודי לניקוי רהיטים. אל תשכחו לאוורר את הארון לאחר הניקוי לפני שאתם מעמיסים את המדפים בכל טוב.

מטבח. ShutterStock
אזור מועד לפורענות - המטבח/ShutterStock

קחו סולם ובדקו מעל הארונות וקולט האדים, שם בדרך כלל מתגלה הצטברות של שכבת שומן ישנה ועבה. השתמשו בסבון כלים ואחריו התיזו חומר לניקוי נירוסטה שיעשה את העבודה ויבריק את הקולט.

אחרי המטבח, הגיע השעה לנקות את כניסת הדירה והסלון. עכשיו, כשאתם לקראת הכנסת התכולה לדירה בטח תשימו לב לכתמים הנסתרים שצצו פתאום על ספת העור שלכם, לשם כך בדיוק קיימים תכשירים ונוזלים שונים להסרת כתמי שמן ומזון מספת עור יש לשפשף את הכתמים בעזרת מגבון לניקוי עור או תכשיר נוזלי ולאחר מכן לייבש את הלחות באמצעות מטלית יבשה. ככה תמנעו היווצרות סימנים לאורך זמן.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully