וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה: ב-2014 נבנו המגדלים הגבוהים בעולם

21.1.2015 / 11:32

דו"ח מיוחד של המועצה לבניינים גבוהים וסביבת מחיה עירונית מדווח כי 2014 הוכתרה כשנה שבה נבנו המגדלים הגבוהים בעולם. סימן להתאוששות סופית מהמשבר ב-2008?

גורדי שחקים, יוסטון טקסס. ShutterStock
גורדי שחקים, יוסטון טקסס/ShutterStock

סיכומי השנה שהקיפו אותנו מכל עבר בשלהי 2014 הזכירו לנו כיצד העולם שלנו שבר שיאים חדשים: בעוד שמטוס מלזי אחד נעלם ללא זכר ושבר את שיא המסתורין והתפשטות האבולה והביאה לשיא הפאניקה, נשבר גם שיא אחד מרשים במיוחד. שנת 2014 היא "השנה הגבוהה ביותר". הדו"ח השנתי של המועצה לבניינים גבוהים וסביבת מחיה עירונית (CTBUH) גילה כי השנה האחרונה מחזיקה בשיא חדש של מספר גבוה במיוחד ביותר של גורדי שחקים שבנייתם הושלמה באותה השנה. השיאנית הקודמת הייתה 2011, אז הושלמה בנייתם של 81 בניינים הנושקים לשמיים.

CTBUH הינו ארגון בינלאומי המהווה הסמכות הרשמית על תיעוד גובהם של גורדי השחקים. המטרה המוצהרת ללמוד ולדווח על כל ההיבטים של התכנון, העיצוב והבנייה של בניינים גבוהים. מומחה מטעם הארגון ואחד ממחברי הדו"ח, דניאל סאפאריק ציין באותו הדו"ח כי ייתכן שההאצה בבנייה מצביעה על ביקוש עולה בשוק הנדל"ן. עוד נכתב כי שש שנים חלפו מאז המשבר הכלכלי העולמי של 2008 ובהתחשב בזמן הארוך הנדרש לבניית גורדי שחקים, קרוב לוודאי שאנחנו רואים כאן סימנים של התאוששות לאחר מיתון.

על פי הסקירה השנתית העולמית האחרונה בניית 97 גורדי שחקים בגובה של 200 מ' ומעלה הושלמה בשנת 2014. בשנה לאחרונה אף חנכו 11 בניינים "סופר-גבוהים" (supertall) בגובה של 300 מ' ומעלה. באוסקה נחנך הבניין הגבוה ביפן ובצ'ילה חגגו את השלמת בניית הבניין הגבוה ביותר באמריקה הלטינית. רק בחודש אוקטובר האחרון הבאנו כאן בוואלה! בית ועיצוב לחשיפת הפנטהאוז הגבוה בעולם בניו יורק. מרכז הסחר העולמי החדש של ניו יורק שנחנך לאחרונה מתנשא לגובה 541 מ' ואף מחזיק בשיא המכובד של גורד השחקים היקר ביותר בכל הזמנים.

הנתון המדהים עוד יותר הוא כי 58 מגורדי שחקים שהושלמו בשנה האחרונה, כ-60% מכלל הבניינים הגבוהים שבנייתם הסתיימה ב-2014, נבנו בסין. בכך מחזקת סין את הדומיננטיות האסייתית בתעשיית גורדי השחקים. ב- 2013 נבנו באסיה בלבד שלושת רבעי מכלל גורדי השחקים בעולם באותה השנה. היבשת גם הובילה בבנייה גם ב- 2012.

"סין ממשיכה להשלים בניית גורדי שחקים באזורים שלא ראו בעבר מבנים שכאלה", נכתב בדו"ח, "דבר המצביע על הרחבת תכניות האורבניזציה במדינה". עם זאת, מזהירים מחברי הדו"ח שאסור לראות ב"בום" הבנייה המתמשך סממן של כלכלה בריאה. "הממשלה וההנהגות האזוריות בסין הם בעלי העניין העיקריים ברוב הפרויקטים הללו", הסבירו.

מחברי הדו"ח מעריכים כי מספר גורדי השחקים שיושלמו בשנת 2015 אף יאמיר ל-105 עד 130 בניינים. בין הבניינים שיושלמו גם "מגדל שנגחאי" בסין, שיתנשא ל-632 מ'. הוא צפוי להפוך לבניין השני הגבוה בעולם, שני בלבד אחרי בורג' חליפה בדובאי שגובהו 828 מ'. בדובאי ממשיכים לבנות לגובה ועם השלמתו, יהפוך מגדל המרינה לשני בגובהו באמירות, בגובה 426.5 מ'.

צפו: ראיון מיוחד עם אדריכל המגדלים של ישראל
גורד השחקים של בן לאדן מתרומם באוויר

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
מגדל השמים, אוקלנד. ShutterStock
מגדל השמים, אוקלנד/ShutterStock
מגדל סירס בשיקגו. ShutterStock
מגדל סירס בשיקגו/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצפית על הונג קונג ממגדל הבנק של סין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בורג' חליפה - דובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully