וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמינר הקיבוצים מציגים: בירה למדד הגבריות

24.6.2015 / 16:49

תערוכת הגמר של הסטודנטים לעיצוב בסמינר הקיבוצים יוצאת לדרך. פרחי העיצוב שעמלו על העבודות בחודשים האחרונים יציגו בין היתר בירות למדד הגבריות ורהיטים ייחודיים של עץ ובטון

יח"צ - חד פעמי

תערוכת הבוגרים של המחלקות לעיצוב ואמנות במכללת סמינר הקיבוצים תשמיע את יריית הפתיחה מחר (יום חמישי). פרחי העיצוב מציגים עבודות בתחום עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, לבוש ואביזרים, ו-10 עבודות של בוגרים של המחלקה לאמנות המציגים עבודות המשלבות וידאו, פיסול, רישום וציור, מיצב וצילום.

"עבודות הבוגרים והבוגרות השנה הינן תצוגה רב גונית של פרויקטים הנעים בין מציאות מדומה למניפולציות בחומר, בין האסתטיקה של המחשבה לשאלות חיים, בין טכנולוגיות מסורתיות לעכשוויות". מציין רון דלבה, ראש המחלקה לעיצוב. "העיסוק בנושאים אלו הינו חלק מהמגמה ההולכת ומתחזקת בשנים האחרונות, להעלות לסדר היום אמירות חברתיות המתייחסות למציאות המודרנית בארץ ובעולם. בנוסף, ניתן לראות כי הסטודנטים פועלים מתוך עניין אישי, סביבתי ותרבותי, מתוך מטרה להגיב או לשנות את המציאות בה הם חיים".

ד"ר הדרה שפלן-קצב, ראש המחלקה לאמנות, מוסיפה "עבודות הבוגרים מציעות יציאה מהמחשבה הבינארית אל מרחב דמוי צמה ארוגה של זהויות וממדי זמן. חלק גדול מהעבודות עוסק באימוץ זהויות, פירוקן ובנייתן באופן הטרוגני, במפגש תרבויות, בתקפותו ההולכת ומידלדלת של שיחזור העבר וביחסים שבין בדיה ומציאות. בהמשך לשבירת הבינאריות, גם המדיום והטכניקה פורצים את גבולותיהם ורוב העבודות נעות בתוך מרחב המיצב, בין מדיום זה לאחר, ומשלבות אלמנטים מפיסול, ציור, סאונד, צילום, וידאו, פרפורמנס ואנימציה. מעניין כי למרות העיסוק בעבר, בעקבותיו ובסימניו, יש העדר מוחלט של מבט נוסטלגי".

תערוכת המחלקה לעיצוב: 26.5 עד ה-2.7
תערוכת המחלקה לאמנות: 6.7 עד ה-13.7
שעות פתיחה: א'-ה' 21:00-16:00
שישי: 15:00-10:00
שבת: 21:00-10:00
מרכז עמיעד, מתחם שוק הפשפשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החצר הקדמית של יפתח טובול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוגר יפתח טובול יצא עבודה בשם "החצר הקדמית". מדובר בסדרה של חמישה מוצרים המשמשים כמעטפת לאובייקט תשתית במרחב הציבורי. מוצרי המעטפת יוצרים שפה אסתטית אחידה וחדשה במרחב העירוני, ומזמנות אפשרויות שימוש נוספות לבני אדם ופתרונות נוחות לבעלי החיים. עיצוב המוצרים מתבסס על צורות גבישיות המצויות בטבע ובאדריכלות פוסט-מודרנית, ומתייחס למכנה משותף אורבני מזוהה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בירה למדד הגבריות של ליאור סיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליאור סיון עיצב את "אלפא", מיתוג לבירה קונספטואלית, המחולקת לארבע קטגוריות שונות, הבוחנות את מידת הגבריות של הגבר בחברה. כל בירה מייצגת מידת גבריות מסוימת מהגברי ביותר ועד לגבר הנשי. פעולת המיתוג היא הקבלה לפעולת המיתוג היום יומית שאנו עושים בצורה סטריאוטיפית, כאשר פרויקט זה מעלה שאלות רלוונטיות בנוגע למהי גבריות בימינו וכיצד אנו תופסים אותה כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלים רב שימושיים של תום דמזר - תוצר של קלקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תום דמזר מציג "פעם הייתי קלקר". סדרת כלים רב פעמיים: עציץ, קערת פירות, וגוף תאורה. הפרויקט הוא מחקר חומרי המתבסס על פסולת קלקר המומס באמצעות אצטון. החומר מתקבל כבצק ("בצקלקר") ומאפשר עיבוד ידני וביתי. תהליך המיצוק וההתקשות הסופית של החומר נעשה על ידי התאדות הממס כשבתנאים משתנים מתקבלות תוצאות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת התיקים המשלבים טבע וטכנולוגיה בעיצוב רות מלאכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רות מלאכי מציגה "סדרת תיקים". סדרה של תיקים המשלבת טכנולוגיה וטבע. המפגש בין גומי שקוף לפרטי טבע בלתי מעובדים (עפר, ענפי עצים, עלים וכד'), מעניק את האפשרות לשאת כפריט לבוש את הטבע, ולהתבונן מחדש בנוכחותו בחיי האדם המודרני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות בהפרעה של דנה זקן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנה זקן מציגה "כסאות בהפרעה". שלוש גרסאות עיצוב למושבים המגלמים הפרעות אישיות שונות. כל מושב מאפיין בצורותיו, מבנהו וחומריו הפרעה שונה, כאשר טבעו של העיצוב נשען על בסיס חוויה ופרשנות אישית. "הפרעת אישיות נמנעת" המבטאת הימנעות מבניית יחסים מחשש לדחייה מגולמת במבנה מתכתי זורם נעדר מחברים; "הפרעת אישיות תלותית" מגולמת במושב שמבנהו כמו תלוי על בלימה; ואילו "הפרעת אישיות טורדנית כפייתית" מומחשת במבנה מורכב וסבוך עד כי לא ניתן להבין את חיבורי חלקיו.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully