וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריכלות על רגל אחת

כשאדריכלים מתבקשים לעצב נעליים התוצאה יוצאת דופן, אבל מה לגבי הנוחות? חם משבוע העיצוב במילאנו 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים אדריכליות בעיצוב זהה חדיד ליונייטד ניוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע העיצוב שנערך במילאנו נחשב להזדמנות פז עבור מעצבים ואדריכלים לפרוק כל עול. להשתתף בפרויקטים חדשניים ולחשוף צדדים מפתיעים של יצירתיות שבמהלך העבודה הקבועה לא תמיד נחשפים בפרהסיה. התוצאה שמתקבלת בסופו של תהליך אמנם לא תמיד ברת שימוש או כזו שמעלה על נס את עניין הנוחות, אך כשהיא מציגה אסתטיקה מהזן הנדיר, אז סולחים על הכל הרי. לא?

מותג הנעליים ההולנדי ניצל את הטיימינג החגיגי והציב לארבעה אדריכלים ומעצבים בולטים אתגר: תכנון נעליים שיודפסו בתלת ממד וישקפו את עבודתם, את המבנים שהם חתומים עליהם וניצבים ברחבי העולם, כמו גם הצורות האופייניות לכתב ידם.

הצוות שנבחר להוביל את המשימה כולל את האדריכלית הבריטית-עירקית זהה חדיד, שכבר שיתפה ב-2003 פעולה עם החברה, האדריכל המקסיקני פרננדו רומרו, המעצב הבריטי מייקל יונג, האדריכל רוס לאבגרוב והאדריכל ההולנדי בן ואן ברקל. אלו שטובעים ביום יום בקןנסטרוקציות מונומנטליות נאלצו להתמודד הפעם עם מוצר קטן כאילו היה מבנה מיניאטורי.

קולקציית הנעליים שהודפסה ב-24 שעות נעשתה מחומרים שונים. חלקם מניילון וחלקם מפוליאוריתן גמיש. ואן-ברקל בחר בצורת צדף המבוססת על גריד המדגיש את הקווים הוורטיקלים. גם פרננדו רומרו נצמד לאלמנט הימי עם טוויסט ספירלי שמכסה את הקרסול וכף הרגל.

על אף הצורות הבלתי שגרתיות של הנעליים שיתאימו במיוחד לליידי גאגא והאאוטפיט הפומפוזי שלה, האדריכלים טוענים כי מדובר במוצר שנוח ללכת איתו. אין הכוונה לטיולים בחיק הטבע אם כי השקות ואירועים שבהם הצעדים ספורים.

בני הכלאיים האלה שנעים בין אדריכלות להנעלה הושקו בימים אלו במילאנו כאמור. הנעליים מוצגות בתאטרון ארסנלה בעיר, בתוך חלל חשוך לחלוטין ללא אור יום, כאשר כל זוג מונח לו על פודיום ומכוסה במכסה זכוכית. מטרת יונייטד ניוד הייתה למתוח את הגבולות ולגרום לאנשים לשמוט את הלסת ואכן, בחלק אמנותי זה אפשר לסמן וי.

תמונות נוספות משבוע העיצוב במילאנו באינסטגרם שלנו. כנסו

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים אדריכליות בעיצוב פרנאנדו רומרו ליונייטד ניוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים אדריכליות בעיצוב מייקל יונג ליונייטד ניוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים אדריכליות בעיצוב רוס לובגרוב ליונייטד ניוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים אדריכליות בעיצוב בן ואן ברקל ליונייטד ניוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully