וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילאנו מחממת מנועים: מה מחכה לנו בשבוע העיצוב?

הילרי קלינטון אמנם משכה אתמול את תשומת הלב של אזרחי ארצות הברית, אבל את האירופאים דווקא מילאנו מעסיקה בשבוע הקרוב. שבוע העיצוב עוד רגע מתחיל. מנת פתיחה ממה שמצפה לנו שם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדרי רחצה צבעוניים - שיתוף פעולה של קרטל ולאופן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שאזרחי ארצות הברית עסוקים בחדשות המרעישות של המתמודדת החדשה לנשיאות, באירופה, מחממים מנועים לקראת שבוע העיצוב שיפתח מחר (14.4) במילאנו. העיר שאליה נוהרים בימים אלו אלפי אנשים כדי לראות ולחוות את הבשורות החדשות של המותגים הגדולים, לובשת חג והופכת לשיחת היום, שכן, מדובר באירוע גדול במיוחד הקובע בין היתר את המגמות והסגנונות לשנה הקרובה. כל מה שיוצג השבוע בעיר עשוי לטפטף אט אט במהלך השנה הקרובה בחנויות לעיצוב הבית, בין אם מדובר בפריטים המקוריים ובין אם אלו העתקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה בעיצוב לי ברום/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה המרכזית שמושכת את מירב תשומת הלב נקראת
"סלון דל מובילה" הנערכת זו השנה ה-54 צפויה לתת את הזרקור על סביבות עבודה וגופי תאורה. במקביל לה יוצגו ברחבי העיר גם בחשיפות ראשונות קולקציות רהיטים, מוצרי סנטריה ומוצרי טקסטיל כאילו היו דוגמניות של ממש במתחמי אמנות, ארמונות ומבנים קלאסיים שנפתחים במיוחד לכבוד המאורעות.

בתערוכה המרכזית החולשת על 200 אלף מ"ר, צפויים להציג למעלה מ-2,000 חברות מ-160 מדינות שונות. תערוכה מסחרית זו מחולקת לשלוש חטיבות של עיצוב קלאסי, מודרני ועכשווי (המכונה Design). הפוקוס כאמור, יינתן לתאורה, למצוינות בתחום הן לתאורת פנים והן לחוץ, הכוללת תאורה תעשייתית, פונקציונאלית, דקורטיבית וטכנולוגית. שנת 2015 הוכרזה על ידי איגוד אונסק"ו כשנת האור ולכבוד כך יוקם מיצג ייחודי של האדריכל האיטלקי אטיליו סטו'צי המכונה "פאבילה" החוקר את האור ומהותו. הרעיון הוא להעלות את המודעות האופטית, לקדם פיתוח בר-קיימא ולספק פתרונות לאתגרים עולמיים באנרגיה, חינוך, חקלאות, תקשורת ובריאות.

עוד באותו נושא

איקאה מציגה לראשונה בשבוע העיצוב במילאנו 2015

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא עץ אלפא בעיצוב "רטיו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב היד המוכר של המעצב הבריטי טום דיקסון לכבוד שנת האור/מערכת וואלה!, צילום מסך

את נושא סביבות העבודה שמעסיק את רובנו יציגו השנה במילאנו בצורה מקורית תחת שרביטו של האדריכל האיטלקי מיקלה דה לוצ'י. תערוכה זו תאגד ותפגיש הצעות מעולם הריהוט למשרדים, לבנקים, משרדי ביטוח, משרדי פרסום. תהיה התייחסות לאקוסטיקה המשפיעה על צורת העבודה, ריצוף, אביזרי תאורה, כמו גם אודיו ווידאו. דה לוצ'י יחתור למשרד עם ממשק חברתי, אחרי הכל רובנו מחזיקים כמה חשבונות של רשתות חברתיות וכדי להשיב את הדבר האמתי, את הקשר בעיניים והאותנטיות של המילה "חברתית" המיצג יבוסס על הליכה וכך גם זכה לכינוי Walk. הוא מחולק לארבעה אזורים שונים: מועדון, מעבדה, אזור של תערוכות ותצוגות המעודדות לחיי הקהילה ומקום נוסף שבו ניתן לחלוק רעיונות משותפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן קוף בעיצוב היימה היון לחברת בי די, ברצלונה דיזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן "קוואדרור" בעיצוב המעצב הישראלי דרור בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו בכל שנה, גם הפעם יפתח בתוך התערוכה מתחם "סלון סטליטה" (Satellite) המוקדש למעצבים צעירים. מדובר בחלומו הרטוב של כל יוצר מתחת לגיל 35: להיות פיליפ סטארק כשיהיה גדול. זו השנה ה-18 שתערוכה זו מסמנת את המעצבים הצעירים וחושפת אותם לעולם הרחב, בעיקר לאושיות הבכירות בעולם העיצוב העולמי כמו גם המושכים בחוטים שעשויים להוות המפתח לקריירה הגדולה הצעירים. 700 מעצבים צעירים במספר יציגו השנה בתערוכה זו שתתמקד הפעם בהתייחסות לכדור שעליו אנו חיים. 3 הפרויקטים הטובים ביותר שיוצגו במתחם זה יזכו בפרס כספי, ליווי, יעוץ ופיתוח המוצר. מיותר לציין שמדובר בחשיפה מקסימלית בעולם העיצוב.

על פי התכנית המקדימה הזו, אפשר להסיק עוד לפני פתיחת השערים כי הפעם מילאנו מכוונת לנושאים פחות מפונפנים. התערוכה אמנם מיועדת בעיקר לעשירות והאלפיון העליון אך מסתבר שגם בגבהים האלה אפשר להסתכל למטה, לאדמה ולתת חשיבות לעיצוב מושכל.

וואלה! בית ועיצוב יעביר בסיקור מיוחד מהשטח את האירועים המשמעותיים בשבוע העיצוב במילאנו.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה "למבדה" בעיצוב אינולוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזוודות גמישות מבית היוצר של מעצב השנה סטודיו ננדו היפני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך המזוודות נראות כלהקה צבעונית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנלים מטסקטיל לקיר של חברת ארסטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully