וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלל החיצון: כל מה שאתם צריכים לדעת על ריהוט גן

יריית הפתיחה לעונת המרפסות, החצרות והגינות החלה. אז רגע לפני שאתם מכינים את הלימונדה לאורחים ויושבים איתם בחוץ, הנה כמה דברים שממומלץ לדעת על ריהוט גן

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
טשטוש הגבולות בין עיצוב ריהוט פנים לחוץ/בלקוני

תשכחו כל מה שידעתם על ריהוט חוץ. לא עוד כיסא ברזל חלוד, או שולחן פלסטיק שנשלף מהמחסן בימים אביביים, לאירוח החברים מהגן של הילד. תעשיית רהיטי החוץ זינקה בצורה משמעותית בשני העשורים האחרונים. תערוכות בינלאומיות מוקדשות לנושא, מעצבים מתמחים בתחום, וכיום, תוכלו למצוא גם מותגי יוקרה של רהיטי גן. אם תרצו, כמעט ואין הבדל בין ריהוט חוץ לפנים מההיבטים האמורים, אלא שההבדלים באים לידי ביטוי בחומרים ובטכנולוגיות הייצור. אחרי הכל, לא נוכל להתעלם מהעובדה שריהוט גן אמור להיות עמיד ולשמור על יופיו והדרו בכל עונות השנה, בגשמים ובחמסין.

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
ראטן סינטטי מככב בתחום/בלקוני

בתמונה: סט קרוס מבית בלקוני ריהוט גן

"המגמה העולמית בתחום של ריהוט גן 2015 הולכת לשני כיוונים מנוגדים" מציין האדריכל תומר סקא, שעובד קבוע עם חברת ריהוט החוץ "בלקוני - ריהוט גן". "מצד אחד יש טשטוש הקווים העיצוביים בין פנים וחוץ - החל מרהיטים, טקסטיל וחומרים שדומים לריהוט פנים. ההתייחסות לגן הינה כחדר אירוח (נוסף בבית, רק ללא תקרה). ומצד שני תכנון הגן כפרא, כאילו היה שם מאז ומתמיד בלי התערבות יד אדם. שימוש בחומרים טבעיים שמזדקנים בהדר ושמירת הסטטוס קוו של הטבע".

"השנה ניתן לראות את המשך המגמה של שילובי חומרים שונים באותו הרהיט" מוסיף סקא. "ביניהם, ניתן לראות את ספת האלומיניום שמשלבת עץ או פוליווד בידיות, עם נגיעות עיצובית של ראטן סינטטי וטקסטיל המיועד לחוץ במגוון צבעים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
נערמים בקלות כשאינם בשימוש/בלקוני

בישראל, צריכת ריהוט גן הופכת יותר ויותר פופולארית. האירוח בחוץ הוא חלק מהתרבות שלנו ואמר מי שאמר ש"כל בית צריך מרפסת". אז לא משנה מה באמת אתם עוושים בה, בין אם שותים את הקפה הראשון של הבוקר, או מתצפתים על השכנים מלמטה, חשוב הרי שיהיה לכם על מה לשבת ומיותר לציין את עניין הנוחות.

ים ההיצע שקיים היום בחנויות עשוי לבלבל את הצרכנים ובכל זאת, מה צריך לקחת בחשבון כשניגשים לרכוש ריהוט גן? "יש לתכנן בצורה מקדימה את השטח הממלא את כל הצרכים שיועד לאותו החלל" אומר סקא. "לאחר מכן, יש להתייחס ולתת את הדעת על החומרים, הגוונים, התאורה (פונקציונלית ואווירתית), לצד אקססוריז משלימים".

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
לא חייבים גינה עצומה לכל רהיטי הגן/בלקוני

"כמובן, שבכל מקרה יש להתאים ברמה הפרקטית את הרהיט לתנאי השטח" מוסיף סקא. "חשוב לזכור שהגורם הכמעט יחיד לבלאי בריהוט חוץ הוא כמות השמש אליו חשוף הרהיט, כך לדוגמה, בגינה מוצלת נוכל להשתמש בחומרים עדינים יותר כגון, עץ או ראטן שטוח ובגינות שטופות שמש לאורך כל היום, נעדיף להשתמש בחומרים כגון אלומיניום, סיבי ראטן מלאים ועגולים ובדי פוליאסטר בעובי של 250 גר' לפחות. כמו כן, יש לזכור שבדים כהים מתבהרים בשמש לאורך זמן ויכולים להראות דהויים וחסרי חיים. לעומתם, בדים בהירים מאבדים הרבה פחות את הגוון בחשיפה ממושכת לשמש".

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
בדים בהירים ידהו פחות מבדים כהים/בלקוני

אז אם כבר הזכרנו חומרים, מהו החומר הפופולרי ביותר בריהוט חוץ היום? "יש יותר מתשובה אחת נכונה" אומר סקא. יצרנים מציעים רהיטים, טקסטיל וחומרים שדומים לריהוט מקורה ועדיין יכול לעמוד בתנאי חוץ. כמו בריהוט הפנים כך בריהוט החוץ, תכנון נכון עם דגש על שילוב אקלקטי בן כלל החומרים היוצרים הרמוניה. מה שלמעשה חשוב הוא להתאים את החומר לצרכים האמתיים כגון בד דוחה לכלוך/ כביס/ גוון מתאים לתנאי האקלים ולכמות השמש.

החומר הפופולרי ביותר בשנים האחרונות וגם ב-2015, היה ונשאר הראטן הסינטטי (רטינה) השזור על שלדת אלומיניום בעיצובים שונים ומגוונים, בשילוב כריות מבדים סינטטיים עם מילוי אקרילי.

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
יש להתייחס לחוץ כאל עוד חדר בבית - אך ללא תקרה/בלקוני

בדומה לעולם האופנה, העיצוב והטקסטיל גם תחום רהיטי חוץ ניזון מטרנדים ואופנות. "חוף הים, שילוב צבע האינדיגו עם גוון אלמוגי הים נמנה בין הטרנדים העכשוויים" אומר סקא. "גם הדפסי בד אפרו אמריקאים ולטיניים (בהשראת בגדי גברים) - צבעים ניטרליים החל מגוון קרם, מוקה, פחם ומוקה עם נגיעות עדינות של זהב וירוק הולכים טוב מאוד השנה. קו צעיר ועכשווי שמתכתב עם ג'ינס, כריות צבעוניות, נגיעות של ירוק, אדום ופרחוני לצד תפרים בולטים ומודגשים גם מקבלים פוקוס בריהוט גן".

על פניו נדמה כי כל הטרנדים, האופנות, החומרים והלוקים המגוונים שהתעשייה האמורה מייצרת פונים בעיקר לאנשים שיש להם גינות עצומות, או בריכות בבית, שם אפשרות ההתפרעות גדולה. ומה לגבי בעלי המרפסות הקטנות? "דווקא בבתים בעלי מרפסות קטנות ניתן לשדרג את החוויה בתקציב נמוך" כלשונו של סקא. "יישום נכון של כל הכללים "בקטן" יכולים ליצור חוויה חדשה ואפילו מפתיעה".

ריהוט גן, בלקוני. בלקוני,
חשבו על ריהוט שמתאים למזג האוויר ולא כזה שיתבלה תוך זמן קצר/בלקוני

"רצוי להתייחס לחלל החיצוני (מרפסת, גינה, חצר) כאל יחידה עצמאית המספרת סיפור אחר" אומר סקא. "מבחינה פרקטית חשוב לבחור ריהוט המתאים לתנאי מזג האוויר ולא כזה שיתבלה תוך זמן קצר". עוד טיפ הכרחי שסקא מנדב הוא נושא הוורסטיליות, התאמת ריהוט החוץ לשימוש המרבי בחלל תוך מתן מענה לרוב הצרכים, כך שיכולים להתאים ליום יום, אירוח או אירוע. סקא מזהיר באותה הזדמנות מפני מכמה דברים. "מבחינה עיצובית יש להימנע מהתמקדות בטרנדים עכשוויים תוך התעלמות מאופי החלל והצרכים. כמו גם העמסת החלל בפריטים כך שלא נשאר מקום פתוח ליהנות מהחלל הפתוח יכולה להיות בעייתית. דבר שלישי ואחרון, לא כדאי להתעלם מתנאי האקלים המכתיבים את אורך חיי הרהיט. יש לזכור שקרני השמש עשויות להוביל לקיצו".

לאתר בלקוני - ריהוט גן
לדף הפייסבוק של בלקוני ריהוט גן
לדף העסקי של האדריכל תומר סקא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully