וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תפטרו מהכתמים שהקיץ מביא איתו

26.5.2015 / 14:31

קיץ ישראלי זה ים, אבטיח וקרם הגנה שגם מביא איתו כתמים עקשניים במיוחד. אז איך מורידים מהחולצה כתם עגול וכעור של זיעה?

הקיץ כבר כאן ואיתו מגיעים כמה דברים מהנים: ים, בריכה, חופשות ופירות קיץ טעימים. אבל יחד עם כל הטוב הזה, אנחנו נאלצים להתמודד גם עם דברים פחות סימפטיים- כתמים עקשניים במיוחד. אז איך נפטרים מכתם של ארטיק על החולצה וכיצד מסירים כתם של מסנן קרינה מבגד הים האהוב? המדריך המלא למלחמה בכתמי הקיץ.

אילוסטרציה. ShutterStock
איזה צבע של כתם אתם בוחרים?/ShutterStock

כתם ארטיק
אין כמו קרטיב לימון ביום קיץ חם, אבל מה עושים כשטיפת ארטיק נוטפת על החולצה הלבנה שלכם? כדי להסיר את הכתם, מרחו עליו סבון כלים. המתינו כחמש דקות וכבסו כרגיל במכונת הכביסה.

כתם גלידה
ומה עושים כשהגלידה הטובה והמשובחה נמסה ומותירה כתמים? מומלץ להשרות את הבגד בחלב חם לשעה ולאחר מכן לכבס ביד עם נוזל כביסה.

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
לא בטוח שהלך על בגד הים/ShutterStock

כתם מסנן קרינה
נסעתם לחוף הים, מרחתם על הגוף מסנן קרינה ואופס, לכלכתם את בגד הים שלכם. זה נכון שחשוב להיות חכם בשמש ומצד שני, חשוב לנו שבגד הים יהיה נקי מכתמים. אז כדי להיפטר מהכתם, מרחו עליו נוזל כביסה, המתינו מספר דקות וכבסו כרגיל. אם הכתם נשאר, השרו את בגד הים במים חמים (כ-60 מעלות) ביחד עם נוזל הכביסה למשך שעה. לאחר מכן, הכניסו למכונת הכביסה והגידו שלום ולא להתראות לכתם.

כתם דשא
מזג האוויר החמים בחוץ מעורר חשק לצאת ולשחק עם הילדים או הכלב על הדשא. אם הבגדים הוכתמו מהירוק הירוק הזה כתוצאה מהמשחק, אל תחששו. אפשר להסיר את הכתמים וזה לגמרי משחק ילדים. השרו את הבגד בתמיסה של מלבין ומים למשך רבע שעה ושטפו היטב. חשוב מאוד לוודא שהבגד עמיד למלבין, ניתן לבדוק את התויות עם הוראות היצרן, או לחלופין לטפטף בפינה נסתרת על הבגד מעט מלבין ולבדוק את עמידות הצבע.

אילוסטרציה. ShutterStock
ערימה של חבר'ה על הדשא עם כתמים ירוקים/ShutterStock

כתם דאודורנט
אחת הבעיות הגדולות בקיץ הם כתמי הדאודורנט המופיעים על החולצה באזור בית השחי. לא נעים, לא יפה ולא אסתטי. כדי להיפטר מהם, יש להתיז על הכתם מסיר כתמים, להמתין כרבע שעה ולהכניס למכונת הכביסה. אם מדובר בכתם ישן ניתן לטבול מטלית נקייה עם מעט חומץ לבן ולהטפיח את המטלית על הכתם. לאחר מכן יש לשטוף את הבגד. כדי להימנע מהצרה בפעם הבאה, השתדלו לרכוש דאודורנטים מיוחדים שאינם מכתימים.

כתם אבטיח
לשבת מול הים ולאכול אבטיח עם גבינה בולגרית זה כיף גדול ופנטזיית קיץ ישראלית. אבל ההנאה פוחתת במקרה שהבגד מתלכלך. כדי להסיר כתמי אבטיח, ערבבו חצי כוס לימון עם חצי כוס מים, הטבילו מטלית בתערובת והספיגו אותה בכתם.שטפו היטב והבגד ייראה שוב כמו חדש.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכי טוב לאכול אותו בלי בגדים בכלל/ShutterStock

כתם אפרסק
אפרסק הוא פרי קיץ טעים, מלא במתיקות וצבע נעים לעין. אבל הוא גם עלול ללכלך לנו את הבגדים בכתמים דביקים. על מנת להסיר כתמי אפרסק מהבגד, מרחו על הכתם נוזל כביסה, המתינו שעה והכניסו את הבגד למכונת הכביסה.

כתם אגס
והנה עוד פרי קיץ טעים שעלול להכתים את הבגדים. הפיתרון המוצלח ביותר להסרת כתמי אגס, הוא למרוח על הכתם מעט נוזל כלים. המתינו מספר דקות, שטפו וכבסו כרגיל. ניתן לנסות את השיטה גם על כתמים ישנים שכבר התקבעו על הבגד.

נקטרינות. ShutterStock
מתקתק עם צבע נפלא וכזה שעלול לעשות כתמים דביקים/ShutterStock

כתמי אייס קפה
רציתם להתרענן קצת מהחום ושתיתם לכם בכיף אייס קפה, ועל הדרך החולצה התלכלכה? כל שעליכם לעשות הוא להצמיד משני צידי הכתם נייר סופג כדי לספוג את הנוזל. שטפו את הצד האחורי של הכתם במים קרים, מרחו על הכתם חומץ לבן ואבקת כביסה, המתינו כ-7 דקות, שטפו היטב והכניסו למכונה.


.

זוג כוסות קפה בקרח. Torsten Schon, ShutterStock
בסך הכל ביקשתם לצנן את הגוף/ShutterStock, Torsten Schon
מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully