וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? אל תשכחו לקרצף את ידיות הדלתות

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

13.5.2015 / 13:41

עונת מעברי הדירות שהחלה לאחרונה היא לא רק ארגזים והובלות. ניקיון הדירה החדשה הוא מאסט. מה הכי חשוב לקרצף בסביבת המגורים החדשה, ומה אסור להזניח? מידיות הדלתות ועד מושב האסלה. מדריך

זוג חולם על דירה. ShutterStock
חולמים על מגב וסחבה בדירה החדשה/ShutterStock

מזל טוב! אחרי חיפושים אינטנסיביים וקדחתניים מצאתם סוף סוף דירה. יום המעבר הגיע ואתם מתרגשים ומשוכנעים שכל מה שנותר לכם לעשות הוא רק לרוקן את הארגזים, לסדר את החפצים במקומם, לשטוף את הרצפה ולהתרגל לבית החדש. אז זהו שלא. מעבר דירה טומן בחובו מטלות ניקיון רבות שלא העליתם בדעתכם וחשוב לבצע אם אתם מעוניינים בחיים נקיים וסביבה נעימה יותר. לרגל עונת מעברי הדירות, הנה כל האזורים שחייבים לנקות בעת מעבר לדירה חדשה.

ידיות מטבח. ShutterStock
כולם נוגעים בהן/ShutterStock

ידיות הדלתות

באופן כללי, ולא בצדק, יש נטייה להזניח את ידיות הדלתות בניקוי השוטף של הבית. מחקרים מצאו כי הידיות הן קרקע פורייה לחיידקים. אנו נוהגים לגעת שוב ושוב בידית דלת, עם ידיים מלוכלכות מחול, אוכל, בוץ, גם כשאנחנו חולים וגם אחרי ביקור בשירותים. כדי לשמור על ההיגיינה והבריאות שלכם, ולהפריד בין החיידקים של הדיירים הקודמים לשלכם נקו את הידית בעזרת מטלית נקיה טבולה במים חמימים ולאחר מכן עברו על הידית במטלית יבשה ונקייה. מומלץ לחזור על פעולה זו אחת לשבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כיור מטבח. ShutterStock
הכי הרכה חיידקים/ShutterStock

כיורים

כיור המטבח הוא אזור מועד לפורענות. בשל שטיפת הכלים המלוכלכים נמצאים בו חיידקים רבים. אז אם הדיירים הקודמים לא הקפידו, הגיעה השעה לעשות זאת כמו שצריך. מומלץ לשפוך לתוך הכיור חצי כוס של סודה ולשטוף את החומר בעזרת מעט לימון וחצי כוס חומץ. המהדרין, יכולים לשפשף את הכיור בעזרת מברשת שיניים.

אילוסטרציה. ShutterStock
כולם שוכחים אותו - פילטר המזגן/ShutterStock

פילטר המזגן

אם התברכתם בדירה עם מזגן, חשוב מאוד לנקות את הפילטרים שלו הצוברים לכלוך ואבק ויכולים להקשות על פעולת המזגן ולקלקל את המנוע. יש אנשים שנוטים לשכוח שנים את האזור הזה, אבל אם אתם במילא במקרצפים את הדירה החדשה אז זוהי יופי של הזדמנות לביצוע המטלה. משכו בעדינות את הפילטרים, שטפו ושפשפו עם סקוטש. רק לאחר שהם יבשים לגמרי יש להחזירם למקומם.

ארונות המטבח
לפני שאתם ממהרים לאחסן בארונות את הסירים והצלחות שלכם, נקו את הארונות היטב בעזרת מטלית לחה וחשוב שלא להשתמש בחומר ניקוי שעלול להרוס את הארון. לא לשכוח לנקות גם מעל ארונות המטבח. אנחנו לרוב נוטים לשכוח מהאזור הזה, אך הוא עמוס בלכלוך, שומנים כתוצאה מבישולים ואבק. עלו בזהירות על סולם, רססו מעל הארונות מסיר שומנים ועברו על החומר עם מטלית.

אישה מנקה בסמרטוט את השיש במטבח. ShutterStock
מי יודע איזה מזונות חתכו על השיש הזה קודם/ShutterStock

שיש

חשוב מאוד לחטא את השיש שנחתכו בו מיני מזונות שאינכם יודעים מהם. אבל איך עושים זאת מבלי להסב לו נזק? חשוב מאוד להתאים את חומר הניקיון לסוג השיש שלכם-אריחי קרמיקה כדאי לנקות בעזרת ספוג הטבול ברבע כוס חומץ, חצי כוס מיץ לימון וכוס מים, שיש העשוי מאבן גיר מנקים בעזרת סבון לניקוי כלים וכדי לנקות שיש מאבן גרניט יש לרסס רבע כוס אלכוהול, כוס מים ושתי כפיות נוזל לשטיפת כלים.

מתגי החשמל
מתגי החשמל שורדים חיידקים העוברים באמצעות מגע, העלולים לגרום למחלות ותחלואות רבות. כדי לשמור על הבריאות שלכם, יש להקפיד להכניס את ניקוי המתג לשגרת מטלות הבית. כל שעליכם לעשות הוא להתיז על מגבת נייר חומר ניקוי ולשפשף את המתג בעדינות. לאחר מכן יש לעבור עם מקל אוזניים ומטלית יבשה על המתג.

אילוסטרציה. ShutterStock
רוצים לשבת על אסלה משומשת?/ShutterStock

החלפת מושב האסלה

אנחנו לא רוצים להגעיל אתכם, אבל מושב האסלה מלא בחיידקים של הדיירים הקודמים. עוד לפני שאתם יושבים על האסלה בדירה החדשה, החליפו את המושב. ניתן לרכוש אותו בכל חנות למוצרי ניקוי ובית.

ידית האסלה
כפי שאתם מנקים את האסלה כך עליכם לנקות את הידית להורדת המים בשירותים. אנו לוחצים על הידית עם ידיים מטופנות ומשאירים אחרינו חיידקים רבים. יש לטבול מטלית לחה עם מעט אקונומיקה ולעבור על הידית. לאחר מכן לעבור עם מטלית יבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully