וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלת אור

אילן גלר

18.6.2015 / 16:06

מהיום אתם לא חייבים לקום מהספה המפנקת שבסלון כדי לכבות את האור בחדר. נורות חכמות מסונכרנות עם האפליקציה בנייד יחסכו לכם את הכושר, אבל יעלו לכם ביוקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסוף הכל יסתכם באפליקציות/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיחור אופנתי של שלוש שנים לעומת ארה"ב ומערב אירופה, השיקה פיליפס בישראל את סדרת התאורה החכמה Hue. סדרה זו כוללת נורות בעיצובים שונים, שייחודן בחיבור אלחוטי לרשת הביתית המאפשר מגוון פונקציות מתקדמות, כגון שליטה מרחוק דרך אפליקציית סמארטפון ואפילו שעון האפל וואצ'.

החיים עם Hue מתחילים ברכישת ערכת בסיס, שמחירה עומד על 999 שקלים. ערכה זו כוללת שלוש נורות לד חכמות, ויחידת פיקוד אותה יש לחבר לנתב ה-WiFi הביתי. הנורות עצמן מתאימות למנגנון ההברגה הסטנדרטי בישראל (E27), כך שתוכלנה להחליף נורות קיימות כמעט בכל חדר בבית. ההתקנה, אם כן, מסתכמת בהפעלת יחידת הפיקוד והחלפת הנורות הקיימות, עניין של דקות ספורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעלה, כיבוי ועמעום הנורות בבית, מהטלפון שלכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנורות החדשות אפשר להשתמש כמו בכל נורה אחרת, תוך הפעלה וכיבוי דרך המפסק שעל הקיר. זה יהיה כמובן בזבוז משווע, שכן הכיף האמיתי מתחיל עם התקנת האפליקציה של פיליפס על מכשיר האייפון או האנדרואיד שלכם. האפליקציה מזהה בזריזות את כל הנורות המותקנות בבית, ומאפשרת הפעלה, כיבוי ועמעום (דימר) דרך ממשק מגע נוח. גימיק שאותו מדגישים בפיליפס - ואנחנו לא הצלחנו למצוא לו שום שימוש הגיוני - הוא האפשרות לשנות את צבע התאורה לגוון שונה לבחירה מכל צבעי הקשת. לאחר ההתלהבות הראשונית, קיבענו את הנורה על צבע צהבהב-בהיר כמו זה של כל נורה, ולא שינינו אותו עוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורות חכמות שנדלקות מיד עם כניסתכם לבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפליקציה אינה רק שלט רחוק לנורות, אלא מאפשרת פונקציות מתקדמות ומקוריות. אחת כזו היא הפעלת הנורות באופן אוטומטי מיד עם כניסתכם לבית, תוך שימוש ב-GPS המובנה במכשיר, וכיבוי עם צאתכם. רוצים להדליק את האור בדירה גם כאשר אתם מתעכבים במשרד או מטיילים בחו"ל? אין בעיה. האפליקציה פועלת גם כאשר אינכם קרובים כלל לנורות ה-Hue, ומאפשרת אותה מידה של שליטה בעוצמת התאורה גם בפיקוד מרחוק.

חובבי הטכנולוגיה לא יעצרו כאן, ויורידו למכשירם אפליקציות נוספות ומתוחכמות יותר התומכות במערכת. במקרה זה כבר מדובר בהגדרות שעשויות להיות מסובכות ולארוך זמן, אך בסופו של דבר תסיימו עם מערכת תאורה ביתית שיודעת להחליש את עוצמתה באופן אוטומטי כשתכנית הטלוויזיה האהובה עליכם מתחילה, להבהב אם קיבלתם הודעה חדשה ואפילו להחליף צבע כאשר יורד בחוץ גשם. למשקיענים, אם כן, מובטחת חוויה שתרגיש לעתים כמו פרק בסדרת מדע בדיוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערכה בעלות 900 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם השקעה היא מילת המפתח במקרה של Hue, ולמרות הטכנולוגיה המרשימה קשה להצדיק בשלב זה מחיר גבוה כל כך עבור מה שהוא, בסופו של דבר, נורה מתוחכמת. מחירה של כל נורת Hue מעבר לערכת הבסיס, היקרה ממילא, עומד על 300 שקלים - פי עשרה ממחירן של נורות לד רגילות שנהנות מאורך חיים דומה (כעשר שנים בממוצע). עיצובן אינו מעיד בהכרח על תחכום יוצא דופן, וכך אנו נותרים עם מוצר בעלות כוללת של אלפי שקלים אם אנו רוצים להתקין אותו בכל חדרי הבית, ותועלת חלקית בלבד אם אין בכוונתנו להתעמק ביכולותיה הטכניות של המערכת.

סדרת Hue כוללת גם נורות שאינן מחליפות צבע במחיר נמוך יותר (אך עדיין יקר משמעותית מזה של נורות רגילות), בתי נורה ניידים וגם שלט אלחוטי לפעמים בהם האפליקציה איננה זמינה. אולי בעתיד הלא מאוד רחוק נזכה לראות את הטכנולוגיה הזו הופכת לחלק טריוויאלי מחיינו - עד שלא נזכור בכלל שפעם היינו חייבים לטרוח לקום כדי לכבות ולהדליק את האור בבית - אך כרגע בעבור רוב הצרכנים מחיר הפרימיום הנדרש עבור החידושים הללו איננו משתלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully