וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שיטות מושלמות לרחיצת כלים

11.6.2015 / 8:25

למקרה ששטיפת כלים נחשבת למטלה השנואה עליכם, מצאנו עשר שיטות מושלמות שיסייעו לעבור את זה בשלום ואפילו עם קצת הנאה. שימו אוזניות וכפפות גומי, אנחנו מתחילים

כפפות גומי עם טבעת. ShutterStock
מצרך הכרחי - כפפות גומי/ShutterStock

אחת מהפעולות שאנחנו עושים מדי יום, ואפילו כמה פעמים ביום, היא שטיפת הכלים. אז נכון שיש כאלה שזכו לפתרון הקסם- מדיח הכלים, אך רבים מאיתנו עדיין נאלצים לשטוף את הצלחות, הכוסות והסכום בידיים, לגמרי בעצמנו. אם גם אתם סובלים מהמטלה הזאת, ומרוב עצלנות שוקלים להשתמש בכלים חד פעמים, הנה כמה טיפים יעילים שיעזרו לכם לעבור בשלום את שטיפת הכלים. אז שימו כפפות גומי ונתחיל.

רכשו מתקן ייבוש כלים
אחרי שסיבנתם ושטפתם, למי באמת יש כוח לנגב כל כוס וכל מזלג? כדאי לרכוש מתקן ייבוש כלים, בכמה עשרות שקלים, בה תוכלו להעמיד את הכלים כך שיתייבשו באוויר. אם ישנן נפשות רבות בבית, כדאי לרכוש עמדה גדולה, עם כמה קומות, כך שתוכלו לייבש כלים רבים במקביל.

סקר: את הבגדים אתם תולים או מקפלים?

שטיפת כלים. ShutterStock
אל תשאירו בכיור כלים משלשום/ShutterStock

שטפו את הכלים באופן מידיי
כן, אנחנו יודעים שהרבה יותר דחוף לכם לצפות באח הגדול מאשר לשטוף את הסיר נוטף השמן, אבל חשוב מאוד להקפיד לשטוף את הכלים המלוכלכים כמה שיותר מהר, זאת משום שהרבה יותר קשה להסיר כתמים מכלים שעמדו בכיור 12 שעות.

שטפו במים חמים
אנחנו לא ממליצים לכם לשרוף את הידיים, אבל כדאי מאוד לשטוף את הכלים במים חמים ככל האפשר. כך הלכלוך יירד בקלות רבה יותר ובנוסף הכלים יתייבשו מבלי שישארו סימני מים.

מצטערים כלים: אתם נשארים במדיח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
אבקת סודה תסייע לקרצוף/ShutterStock

סודה לשתייה לכתמים חזקים
כדי להסיר כתמים קשים ממחבתות או סירים, מומלץ לפזר בתוכם מעט סודה לשתייה, נוזל לניקוי כלים ולשפוך מים. השרו את הכלים בתמיסה למשך כל הלילה ולמחרת אתם תיווכחו לגלות שלא נותרו כתמים כלל.

לנקות לפי הסדר הנכון
סדר וארגון חשובים תמיד, ובמיוחד במטלת שטיפת הכלים- מומלץ מאוד להתחיל בשטיפה של הכלים הפחות שומניים ולסיים עם הכלים השומנים ביותר, כדי שהספוג יישאר נקי ככל האפשר. שטפו תחילה את כלי הזכוכית והכוסות, לאחר מכן שטפו את הסכו"ם, אחר כך את הצלחות והקערות ולבסוף, את הכלים השומניים כמו הסירים והמחבתות.

השתמשו בספוג המתאים
חשוב מאוד לקרצף את הכלים עם ספוג בעל צד אחד מחוספס שיעזור לכם להסיר כל שארית של אוכל ולכלוך מהכלים. ספוגים מסוגים אחרים עלולים לגרום לכל פעולת הניקוי לקחת שעות.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ יעניק לכלים את הברק/ShutterStock

חומץ מוסיף המון
אם נתקלתם בכתמים עקשנים במיוחד, הוסיפו טיפה של חומץ למים ושטפו את הכלים היטב. החומץ מסייע להסרת הכתמים ובנוסף יעניק ברק נפלא לכלים שלכם.

ניקוי אגרטלים
כדי להיפטר מכתמים על אגרטל הזכוכית שלכם, מלאו אותו בשתי שקיות תה שחור, כף חומץ וכף מיץ לימון. המתינו שעה ולאחר מכן שטפו היטב את האגרטל. זר הפרחים יודה לכם מקרב לב.

שומעת מוסיקה ומקרצפת. ShutterStock
מוסיקה בבקשה. עוד מצרך שיסייע לעבור את המטלה בהנאה/ShutterStock

שטפו לפי קטגוריות
אחרי ארוחת ערב גדולה עמוסה באורחים, הכיור שלכם בוודאי עולה על גדותיו. הפתרון הטוב ביותר להשתלט על הכאוס, הוא לחלק את הכלים לפי קטגוריות- ניקוי כוסות, ניקוי צלחות וכן הלאה. כך תרגישו שהמשימה פחות גדולה עליכם וקלילה יותר.

האזינו למוזיקה
מחקרים רבים מצאו קשר בין מוזיקה לתחושה טובה, אז למה שלא תאזינו למוזיקה שאתם אוהבים תוך כדי שטיפת הכלים? תאמינו לנו, ריהאנה תעזור לכם להעביר את הזמן, ומבלי שתשימו לב תסיימו עם המטלה המייגעת.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully