וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחת את התיאבון: מישל אובמה מעצבת את חדר האוכל בבית הלבן

רגע לפני שהיא עוזבת את הבית הלבן באופן רשמי, מישל אובמה משאירה את חותמה במקום. הגברת הראשונה של אמריקה החליטה להסתער על חדר האוכל הממלכתי ולעצב אותו מחדש. מסר סמוי להילרי?

מערכת וואלה!

בנובמבר 2016 ברק אובמה והאישה שאיתו, מישל, יכינו את צרור המפתחות של הבית הלבן כדי להשיבם ולפנות את מקומם לטובת זוג נשיאותי חדש. עדיין לא ברור מי הוא יהיה הפאוור קאפל שיכבוש את הכתובת בוושינגטון די סי, אבל בעלת הבית הנוכחית ממהרת להטמיע את חותמה העיצובי במקום. מדובר במהלך שנערך בחודשים האחרונים, עת החליטה הגברת הראשונה לרענן את חדר האוכל הממלכתי. זהו אחד החדרים הציבוריים, אולם שבו נערכות ארוחות עבור דיפלומטיים, מסיבות עיתונאים ובו גם משוחררות הצהרות דרמטיות של האיש החזק בעולם.

מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
וילונות משי ארוכים בגוון כחול טווסי/AP

כידוע, אובמה מסתמנת ככזו המצוידת בסטייל מעודכן. זה בא לידי ביטוי בגרדרובה שהיא מתחזקת ובעידוד מעצבים מקומיים בתעשייה ובשוק האמריקאי. בשנה האחרונה היא מוכיחה זאת גם בעיצוב פנים, כשהאסתטיקה והדקורציה זוכות לתשומת לב יתרה מצידה. חדר האוכל הרשמי זכה בימים אלו לווילונות משי חדשים וארוכים, בגוון כחול טווסי המחליפים את הווילונות הקודמים והדהויים בצבע שנהב. זה המקום להזכיר כי עיצוב החדר האמור נעשה בפעם האחרונה ב-1998, עת כהונתו של קלינטון, כשבתפקיד המעצבת כיכבה הילרי.

הצבע הכחול ששולט היום בעיצוב החדש נבחר לדבריה של מישל בהודעה ששחררה לעיתונות, ככזה המזכיר את המים הצלולים המקיפים את ביתו של אובמה בהונלולו, שם נולד.

כיסאות וכורסאות צד מעץ מהגוני מחליפים את הסט הישן שמאופיין בבד צהוב. החדשים, נעשו בהשראת ליין רהיטים שהנשיא החמישי של ארצות הברית ג'יימס מונרו, רכש לחדר המזרחי ב-1818.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
כיסאות עץ מהגוני בהשראת ריהוט שנכח בבית הלבן בתקופתו של הנשיא החמישי ג'יימס מונרו/AP

חדר האוכל הממלכתי שוכן בקומה הראשונה של הבית הלבן. הוא חולש על 140 מ"ר. עיצובו הכללי מבוסס על סגנון נאו קלאסי ומהתקרה משתלשלות נברשות גדולות המצופות כסף בסגנון הרוקוקו. אובמה נאלצה להתאים את החידושים שלה למראה כללי זה. את התהליך היא החלה עם שני שטיחים עצומים שנחתו בחדר האמור כבר ב-2012. עיצוב השטיחים מתכתב עם אלמנטים עיטוריים בתקרה, ורקמות של זרים צמחיים. מן הראוי לציין כי אובמה בחרה בשטיחים נוחים לניקוי ותחזוק. לא שהיא בעצמה מעבירה פה את שואב האבק אבל התחשבות בצוות האחזקה של נבחר ציבור, מעולם לא הזיקה לאיש.

את השחקן הראשי אובמה השאירה מטעמי כבוד ככל הנראה. במרכז החדר ניצב שולחן מהגוני בסגנון המלכה אן, המאופיין במראה עתיק, מעוגל, מעוטר בפיתוחים. גם את סט האוכל הממלכתי אובמה השאירה לזו שתכנס לתפקיד אחריה. מדובר בסכו"ם מוזהב שנרכש בשנת 1817 על ידי הנשיא מונרו (שהוזכר קודם).

מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
דואגת לשינויים עיצוביים שישארו הרבה זמן אחריה/AP
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
שטיחים עצומים נוחים לתחזוק שמתאימים לתקרה המעוטרת/AP

זריקת הבוטוקס ביוזמתה של אובמה נאמדת ב-600 אלף דולר. מהבית הלבן ממהרים לציין כי העיצוב המחודש נעשה מכספי הקרן המיוחדת "האגודה ההיסטורית" (עמותה חינוכית ותרבותית ללא מטרות רווח שפועלת למען הבית הלבן) וחלילה לא מכספי הציבור.

מהלך זה מצטרף למגוון שינויים של אובמה בבית ששירת אותה בשנים בקדנציה הנוכחית של בעלה. רק בפברואר האחרון נערכו שינויים עיצוביים בחדר האוכל הפרטי שבו סועדת משפחת הנשיא. אובמה רכשה עבור זה יצירות אמנות של רוברט ראושנברג, ג'וזף אלברס ואני אלברס, שעבודותיהם נמנות על האופ-ארט (אמנות אופטית). תוספת משמעותית לעיצוב הוא ציור משנת 1966 של האמנית אלמה תומס שהופך ליצירה הראשונה של אמנית אפרו אמריקאית הנכנסת לאוסף הקבוע של הבית הלבן. היצירה של תומס "תחיית המתים" נחשבת לאחת ההוצאות היקרות בבית הלבן. היא נרכשה מגלריה ניו יורקית בסכום של 290 אלף דולר.

מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
כך חדר האוכל הממלכתי נראה במתכונתו הקודמת/AP
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
הפאוור קאפל עושים שמח/AP

הטיימינג שבו אובמה בחרה לערוך שינויים עיצוביים במשכנה הנוכחי לא כל כך ברור. שנה אחרונה לקדנציה הנשיאותית נחשבת להזדמנות נהדרת עבור בעלה להטמיע חותמו ולחולל שינויים מהותיים, אבל לגבי מהפכים דקורטיביים, זה קצת מוטה בסימן שאלה ניתן להניח שיש כאן אמירה ומורשת של מישל עבור זו שתכנס לנעלי העקב שתשאיר אחריה. הילרי, לתשומת לבך.

מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
600 אלף דולרים של שינוי עיצובי יצאו מהקרן המיוחדת לצורך עיצוב הבית הלבן/AP
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
הווילונות הדהויים מתקופתו של קלינטון הורדו/AP
חדר האוכל בבית הלבן. וושינגטון פוסט,
וזה חדר האוכל הפרטי של המשפחה הנשיאותית כפי שעוצב על ידי מישל בפברואר 2015/וושינגטון פוסט
המשפחה הנשיאותית צופה בטלוויזיה בסלון. Pete Souza, GettyImages
חודשים אחרונים בוושינגטון די סי/GettyImages, Pete Souza

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully