וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כורסה איטלקית, שמלה צרפתית ומה שביניהן

שבוע העיצוב במילאנו 2015 מארח מעצבים צרפתים שנותנים פייט שמייקר לשוק עיצוב הרהיטים האיטלקי והנעלה, שהפך קלף מכירה חזק ברחבי העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידה עם חזית טקסטיל, בעיצוב ז'אן פרנסואה דינגזיאן ואלוי שפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם העיצוב יש חלוקת תפקידים ברורה שלא מעוגנת בשום חוזה רשמי, אבל האיטלקים והצרפתים מצליחים לשמור על חלוקה זו בלי יותר מדי מאמץ ומחשבה. אם נרשה לעצמנו להתייחס לנושא בהכללה גסה אזי שאנשי המגף מומחים בלעצב רהיטים ואילו אנשי הברט אלופים בעיצוב אופנה.

אם תרצו, ספה איטלקית היא שם נרדף לתו תקן של איכות נעלה, ולא רק באירופה אלא גם אצלנו בישראל משתמשים בצירוף המילים "מייד אין איטלי" כקלף מכירה חזק. לעומתה, שמלה צרפתית מסופחת אוטומטית להוט קוטור - להוציא כמובן מן הכלל את הגדולים בתחום כגון המעצב המוביל פיליפ סטארק, חברת הרמס, רוש בבואה ולין רוזט. בנוסף, שתי התערוכות לכלי הבית והאקססוריז שנערכות תדיר בפריז (MAISON&OBJET) עדיין לא מגיעות לרף הגבוה שהאיטלקים הצליחו להציב. ולמרות כל זאת מסתבר, כי בשנים האחרונות הגבולות מיטשטשים. המיתוג היציב של העיצוב האיטלקי משחרר מעט גם לאירופאים האחרים.

שבוע העיצוב שנפתח אתמול (שני) במילאנו, החל את דרכו לפני 54 שנים כעיצוב איטלקי טהור. פטריוטי. כזה שמקדם ייצור מקומי ודואג להפיץ את בשורתו ברחבי העולם. עם השנים, המצב השתנה, יצרנים נוספים הצטרפו לחגיגה שגדלה לממדי ענק ויתרה מזו הצרפתים החלו לחזק את מעמדם בז'אנר. זו השנה השלישית שנערכת במרכז העיר, במתחם טורטונה הנחשק, תערוכה קבוצתית, "פראנס דיזיין" שמקבלת במה ותשומת לב מצד יזמים וקניינים שמציפים את העיר בימים אלו.

התערוכה מחולקת לשתי חטיבות וכוללת 70 מוצרים. האחת מתייחסת להצגה של פריטים שנעשו כאבטיפוס ומוכנים לייצור הממומן על ידי מענקי סיוע שנתיים. מטרתם לחשוף ולעורר כישרונות צרפתיים, ואף לשתף פעולה עם מעצבים איטלקים ולזכות במוניטין בינלאומי. החטיבה השנייה חושפת את תפקיד העיצוב במגזרי פעילות שונים של הכלכלה הצרפתית ותרומתו להתפתחות הדינמית של חברות. כל התצוגות מייצגות יוזמה לשיתוף פעולה, הכוללת מוסדות לאומיים ואזוריים בצרפת שתפקידן לקדם את העיצוב באסטרטגית החדשנות.

בין הפריטים שהצליחו למשוך את מירב תשומת הלב ביום הראשון לתערוכה נמנים ספה המאפשרת למשתמש לשנות את צורתה בהתאם לישיבה, כיסא פלסטיק שעבר טרנספורמציה ונראה כמו צדף אמנותי, כיסא ברזל שנראה כי אחת מרגליו קשורה בקשר ושידה רב שימושית שהדלתות הקדמיים שלה נפתחים כאקורדיון והם עשויים טקסטיל קשיח. כאמור, זו השנה השלישית שהצרפתים מתארחים במילאנו. משנה לשנה המתחם שמוקצע להם גדל והחשיפה בהתאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב צרפתי נותן פייט לסטייל האיטלקי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה בעיצוב ז'אן לואי אירטזוקי ל"אלקי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה "נחמדה", בעיצוב אוסיין דליין - מאפשרת להשתנות בהתאם לישיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן אקלים, בעיצוב ז'אן סבסטיאן ורפאל מנארד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא קשר, בעיצוב נתנאל דזורמוקס ודמיאן קרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא סילון, בעיצוב קמיל ריבולו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרפרף שכבות, בעיצוב בינה בייטל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה ספיראלי, בעיצוב ז'אן פרנסואה דינזיאן ואלוי שפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully