וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בקרדית: כל השיטות היעילות לשאיבת אבק

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

20.1.2015 / 9:04

חורף, סיבים של סוודרים והרבה אבק הופכים את הבית לחגיגה שלמה של הקרדית. כל השיטות היעילות לשאיבת אבק בבית

משימת שאיבת אבק תמיד נדמית כעבודה בלתי נגמרת. לא תמיד אנחנו מצליחים לשאוב את כל האבק שמצטבר על השטיחים, וגם כשנראה כי הבית נקי מגרגירים, האבק שוב חוזר. מעבר למטלה המייגעת, מסתבר שכמעט כולנו עושים טעויות בשאיבת אבק, שמונעות מהבית שלנו להיות נקי ללא רבב. אבל לפני שהקרדיט משתלטת לכם על כל פינה בבית חשוב שתדעו על השגיאות בשאיבת אבק ואיך להימנע מהן.

שואב אבק. ShutterStock
עבדו על שני הכיוונים של השטיח/ShutterStock

דו כיווני

אם אתם נוהגים לשאוב אבק רק בכיוון אחד, אין סיכוי שתצליחו להסיר את כל הלכלוך. חלק מהאבק עשוי להתחבא מתחת לסיבי השטיח, ולכן יש לשאוב אבק מלמעלה למטה, ומצד ימין לצד שמאל. כך תסירו את כל האבק עד הגרגיר האחרון.

שואב אבק. ShutterStock
אל תחכו שהשקית תתמלא/ShutterStock

ואקום

שקיות וואקום של שואב האבק עובדות הכי טוב כשהן חצי מלאות, לכל היותר. כשהשקיות מתמלאות באמצע הדרך, מומלץ לרוקן אותן, משום ששקית מלאה לחלוטין, מאבדת מהיעילות שלה. בהקשר הזה, לעולם אל תעשו שימוש חוזר בשקיות, דבר שמוריד את יעילותן -50%.

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
הקדישו לו קצת זמן/ShutterStock

מהירות מהשטן היא

זה נכון שכולנו רוצים לסיים לנקות אבק כמה שיותר מהר ולהתפנות לדברים מהנים יותר, אבל כדאי שתיקחו אקסטרה בזמן במטלה הזו. שאיבה איטית של אבק מאפשרת למברשת המכשיר שלכם לשאוב יותר לכלוך פנימה וכך תוכלו לקבל שטיחים נקיים יותר.

שאיבת השטיח בשואב עדין. iofoto, ShutterStock
מברשת צרה מגיעה גם לפינות/ShutterStock, iofoto

שאלה של הברשה

כמעט כל שואב אבק מגיע עם מברשת צרה בנוסף למברשת הסטנדרטית. המברשת הצרה מאפשרת לשאוב אבק בחללים שקשה להגיע אליהם, כמו פינות החדר או פאנלים. מומלץ להחליף בין המברשות בכל שאיבת אבק כדי לחסל את כל הלכלוך.

שואב אבק. ShutterStock
התאימו את השואב למשטח/ShutterStock

על הגובה

הקפידו להתאים את הגובה של מברשת שואב האבק כשאתם עוברים ממשטח למשטח הנמצאים בגבהים שונים. חלק משואבי האבק עושים זאת באופן אוטומטי, אך אם לשואב האבק שלכם אין את האופציה הזאת, קחו את הזמן כדי לבצע התאמות גובה. זה יעשה את הבדל עצום בניקיון של המשטחים השונים בביתכם.

שואב אבק. ShutterStock
נקו גם השואב אם אתם רוצים שיעבוד תקין/ShutterStock

מה שרואים מכאן

אל תחכו לראות אבק בשטיח שלכם ורק אז להתחיל לנקות. לכלוך יכול להצטבר מתחת לסיבים בחלק התחתון של השטיח עוד לפני שאתם מבחינים בכך, ועלול לגרום לאלרגיות ומחלות. אז אל תתעצלו- קבעו לוח זמנים קבוע לשאיבת אבק ועמדו בו, גם אם השטיח נראה לכם הכי נקי שיש.

שואב אבק. ShutterStock
הקפידו להחליף מברשת אחת לכמה שנים/ShutterStock

לשאוב את השואב

עם כל הכבוד לכך ששואב האבק שלכם עוזר לכם לנקות, אתם צריכים גם לנקות אותו. על מנת לשמור על פעולתו התקינה, יש לפרק את המברשת אחת לכמה שימושים, ולנקות את חלקיה השונים. במידה והמברשת התבלתה והשערות שלה נושרות, חשוב להחליף את המברשת.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully