וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעברו את האביב בשלום

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

7.4.2015 / 21:41

אביב הגיע ואיתו האבקנים, עלי הכותרת ונשירת הפרווה של חיית המחמד האהובה. 5 כלים הכרחיים שיסייעו לכם לעבור את העונה הפורחת בשלווה

הטמפרטורות עולות, הגשם פוסק ופרחים פורחים בכל פינה-כל אלו סימנים לכך שהאביב הגיע. העונה הפרחונית מביאה עמה לא רק יופי והתחדשות, אלא גם בעיות שונות הקשורות לניקיון סביבת המגורים. אך אל דאגה, אספנו עבורכם את כל הפתרונות, כך שתעברו את האתגרים של האביב בשלום, עוד לפני שהחמסין כבר פה.

אגרטל פרחים חגיגי. ShutterStock
האגרטל העלה אבנית? השתמשו בחומץ להברקה/ShutterStock

ניקוי אגרטל

האגרטל היפה שלכם השחיר מגבעולי הפרחים? ראשית, מומלץ למלא את האגרטל במים חמים ולערבב עם נוזל לניקוי כלים. לאחר כחצי שעה שטפו אותו היטב. אם נותר לכלוך, נסו לנקות אותו בעזרת מברשת קטנה עם ידית ארוכה ושפשפו את הכתמים. אפשרות אחרת היא למלא את האגרטל באבקת מדיח לכלים ומים חמים ולאחר שעה לנקות עם סמרטוט. אם באגרטל נוצרה אבנית, ניתן למלא אותו בחומץ ומים ולשטוף את האגרטל אחרי שעה.

כלבים מתכרבלים בשמיכה. ShutterStock
כפפות גומי יצמידו אליהן כל פרווה שנשרה לה בעונת המעבר/ShutterStock

נשירת שיערות של חיות המחמד

עם חילופי העונות ובוא האביב, כלבים וחתולים משירים יותר פרווה מבדרך כלל. כדי להיפטר מהשיערות שנושרות על השטיח, מומלץ לשאוב אותן בעזרת שואב אבק חזק. עדיף לבחור בשואב רובוטי שיכול להגיע לכל פינה. לאחר מכן, קחו מברשת בעלת שיער קשה וצפוף ושפשפו את השטיח היטב. לבסוף, הרטיבו מגב במים והעבירו אותו על גבי השטיח. כך תצליחו להוציא כל שאריות של פרווה. על מנת לנקות את הספה והמזרונים מפרווה, קחו כפפת גומי, הרטיבו אותה והעבירו אותה על המזרון או הספה, כך שהשיער יידבק לכפפה. במידה והבגד השחור שלכם הפך ללבן בגלל פרוות החתול או הכלב, פשוט העבירו רולר לניקוי שיער על הבגדים והחולצה שלכם תחזור להיות בצבע המקורי שלה.

פרחים ורודים. debr22pics, ShutterStock
חזקו את עלי הכותרת של הזר החגיגי עם מעט מים חמימים/ShutterStock, debr22pics

שמירה על זר הפרחים

הדודה הביאה לכם במתנה זר פרחים מלבלב, אבל עוד לפני שהספקתם לומר תודה העלים כבר החלו לנשור? ניתן להאריך את חיי הזר בעזרת מים חמים בלבד. כל שעליכם לעשות הוא להרתיח מים, להכניס את הגבעולים עד לגובה של 5 ס"מ של מים חמים ולטבול את הזר למשך כעשרים שניות. פעולה זאת תחיה את הפרחים, כך שבפעם הבאה שהדודה תבקר היא תשמח לראות אותם פורחים להם באגרטל.

אישה מחזיקה בפרח. ShutterStock
מה עושים עם האבקנים שמתגנבים הביתה מהחלונות?/ShutterStock

להיפטר מהאבקנים

הפרחים שפורחים בחוץ אמנם מוסיפים נוי, אבל האבקנים המתפזרים מהם וחודרים הביתה, עלולים להכתים את הבגדים והשטיחים שלכם בצבעי כתום. חשוב מאוד להימנע מלגעת באבקה באצבעות משום שאז הכתמים ייספגו לתוך הבגד או השטיח. ניתן להשרות את הבגד המוכתם במים קרים למשך חצי שעה, לשטוף ביסודיות ולייבש בשמש. כדי להיפטר מהכתמים שעל השטיח, השתמשו במסקנטייפ כדי ללכוד את גרגירי האבקה. שיטה נוספת לניקוי כתמי האבקנים מהשטיחים היא באמצעות אלכוהול. בדקו בפינה נסתרת את ההשפעה של החומר על השטיח ובמידה ולא נגרם נזק לבד, הספיגו מעט אלכוהול באזורים המוכתמים והכתם ייעלם.

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ/ShutterStock, שאטר

ניקוי ריהוט גן

עכשיו כשמזג האוויר חמים ונעים, אין כמו לשבת במרפסת או בגן על כוס קפה או לימונדה קרה. אם ריהוט הגן שלכם התלכלך במהלך החורף, ישנן מספר שיטות שיעזרו לכם לנקות אותו כך שייראה כמו חדש: ריהוט אלומיניום יש לנקות בעזרת מטלית רכה הטבולה במים וסבון. ריהוט העשוי מראטן יש לשטוף מדי כמה חודשים במים וסבון ולנגב עם מטלית. כדי להסיר לכלוך מריהוט מפלסטיק או מתכת השתמשו בספוג הטבול ברבע כוס סודה לשתייה ושלושת רבע כוס מים חמים. ריהוט העץ שלכם יבריק אם תנקו אותו בספוג הטבול בחומר ייעודי לניקוי ריהטי עץ. גם את הריפוד אסור לשכוח, עברו עליו עם שואב אבק לפחות פעם בשבוע, ונקו אותו בעזרת מים וסבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully