וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד האש: נחשף עיצוב לפיד המשחקים האולימפיים

עיצובו נעשה בהשראת ריו דה ג'נרו והאנשים שבה כשהצבעים הושאלו מהטבע. עיצוב הלפיד של המשחקים האולימפיים נחשף במעמד חגיגי. האם גם הוא יזכה באוסקר של עולם העיצוב כפי שזכה קודמו?

יריית הפתיחה של המשחקים האולימפיים תתבצע באוגוסט 2016, אבל שנה לפני שזה יקרה נחשף בשישי האחרון במעמד חגיגי בברזיליה, עיצובו של הלפיד האולימפי. מדובר בעיצוב שהפך עם השנים לאתגר ופרסטיז' עיצובי נחשק עבור מעצבים רבים. השנה, נערכה תחרות לעיצובו של זה ומתוך 76מועמדים נבחר סטודיו מקומי לביצוע המשימה.

צמד המעצבים מסטודיו Chelles & Hayashi, עיצב את הלפיד מאלומיניום ממוחזר וכשהוא בא במגע עם הלהבה הוא חושף סטריפים אנכיים בגוונים שונים. הגוון הכחול נועד לייצג את הים והשמיים, הירוק את ההרים והצהוב את השמש והלהבה. הגוונים גם באים לשקף את הצבעים שיש בדגל הברזילאי. בהודעה שנמסרה לעיתונות ציינו המעצבים כי העיצוב נעשה ברוח הטבע של המדינה והאנרגיה ההרמונית של תושביה.

צורת הלפיד שמבוססת על מראה משולש, דומה לעיצוב הלפיד משנת 2012, אותו עיצבו צמד המעצבים הבריטים ברבר ואוסברי, והוא למעשה מציין שלושה הערכים האולימפיים של מצוינות, ידידות וכבוד. משקלו כ-קילו וחצי, גובהו 63.5 ס"מ וכשהוא דולק הוא מתרחב ל-69 ס"מ. הלפיד יעבור בין 300 ערים ובין 12,000 נושאים שכל אחד מהם ירוץ למרחק של 200 מ'. מן הראוי להזכיר כי עיצוב הלפיד לשנת 2012, עבור אולימפיאדת לונדון זכה בפרס האוסקר של עולם העיצוב מטעם מוזיאון העיצוב בלונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכחול והירוק מייצגים את השמים, המים וההרים של ריו דה ג'נרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי אלומיניום ממוחזר בגובה 69 כשהוא דלוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
עיצוב הלפיד למשחקים האולימפיים 2016.
הלפיד האולימפי יעבור בין 12,000 אלף נושאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully