וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: מגרש טניס מתחת למים

17.5.2015 / 6:59

דובאי הפכה כבר מזמן ללונה פארק של אדריכלים ואילי נדל"ן. הפעם, אדריכל פולני מציע במסגרת אליפות הטניס שנערכת בכל שנה בעיר, מגרש פומפוזי ויחיד מסוגו בעולם - מתחת למים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי שכבשה את שמי האמירויות, דובאי יודרת לקרקעית המים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שכבשו כל פיסה פנויה בשמי האמירות, מפנה כעת דובאי את מבטה אל המעמקים. רק לפני כמה ימים סיפרנו לכם על הפרויקט העתידני והמדהים של מעצמת הנדל"ן - וילות צפות על פני המים שקומתן התחתונה נמצאת בתוך המים וצופה על שונית אלמוגים. כעת, אדריכל צעיר ושאפתן מנסה להשיג מימון לפרויקט חסר תקדים הן בפן ההנדסי והן בפן העיצובי.

האדריכל הפולני קוטאלה קז'ישטוף, בוגר המכון המלכותי לאדריכלות בלונדון והבעלים של סטודיו 8+8 בוורשה, הציג לאחרונה תכנית גרנדיוזית להקמת קומפלקס מגרשי טניס בתוך מימי המפרץ הפרסי, בין בורג' אל ערב לחופי האיים המלאכותיים של דובאי, פאלם ג'ומיירה. "כולם יודעים שדובאי זה מקום נהדר להוציא לפועל רעיון נהדר", אמר קז'ישטוף בראיון מוורשה לעיתון "דובאי ניוז אקספרס", "זוהי גישה חדשנית למתקני ספורט".

על פי התכנית, הקומפלקס יהיה בחלקו האחד מגרש ספורט ובחלקו השני אקווריום. הוא יכלול שבעה מגרשי טניס, מעליהם, תגן תקרת זכוכית עצומה שתאפשר לצופים שמגיעים למשחקים לזכות בהצצה לעולם המרהיב של החיים מתחת לפני המים. השונית, כך לדברי קז'ישטוף, אף תמשוך אליה שפע של יצורי ים אל מעל המגרשים ותיצור אשליה של "אי אלמוגים". "המבנה יאפשר לצופים לא רק לצפות במשחק הטניס, אלא גם לראות את הים ואת הריף דרך הגג", אמר והוסיף כי המקום יתאים לקיים בו את טורניר הטניס הנחשב של דובאי: "מי יודע, זה יכול להיות מקום אידאלי לארח בו אירועי טניס יוקרתיים".

מראה הקומפלקס ועיצובו נראה כאילו הוצא מתוך סרט מדע בדיוני והגשמת התכנית תדרוש ממי שימצא לנכון לממן אותה להתגבר על כמה אתגרים הנדסיים. האתגר המרכזי הוא יצירת זכוכית אחת גדולה דיה בכדי לכסות את כל המבנה וחזקה מספיק בכדי לעמוד בלחץ המים. "אני בתחילת הדרך והכנתי את הקונספט. אין מקום בעולם בו משחקים טניס מתחת למים. כעת אני מחפש משקיעים", סיפר קז'ישטוף שטרם מצא יזם שייקח על עצמו את הפרויקט המדהים הזה. לדברי האדריכל הצעיר, שבעת המגרשים בקומפלקס לא תמיד ישמשו רק כמגרשי טניס אלא אף יוכלו למלא מספר שימושים ויהפכו למוקד לעלייה לרגל (ואולי בעצם ירידה) של תיירים ותושבים. אם יוגשם החזון, זה לא יהיה מגרש הטניס היחיד בדובאי שנבנה בלוקיישן חריג: כבר בשנת 2005 נבנה מגרש טניס בפסגתו של מלון בורג' אל ערב - אחד המלונות הגבוהים בעולם - לרגל אליפות הטניס בדובאי.

בכל הנוגע לחשש שעולה מפני פגיעה במערכת האקולוגית באזור בו יוקם הקומפלקס, מבקש קז'ישטוף להבהיר כי האיזון במערכת יישמר. "הוצע לבנות את הקומפלקס במפרץ, שכן הוא יאפשר שימור מלא של המערכת האקולוגית הטבעית שם", אמר האדריכל. "הקומפלקס התת-ימי מתאים לסביבה זו כי הוא מזכיר ריף אלמוגים".

אולי שקז'ישטוף מצא, אפילו לא במודע, פתרון לבעיה שמטרידה את מנהיגי האמירות. בעודם נערכים לארח את משחקי מונדיאל 2022, עולה שוב ושוב השאלה כיצד יתקיימו אותם טורנירים בקיץ הלוהט של דובאי? ייתכן שאירועי ספורט מתחת למים הם התשובה.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבר למשחק הצופים יהנו משונית האלמוגים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בורג' אל חליפה בדובאי. המבנים הגבוהים בעולם מככבים באיחוד האמרויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully