וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: טיפים לניקוי סוגי ריצוף שונים

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

10.7.2015 / 10:52

הרצפה היא אחד המשטחים הגדולים ביותר בבית ולכן היא משמעותית לעיצובו. שחיקה של הרצפות, אבדן ברק, שינוי צבע, לכלוך או כתמים - כל אלה ישפיעו על מראה הבית, על תחושת הניקיון ועל האווירה כולה. כך תנקו את הרצפה נכון וחכם

רצפת דמקה ומגב. ShutterStock
המשטח הכי פעיל בבית/ShutterStock

כדי להשיג בית מבריק תצטרכו להתחיל מלמטה, כלומר כבר מהרצפות, שבשנים האחרונות מיוצרות מחומרים חדשים ובמגוון צבעים וצורות שונות. כפועל יוצא, גם הטיפול בהן והניקיון עברו שינויים. רגע לפני שאתם ממלאים את הדלי, הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

שטיפת רצפה. ShutterStock
בא לכם לקרצף עם מים וסבון את הרצפה? תבדקו לפני איזה חומר ניקוי הכי מתאים לה/ShutterStock

גרניט פורצלן וקרמיקה

לניקוי אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה יש להשתמש בכל סוגי חומרי הניקוי, כאלה שאינם מכילים וקס, שעלול להזיק. כתמים קשים כדאי לנסות להסיר תחילה על ידי טיפול נקודתי בסבון כלים או בנוזל לשטיפת רצפות לא מדולל. שופכים טיפת סבון כלים או נוזל לניקוי רצפות ישירות על הכתם ומשפשפים נקודתית בעזרת מטלית. במקרה שטיפול זה אינו מסייע להסרה, יש סיכוי שהכתם חדר לעומק האריח. או אז כדאי להתייעץ עם מומחה. חשוב לציין כי הסרת כתמים צריכה להיעשות מיד עם היווצרותם.

אריחים מקרמיקה או גרניט פורצלן נחשבים לעמידים במיוחד וקלים לתחזוקה, אלא שבחלקם נקבוביות זעירות הלוכדות את הלכלוך ומקשות על החומרי הניקוי לחדור פנימה. שמירה על רצפות מסוג זה נקיות וטיפול מיידי בכתמים בעזרת מטלית מיקרופייבר לחה ימנע הצטברות ליכלוך גם בנקבוביות שבמרצפות מסוג זה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ניקיון רצפת פרקט. ShutterStock
בחרתם בפרקט? אתם חייבים לטאטא מדי יום/ShutterStock

פרקט

למקרה שהתאהבתם ברצפת עץ או במראה העץ וחיפיתם את כל הרצפה בבית בפרקט חשוב שתשננו: "לא שופכים מים על הרצפה". מים עלולים לחדור את חיבורי הפרקטים. שטיפה עם כמות גדולה של מים עלולה לגרום למים לחלחל בין החיבורים, להישאר בחריצים, לגרום להתנפחות העץ או הלמינציות, לפגיעה במראה ולהצטברות חיידקים. יש לנגב את הפרקט בעזרת מטלית לחה, סחוטה היטב עם חומר מיוחד, להעביר את המטלית לאורך לוחות הרצפה בתנועות ארוכות ולנקות ביסודיות את פני השטח. במקרה שהצטבר אבק על הרצפה, ניתן להסירו בעזרת מטאטא או שואב אבק המצויד בראש מברשת. כדאי להימנע משימוש בשואב אבק בעל ראש קשיח, כזה שעלול ליצור שריטות על רצפת הפרקט.

כדי להסיר כתמים כגון צעדי נעליים מומלץ להשתמש במטלית המסירה אבק, אך אם מדובר בכתמים רטובים כגון כתמי יין, בירה, או חלב, יש לנגב מיד עם מטלית לחה ולהעביר לאחר מכן מטלית יבשה. כתמי שמן ושוקולד שמצאו מקומם על הרצפה שלכם יוסרו בעזרת מטלית ייחודית לניקוי פרקט. גם שימוש במטלית מיקרופייבר יתרום לביצוע המשימה. אם יש לכם רצפת עץ, חשוב להימנע משימוש בחומרי ניקיון על בסיס אמוניה, או לחילופין משימוש בחומרים חומצתיים שעשויים להזיק לרצפה.

מן הראוי לציין כי בהשוואה לרצפות שיש, קרמיקה וגרניט פורצלן, הפרקט הוא חומר רך. לכן, חול, אבק ולכלוך שוחקים ושורטים אותו בקלות אם תצעדו עליהם ותביאו אותם במגע עם הפרקט. בחורף, הבוץ הופך לאויבו הגדול של הפרקט; בקיץ, חול ים מזיק לו במיוחד. לכן, חשוב מאוד לנקות את סוליות הנעליים או לחלוץ אותן בכניסה לבית. מסיבה זו מומלץ לטאטא את רצפת הפרקט על בסיס יום יומי כדי למנוע חול, אבק ולכלוך.

קחו בחשבון שגרירת רהיטים עשויה לפגוע בפרקט. מומלץ להדביק על רגלי רהיטים רפידות הגנה עגולות מלבד, המונעות שריטות בעת הזזת הרהיטים.

כתמים טריים שנוצרו על הפרקט יהיו קלים להסרה ולכן יש לנקות לכלוך רטוב או כתמים אחרים מיד עם היווצרותם בעזרת מטלית לחה. כיוון שלעיתים חומרים לניקוי ושמירה על הפרקט מכילים חומר המותיר שכבת הגנה מיקרונית, חשוב לקרוא את הוראות הדילול ולעקוב אחריהן.

אישה שואבת את הרצפה. ShutterStock
לא לשכוח לשאוב ולטאטא את הרצפה לפני שאתם מתחילים במלאכת השטיפה/ShutterStock
מכשיר לניקוי שיש. ShutterStock
לפעמים יש צורך באנשי מקצוע. רצפת שיש/ShutterStock

שיש

מרצפות עשויות אבן שיש חלקה נחשבות עמידות במיוחד וכאלו המחזיקות מעמד לאורך זמן. יחד עם זאת, יש להקפיד לנקות אותן בכמה צעדים זהירים: יש להימנע משימוש בחומרי ניקוי על בסיס חומצה. אם בכל זאת בחרתם בשיש לרצפת הבית שלכם. אם גם לאחר הנקיון מראה הרצפות דהוי ומיושן כדאי לשקול ביצוע פוליש, לשם כך יש להתייעץ עם מומחים בנושא.

רצפה. ShutterStock
כדי להגן על מרצפות מצוירות השתמשו בסילר/ShutterStock

מרצפות מצוירות

במרצפות מצוירות יש להבחין בין קרמיקה מצוירת לבטון מוחלק צבוע. בטון מוחלק צבוע אין לנקות בעזרת אקונומיקה. בטון מוחלק צבוע נחשב לאופנתי כיום גם בחדרי אמבטיות ושירותים וחשוב להקפיד שלא לטפטף עליו חומרי הניקוי של הכלים הסניטריים כגון מנקי אסלות ואקונומיקה. יש לוודא שעל אריחים אלה יושם סילר לאחר ההתקנה שמהווה שכבת חיץ המגנה על המרצפות, הוא גם אוטם את המרצפות ומונע מעבר של נוזלים בין האריחים.

כדי לנקות מרצפות מצוירות יש להשתמש במים וסבון רצפה רגיל. יש להימנע משימוש במי חמצן.

עוד כתבות בנושא ניחוחות של בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully