וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטורלי במחיר מינימאלי: בית קסום במושב

1.4.2015 / 9:13

הם עזבו את באר שבע לטובת מגורים פסטורליים ובעיקר זולים במושב לכיש, וזכו בשלושה חדרים עם גינה ב-2,800 שקלים. עוד זוג צעיר שוויתר על אובססיית המגורים בתל אביב

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
ירוק בעיניים ובריזה טובה. מה רע?/דרור עינב

לאן הגענו
מושב לכיש הממוקם בצפון הנגב, לדירת קרקע בת 3 חדרים בגודל 100 מ"ר.

כאן גרים
איילת (32) ועידן (34), בני זוג ואנשי מפתח בסצנת התרבות הדרומית. הוא מייסד ומנכ"ל של תיאטרון הפרינג' באר שבע. היא מנהלת השיווק של תיאטרון הפרינג' ודוברת תיאטרון באר שבע. השניים הכירו כשהיו סטודנטים בבי"ס למשחק "גודמן" בעיר, ומאז הקדישו את זמנם ומרצם לקידום התיאטרון בנגב. "העיר הפכה לבית בשבילי והבנתי שיש צורך והזדמנות להקים בית ליוצרים, חממה לקולות צעירים וחדשים בתחום" מספר עידן על הפרינג'. בני הזוג מעידים כי לא תמיד קל לעבוד יחד, אך הם מקפידים על הפרדה בין הקריירה לחיי הזוגיות ובעיקר מאמינים בעבודה שלהם ואחד בשנייה. הברק בעיניהם לא מותיר מקום לספק באשר לתחושת השליחות. "אני זוכה לעבוד עם יוצרים מהשורה הראשונה וגאה להיות חלק מהעשייה של התיאטרון" אומרת איילת. בזמן המועט שנותר להם, הם נהנים מטיולים בארץ ובעולם ואירוח חברים בדירתם במושב.

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
קירות צבעוניים, ווילונות משודרגים וכריות מעוטרות, מרכיבים סלון ביתי ונעים/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
שותפים לחיים, לקריירה ולחזון. איילת ועידן/דרור עינב

הום סטיילינג
לאחר מספר שנים של מגורים בבאר שבע, החליטו בני הזוג שהם רוצים לעבור לסביבה כפרית . לאיילת, שנולדה וגדלה בלכיש, היה ברור שזה המקום עבורם. הדירה, בת 34 שנים, הייתה במצב טוב להפתעתם ולכן, הם ניגשו מיד אל מלאכת העיצוב, כשהם נעזרים באחותו של עידן העוסקת בעיצוב פנים. ראשית, היה להם חשוב להוסיף חיים וצבע לדירה ולכן צבעו את הקירות בגוונים עליזים, כאשר בסלון אף עיטרו את הקיר בדוגמת ברקוד בצבע ירוק.

הקו המנחה בעיצוב הדירה היה שילוב של ישן וחדש. כך למשל בסלון, ניצבת מנורה עתיקהן מבית סבתה של איילת לצד שידת טלוויזיה חדשה. שידת עץ פרקטית, פריט וינטג' בפני עצמו, נמצאה במחסן העבודה של אביה של איילת ואומצה בחום אל הדירה לאחר שיוף והוספת ידיות. את שולחן הקפה יצרו הדיירים בעצמם משני משטחי עץ ששיופו, נצבעו וחוברו אחד לשני. מעליהם הציבו זכוכית לפי מידה ומתחתיהם גלגלים כדי לאפשר תנועה מלאה.

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
בסלון שילוב של פריטים חדשים, ישנים וכאלה שהדיירים יצרו בעצמם/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
ספת וינטג' מקטיפה וצילומים של הדייר, בחדר העבודה/דרור עינב, דרור עינב

מכיוון שאת מרבית זמנם מבלים הדיירים בסלון, היה להם חשוב להשקיע בעיצובו. "אנחנו אוהבים מאוד לארח אז רצינו ליצור מראה ביתי ומזמין", מסבירה איילת. כך למשל, וילונות פשוטים שנרכשו בנחלת בנימין קיבלו שדרוג דקורטיבי על ידי הדיירת. בתוך החורים המיועדים במקור לתלייה על קרניז, היא שילבה סרט מסאטן בצבע בורדו ושרשרת חרוזים. שימוש בצבעים חמים ועליזים ניכר גם בפינת האוכל. את הכיסאות סביב שולחן האוכל רכשו בתקציב נמוך ושידרגו באמצעות צביעה מחדש וריפוד פרחוני. על קיר פינת האוכל בולט לוח מגנטי עם תמונה של הזוג בסגנון פופ ארט, מתנה שקיבלו מאחותו של עידן כשהתארסו.

בחדר השינה ביקשו הדיירים לייצר מראה חמים ונעים. מיטה גדולה ומרשימה ומשני צדיה שידות עץ שעוברות במשפחתה של איילת מזה שלושה דורות, מעניקות לחדר את החום הדרוש. את המראה משלימים וילונות בגוונים רכים ושטיח צבעוני שסרגה אמו של עידן. וכשרוצים הדיירים לספוג קצת שקט ואוויר טוב, הם יוצאים אל המרפסת. ספת פוטון נוחה, ירוק בעיניים ובריזה נעימה מזכירים להם בכל ערב את היתרון של מגורים במושב.

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
לוח מגנטי עם תמונה של בני הזוג בסגנון פופ ארט, מעטר את קיר פינת האוכל/דרור עינב, דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
המטבח נבנה לפני 34 שנים ונותר כפי שהוא עד היום/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2,800 שקלים. ארנונה (מיסי מושב)- 1,000 שקלים לחודשיים. חשמל- 800 שקלים לחודשיים.

מצב רוח
בכל חדר בדירה יש מזגן, אם כי לדברי הדיירים הוא פועל בעיקר בחורף, שכן בזכות התקרה הגבוהה בקיץ קריר ונעים. במקור, קיימת בדירה מערכת הסקה ישנה שמעולם לא הושמשה, לצערם של בני הזוג.

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
וילונות בגוונים רכים וקיר בצבע לבנדר, יוצרים מראה חמים בחדר השינה/דרור עינב, דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
כוורת עמוסת ספרים בחדר עבודה של דיירים חובבי קריאה/דרור עינב, דרור עינב

כביסה
לראשונה בתולדות המדור, נמצא הזוג המתחלק שווה בשווה במטלת הכביסה. ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בכך שבכל שבוע מפעילים השניים לא פחות מ-4 מכונות. "כשמגיע השלב של הקיפול, זה כבר התחום של עידן, הוא עושה את זה יותר טוב ממני", מספרת איילת בגאווה.

פאנלים
בכל יום ראשון מגיעה לדירה מנקה."זה האור של תחילת השבוע, היא מצילה לגמרי את המושג שביזות יום א'", מספרים הדיירים בחיוך. בין לבין ביקוריה, הם מקפידים לשמור על הסדר והניקיון.

דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
ירוק בחוץ ובפנים. פינת אוכל כפרית/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
שפע של ירקות ופירות במקרר, מרכיבים תפריט בריא לבני הזוג/דרור עינב, דרור עינב

דו"ח מקרר
בני הזוג משתדלים לאכול בריא אך לא מונעים מעצמם פינוקים במידת הצורך. שניהם יודעים ואוהבים לבשל, בעיקר תבשילים מהמטבח האסיאתי, בעקבות קורס בישול שהשתתפו בו במהלך טיול בתאילנד. המקרר שלהם מלא בדרך כלל בקטניות, דגנים, ירקות ורטבים. וכשמתחשק לגוון, הם נהנים ממטעמים מעשה ידיה של אמו של עידן. "היא עושה אוכל עיראקי הכי משובח שיש", מספרת איילת.

עתידות
גם עידן וגם איילת רואים את עתידם בלכיש ובימים אלה הם נמצאים בתהליך של קניית מגרש במושב. ייתכן כי בעתיד הקרוב יחזרו לחיות בבאר שבע לתקופה, בסמוך למקום העבודה, מכיוון שהנסיעות הלוך ושוב מהבית לעבודה אינן פשוטות לדבריהם. "זה יכול להיות שינוי מרענן", הם אומרים, ובאותה נשימה מזכירים שמדובר בסידור זמני בלבד ושבעתיד הרחוק הם לא מוותרים על מגורים בלכיש.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב, דרור עינב
קופסאות שהדיירת אוספת מילדות מקשטות את מדפי חדר השינה/דרור עינב, דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
עציצים עדינים מספקים נגיעה של צבע על אדן החלון/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
שולחן קפה, מעשה ידי הדיירים, בנוי ממשטחי עץ ששויפו ונצבעו/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
מנורה מבית סבתא מאירה את הסלון/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
שידת עץ שנמצאה במחסן במושב, שודרגה באמצעות צבע וידיות חדשות/דרור עינב
דירה שכורה במושב לכיש. דרור עינב
פריטים דקורטיביים מוסיפים חן לפינת האוכל/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully