וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנייה פרטית ומעלית: שכורה בשוק הפשפשים

18.3.2015 / 8:23

עד שמחירי השכירות בתל אביב יהיו שפויים, אליס ובנג'מין גרים בדירת 3 חדרים בשוק הפשפשים עם חנייה ומעלית תמורת 5,200 שקלים. שווה?

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
סביבת מגורים צבעונית, מוארת ומלאת חיים בלב השוק/נמרוד סונדרס

לאן הגענו
רחוב רבי תנחום בשוק הפשפשים, לדירת 3 חדרים - 70 מ"ר. בבניין בן 4 שנים, חנייה פרטית ומעלית.

כאן גרים
אליס (30) ובנג'מין (36), בני זוג, פריזאים במקור, שהגיעו לארץ לתקופה בלתי מוגבלת כדי לחיות ולעבוד. אליס עורכת חדשות, בנג'מין עורך פרומואים ויחד הם עובדים בערוץ החדשות הבינלאומי i24news. השניים הכירו במסיבה בפריז, יום לפני המעבר של אליס לישראל. במשך חצי שנה ניהלו קשר בשלט רחוק עד שהגעגועים הכניעו אותם ובנג'מין החליט להצטרף לאליס. המגורים המשותפים כאן קוסמים להם. את זמנם הפנוי הם מנצלים לטובת טיולים ברחבי הארץ והמדינות השכנות. "בשבילנו זאת הזדמנות חד פעמית, אז אנחנו ממצים אותה עד תום". נוסף על כך, אוהבים הדיירים לארח חברים למסיבות קוקטייל תוססות בביתם ולשוטט בשוק הפשפשים בין חנויות וינטג', המסעדות והברים השונים.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
כאן רוקחים קוקטיילים מגוונים ותבשילים מהמטבח הצרפתי/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
מנצלים כל רגע בחוויה הישראלית. אליס ובנג'מין/נמרוד סונדרס

הום סטיילינג
בני הזוג עברו אל הדירה לפני תשעה חודשים והחליפו זוג חברים שהתגוררו בה לפניהם. מכיוון שלא הביאו איתם ריהוט מפריז, היה עליהם לרהט ולעצב את הדירה מאפס. "אני אוהבת למצוא ולאסוף דברים מהרחוב, ושוק הפשפשים זה המקום האידיאלי", מספרת אליס. ואכן, הדירה עמוסה בפריטי וינטג' שבני הזוג אימצו אל חיקם. בפינת האוכל למשל, חמישה כיסאות שונים שאספו הדיירים מהרחוב בנסיבות שונות אך יחד הם יוצרים שפה משותפת. מעליהם צילום של תל אביב המבטא את אהבתם הגדולה לעיר. "זה צילום אנרגטי וכיפי, מה שמאוד מייצג את תל אביב מבחינתנו".

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
פריטי וינטג' מהרחוב שנאספו ושופצו על ידי הדיירים, מרכיבים סלון מלא חיים/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
פינת עבודה ולמידה של בנג'מין/נמרוד סונדרס

פריטים נוספים שנאספו ושופצו, בולטים בסלון. את הספה למשל, מצאו ביום של מעבר הדירה ובאמצעות ריפוד חדש וכריות צבעוניות שידרגו אותה והוסיפו לה אופי. על תקן ספרייה, מתפקד חלק ישן של ארון שהשניים מצאו ולאחר ניקיון ושיוף הפך לפריט שימושי. ספה נוספת הנפתחת למיטה, היא בין הרהיטים הבודדים שרכשו, על מנת לתת מענה לאירוח חברים ומשפחה מצרפת. "אין מה לעשות", אומרת אליס בחיוך, "לפעמים צריכים להיות גם פרקטיים". ובכדי לזכור מאין הגיעה, תלתה הדיירת מעל הספה ציור של סבה שהיה צייר נודע בפריז. "ככה אני מרגישה שהוא מלווה אותי בחוויה הזאת, זה מזכיר לי את הבית והמשפחה", היא מספרת בהתרגשות.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
חמישה כיסאות שונים ושולחן וינטג' אחד. פינת האוכל/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
מפריז באהבה: ציור שקיבלה במתנה מסבה, תלוי על קיר בסלון/נמרוד סונדרס

סמוך לסלון ניצבת פינת עבודה. "זה מגרש המשחקים שלי, המקום היחיד שאליס הרשתה לי לעצב" מספר בנג'מין. השולחן והכיסא, נמצאו ברחוב ואת המראה רכשו במחיר מציאה. בפינה שעיצב לעצמו הוא שוקד על לימודי עברית וערבית, וקורא ספרים בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. "חשוב לנו להבין איפה אנחנו חיים", בני הזוג מסבירים. אזור נוסף שלבנג'מין יש בלעדיות עליו הוא הבר במטבח, שם הוא רוקח לעיתים קרובות קוקטיילים מעניינים. את השולחן רכשה אליס בחנות סיטונאית, לאחר תחנונים רבים שיסכימו למכור לה שולחן בודד. על הקיר, לוח גיר שיצרו באמצעות צבע מיוחד, אותו תחמו עם מסגרת של תמונה.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
קולאז' תמונות של חברים ומשפחה מעטר את קיר חדר השינה/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
שידה שעשתה את דרכה מן הרחוב אל הדירה, נמצאת בתהליכי שיפוץ/נמרוד סונדרס

בחדר השינה של הזוג תמונה נוספת בעלת ערך סנטימנטלי. "ראינו אותה בתערוכה של שאגאל בטיול הראשון המשותף שלנו. יש בה משהו מאוד רומנטי אז היינו חייבים שתהיה שלנו". פריט דקורטיבי נוסף בחדר הוא מתלה בגדים שנמצא ברחוב ואומץ בחום על ידי הדיירת חובבת האופנה. הממ"ד הוסב לחדר ארונות עמוס מחלצות ססגוניות. מלבד פינה שהוקצתה לגלשן של בנג'מין, זוהי ממלכתה הבלעדית. "זאת פעם ראשונה שיש לי חדר ארונות אבל לגמרי התמכרתי לזה", היא מתוודה.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
מרפסת יפואית, כי כל בית צריך אחת כזו הרי/נמרוד סונדרס

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,200 שקלים בחודש. ארנונה- 300 שקלים לחודשיים. חשמל- 400 שקלים לחודשיים

מצב רוח
בדירה מיזוג מרכזי, שלדברי הדיירים פועל בעיקר בקיץ. "החורף פה קטן עלינו", הם מספרים, "אנחנו מגיעים ממדינה קרה, אז תנור קטן מספיק לנו".

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
מתלה בגדים שנמצא ברחוב משרת היטב דיירת חובבת אופנה/נמרוד סונדרס

כביסה
בדירה קיימת נישה ייעודית למכונה ומייבש כביסה, אך כרגע ברשותם מכונת כביסה בלבד. השניים מסכימים כי מטלת הכביסה היא בלעדית לאליס, כמו גם תליית הבגדים לייבוש במרפסת.

פאנלים
מכיוון שהדירה חדשה ומתוחזקת, יש תחושה שהיא נקייה מרבית הזמן, לדברי הזוג. יחד עם זאת, מדובר בדיירים מסודרים וחובבי ניקיון ולכן הם מנקים פעמיים בשבוע. לאחרונה, נעזרו בשירותיה של מנקה והתאהבו ברעיון. "לא קשה להתרגל לזה, כנראה שנקרא לה גם בשבוע הבא", הם אומרים בחיוך.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
ממלכתו הבלעדית של בן. בר המשקאות במטבח/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
ירקות טריים תופסים מקום ניכר במקרר/נמרוד סונדרס

דו"ח מקרר
בני הזוג מספרים שאחת מההנאות הגדולות שלהם בארץ היא אכילת ירקות ופירות. בכל יום שישי מבקר בנג'מין בשוק הכרמל וחוזר עם שלל טרי. בארץ התוודעו גם אל מסחטת מיץ תפוזים, בה הם עושים שימוש יום-יומי. במקרר שלהם, אם כך, ניתן למצוא תמיד ירקות ופירות, כמו גם תבשילים שונים מעשה ידיו של בנג'מין. הדייר חובב הבישול מתנסה מדי שבוע בתבשילים חדשים, אך כמעט תמיד ניתן למצוא במקרר רטטוי, מנת הדגל שלו כצרפתי גאה.

עתידות
הדיירים אוהבים מאוד את הדירה, האזור והחברים החדשים שרכשו. "בנינו לעצמנו כאן חיים שלמים", הם מספרים. עם זאת, הם מאמינים שבשלב כלשהו הגעגועים לבית ולמשפחה יכניעו אותם והם יחזרו לפריז. עד אז, הם מנצלים כל רגע בחוויה הישראלית שהזדמנה בדרכם.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
צילום של תל אביב בפינת האוכל, משקף את אהבתם הגדולה של הדיירים לעיר/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
גרדרובה של פריזאית אמיתית, בממ"ד המשמש כחדר ארונות/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
לוח גיר שקיבל שדרוג דקורטיבי באמצעות מסגרת עץ/נמרוד סונדרס
דירה שכורה בשוק הפשפשים. נמרוד סונדרס
חלק ישן של ארון הוסב לספרייה דקורטיבית בסלון/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully