וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי שוק? 4,000 שקלים לדירת סטודיו בשוק הפשפשים

10.3.2015 / 8:13

באחד מגלגולי הדירה הזו שימשה כאורוות גמלים ואחר כך מחסן עצים. היום, מתגוררים בה זוג אוהבים שמרבים לארח משפחה וחברים. הצצה לדירה קסומה בלב השוק

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
גם חלל עבודה גם מגורים/דרור עינב

לאן הגענו
רחוב אלעזר בן עזריה בלב שוק הפשפשים, דירת סטודיו - 60 מ"ר. הדירה, בעלת וותק מפואר, שימשה בעבר כאורוות גמלים בימי האימפריה העות'מנית, לאחר מכן הפכה לנגרייה ואחריה למחסן עצים.

כאן גרים
בן יוסטר (32) וענבל מנדלוביץ' (27). הוא צלם המתמחה בצילומי קולינריה, החל משערים למגזיני אוכל וכלה בקמפיינים מסחריים גדולים. היא סטודנטית שנה שלישית לריפוי בעיסוק ו"בת זוג של בן במשרה מלאה" כלשונה. השניים הכירו לפני שנה וחצי דרך חברים משותפים. את הדייט הראשון הם קבעו בחוף הים ומאז אותו ערב שכלל שקיעה רומנטית, שיחה מלב אל לב ובקבוק יין, דרכיהם לא נפרדו. את זמנם הפנוי הם אוהבים לבלות בעיקר בבית, בזמן איכות זוגי או באירוח חברים לארוחות דשנות. דלת ביתם פתוחה תמיד, מטאפורית ופיזית, ולכן, פעמים רבות עוברי אורח נכנסים לבדוק האם מדובר בגלריה או מסעדה, ולעיתים אף מצטרפים לחגיגה.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
כאן מבשלים מסביב לשעון/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
יוצרים, אוספים, מארחים ובעיקר בני זוג במשרה מלאה. בן וענבל/דרור עינב

הום סטיילינג
בן מתגורר בדירה מזה שנתיים, ענבל הצטרפה לפני שנה. בחיפושיו אחר דירה, השיקול המרכזי שהנחה אותו היה מציאת חלל גדול שישמש כסטודיו לצילום, כמו גם מקום למגורים. באחד משיטוטיו בשוק הפשפשים, הוא נתקל בדירה והתאהב בה ממבט ראשון. "המקום היה חירבה אבל קלטתי את הפוטנציאל". לאחר תקופה ארוכה של מגורים בתל אביב, שמח לשנות אווירה. "יש ביפו אנרגיה אותנטית ואווירה של יצירה", מסביר בן את הבחירה. לפני הכניסה לדירה החל בתהליך שיפוץ מאסיבי שכלל בנייה של מטבח, שירותים ומקלחת מאפס, והחלפת המדרגות המובילות לגלריה.

לבני הזוג היה חשוב שהעיצוב יהיה מחובר לרוח המקום. "את כל הפריטים בדירה מצאנו או שיפצנו, לרהיט ישן יש מטען, יש סיפור וזה מה שהופך אותו למעניין". כך למשל בכניסה לדירה ניצבת ספרייה שהייתה במקור משטח להובלת מכולות. את המשטח מצאו ברחוב, ניקו שייפו והסבו לרהיט שימושי. שלוש מזוודות ישנות, מצאו גם הן את דרכן מהרחוב אל הדירה. בן נתקל בהן כשהיה בדרכו לפגישה חשובה, ועל אף שהיו כבדות והוא איחר לפגישה, אימץ אותן אל חיקו ללא היסוס.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
מאוורר משנות ה-60 העליזות מככב במרכז הסלון/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
מלווים את הדייר עוד מילדותו. כיסא רופאים מבית סבא וחבית יין ישנה/דרור עינב

בסלון הדירה מושך את תשומת הלב כיסא וינטג', המתגלה כבעל ערך סנטימנטלי. את הכיסא קיבל בן בירושה מסבו, שהיה רופא שיניים ברומניה. פריט נוסף היקר לליבו הוא חבית יין ישנה. "אין לי מושג מאיפה הגיעה, אבל היא מלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי". החבית בעלת שימושים רבים, כמו שולחן, משענת לרגליים ואף "ניצבת" בהפקות האוכל השונות. בכל בוקר הופך הבית לסטודיו לצילום, הריהוט זז לפינה ואת מקומו תופסים פלאשים, מצלמות ורקעים שונים. צילומי אוכל, מתוך סדרת צילומים שבן שוקד עליה, בולטים על אחד הקירות. הרעיון מאחורי הסדרה הוא ניתוק של אוכל מהקונטקסט המקורי על מנת לייצר משמעות חדשה ומעניינת.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
משטח מכולות ושלישיית מזוודות מהרחוב, הפכו לפריטים דקורטיביים בדירה/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
צילומי אוכל מתוך סדרה שבן שוקד עליה, מקשטים את קירות הסלון/דרור עינב

חלל המגורים מרוכז בעיקרו בקומת הגלריה, שם מצוי חדר השינה. מכיוון שמדובר בחלל קטן יחסית, מצאו הדיירים פתרונות אחסון יצירתיים. כך למשל, פרטי לבוש שונים נתלו באמצעות קולבים על קורת ברזל. "אני חושבת שזה מייצג את דרך החיים שלנו, לעשות את המקסימום ממה שיש", מסבירה ענבל. הגישה מוכיחה עצמה גם בשירותים ובחדר הרחצה, אותם בנה בן בנה בעצמו, עם מעט עזרה מאינסטלטור. ובכדי להוסיף עניין לחדר השירותים תלו בני הזוג מקבץ צילומי פולרואיד של חבריהם. "אנשים עומדים בתור כדי להופיע על קיר השירותים שלנו ", הם מספרים בגאווה.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
לוח גיר צבוע על קיר המטבח, שימושי מאוד בימי צילום/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,000 שקלים ארנונה- 360 שקלים לחודשיים. חשמל- 400 שקלים לחודשיים

מצב רוח
בדירה קיים מזגן חדש שהותקן לאחרונה. בחורף הוא פעל "פול טיים ג'וב" לדברי הדיירים, אך בקיץ הם מאמינים שיסתפקו במאווררים.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
שניים מתוך מדפי המקרר עמוסים בירקות טריים, הנוכחים תמיד בתפריט של הזוג/דרור עינב

דו"ח מקרר
מכיוון שמדובר בדיירים שמארחים שעות נוספות לא מפתיע כי בני הזוג מבשלים והרבה. המקרר בדירה מלא בכל טוב, החל מתבשילים ביתיים וכלה בתבשילים מורכבים בימים של אירוח, כמו גם אלכוהול משובח. עם זאת, שניהם משתדלים לאכול בריא ולכן כמעט כל ארוחה כוללת מגוון ירקות.

כביסה
"מחלקת כביסה זה ענבל", מסביר בן נחרצות. "גם כשאני מנסה להעביר את התפקיד זה לא עובד", אומרת ענבל בתגובה. בדירה קיימת מכונת כביסה, המופעלת אחת לשבוע על ידי הדיירת החרוצה.

דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
חלל קטן אך ביתי. חדר השינה של בני הזוג במעלה הגלריה/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
צילומי פולרואיד של הדיירים וחבריהם מוסיפים עניין לחדר השירותים/דרור עינב

פאנלים
בתחום הניקיון, חלוקת התפקידים ברורה יותר. בן אמון על ניקיון החלל התחתון וענבל על הגלריה וחדר הרחצה. "בגלל שמצטלמות פה הפקות על בסיס יום-יומי, חשוב לשמור על הסטודיו נקי", מסביר בן. ואכן, השניים מעידים כי הם עושים ספונג'ה לפחות שלוש פעמים בשבוע ואחת לשבוע מנקים באופן יסודי יותר.

עתידות
בן וענבל אוהבים מאוד את הדירה ואת האזור. "אנחנו נהנים מהאווירה, מהקסם של המקום, מהאנשים מסביב שמכירים אותנו ואנחנו אותם. זה מרגיש אינטימי ונוח", מספרים הדיירים. עם זאת, שניהם "אנשים של כפר" כלשונם, ותחושת הטבע חסרה להם. בשלב זה הם מפנטזים על מעבר למושב באזור הרי ירושלים, אבל על הסטודיו הם לא מוכנים לוותר. לכשיגיע המעבר הצפוי, הוא ישמש לעבודה בלבד, בזמן שאת מגוריהם יעתיקו לאזור כפרי יותר.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
גוף תאורה עשוי קפיצים של מזרון ונורות, מאיר את הכניסה לסטודיו/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
פרחים ועציצים מוסיפים ירוק בעיניים לדיירים חובבי טבע/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
כפתרון אחסון יצירתי, תלו הדיירים פריטי לבוש על קורות הברזל בגלריה/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
פריטים שנאספו ברחוב ושופצו מרכיבים סלון צבעוני ונעים/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
סטודיו לצילום ביום, דירה למגורים בערב. מבט מקומת הגלריה/דרור עינב
דירה שכורה בשוק הפשפשים. דרור עינב
שקט, מצלמים. חצובות, מצלמות ופלאשים ממלאים את חלל הסטודיו במהלך היום/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully