וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך קיץ: ניקיונות הכרחיים לכבוד העונה החמה

3.6.2015 / 15:18

מזגן, בגד ים ומנגל עובדים שעות נוספות בחודשי הקיץ החמים בארץ אל תשכחו שגם אותם צריך לתחזק בהתאם לאקלים המקומי. כך תעשו זאת נכון

הקיץ כבר כאן, ואתם בטח נהנים להשתזף בחוף הים, לשחות בבריכה, ללקק גלידות ולאכול אבטיח אדמדם וקר. אבל מלבד הפינוקים האלה, ישנן עדיין מטלות ניקיון שעלינו לבצע. הקיץ מצריך מאתנו לשים לב לדברים שהקפדנו עליהם פחות במהלך החורף, והגיע הזמן שנשנה מעט הרגלים כדי שהבית יהיה נקי ומצוחצח.

אילוסטרציה. ShutterStock
השאיר את מכונת הכביסה ריקה/ShutterStock

פתחו את הדלת של מכונת הכביסה
בשל הלחות הגבוהה שמאפיינת את הקיץ, עלול להיווצר עובש, טחב וריח רע לאחר הפעלת מכונת הכביסה. לכן, חשוב מאוד שלאחר כל שימוש במכונה תשאירו את הדלת שלה פתוחה כדי לאפשר לה להתייבש כראוי וכך למנוע ריחות רעים.


אחרי הכביסה: מקפלים, מגהצים או ישר מתלבשים?

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
הקפידו שקרם ההגנה לא יגע בבגד הים/ShutterStock

כבסו נכון את בגד הים
ואם כבר בכביסה מדובר, יש להקפיד על כביסה נכונה של בגד הים. מיד לאחר שחזרתם מהים או מהבריכה, שטפו את בגד הים במים קרים, כדי להיפטר מכל שאריות הכלור או מים הים המלוחים, הזיעה וקרם ההגנה. שימו לב שלא נשארה אף טיפה של קרם הגנה על בגד הים שלכם משום שהדבר עלול ליצור כתמים. בנוסף, אל תסחטו את בגד הים מכיוון שהסחיטה פוגעת באלסטיות של הבגד. כבסו את בגד הים ביד ולאחר מכן תלו אותו הפוך בצל כדי להימנע מדהיית הצבע.

אילוסטרציה. ShutterStock
דלתות המקרר מיוזעות בדיוק כמו כפות הידיים שלכם/ShutterStock

רססו את דלתות המקרר
אם יש משהו מעיק בקיץ זאת הזיעה, במיוחד כשהיא עלולה ליצור כתמים. כשאתם או ילדיכם נוגעים בדלתות המקרר בידיים מזיעות, נשארים סימנים מכוערים וטביעות אצבע. מה עושים? חוץ מלהפעיל המזגן על קור מקסימאלי כך שלא תזיעו, ניתן למנוע את סימני הזיעה על ידי ריסוס המקרר בספריי להברקת נירוסטה. הספריי יצור שכבת הגנה שתמנע הכתמת הדלתות והמקרר שלכם יבריק.

ציוד למנגל. ShutterStock
אחרי שעיכלתם את האוכל הצלוי הגיע הזמן לקרצף את המנגל/ShutterStock

נקו את המנגל שלכם
קיץ היא ה-עונה למנגל. אבל איך מנקים את הגריל משאריות של פחם ולכלוך? עוד כשהגריל חם, כסו את רשת הצלייה בנייר אלומיניום והמתינו כרבע שעה. לאחר מכן, כבו את הגריל וגרדו את הרשת עם מברשת מתאימה. שיטה נוספת היא לשפוך קפה על הרשת. מסתבר שקפאין עוזר לנקות בקלות רבה יותר את המנגל. אם נשאר לכם חצי בצל מהארוחה, השתמשו בו כדי לנקות את הגריל משאריות של בשר ושומן, ותרסיס לניקוי כיריים נמצא גם הוא יעיל. במידה וכל זה לא עזר, הכניסו את רשת המנגל לתור התנור, והפעילו אותו על פונקציית הניקוי העצמי. כשתוציאו את הרשת מהתנור היא תהיה נקייה כמו חדשה.

מזגן. ShutterStock
השחקן הראשי של הקיץ/ShutterStock

נקו את הפילטר של המזגן
עכשיו כשהמזגן עובד שעות נוספות, כדאי מאוד להקפיד לנקות את הפילטר. פילטר שנסתם מלכלוך פוגע ביעילות המזגן, גורם למאמץ יתר של המדחס ולנזילות שלא לדבר על צריכת חשמל גדולה יותר. כבו את המזגן, פתחו את הכיסוי של הפילטר ושלפו את הפילטר. העבירו על הפילטר מטלית או מברשת לניקוי אבק ולאחר מכן שטפו אותו במים, כשהזרם נשפך מחלקו הפנימי של הפילטר והחוצה. העבירו עליו מטלית יבשה ורק לאחר שהפילטר התייבש לגמרי, החזירו אותו למקומו. מומלץ גם לנקות את גוף המזגן עצמו מאבק ולכלוך.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully