וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תסתמו: כל השיטות לפתיחת סתימות בכיור

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

13.1.2015 / 12:59

הכיור שלכם יכול להכיל רמת טינופת מסוימת עד שהוא נסתם. וכשזה קורה יש כמה שיטות לטיפול בבעיה. מחומרים כימיים ועד שיטות ידניות

ניקיון הכיור. SeDmi, ShutterStock
דאגו לתחזוק יום יומי של הכיור/ShutterStock, SeDmi

חזרתם הביתה אחרי יום עבודה קשה. כל מה שאתם רוצים לעשות זה לשכב על הספה מול הטלוויזיה, אבל הפתעה מחכה לכם- כיור המטבח שלכם מוצף במים. כן, חברים, לצערכם מדובר בסתימה. לרוב סתימה נוצרת כתוצאה מהשלכת עצמים גדולים לכיור. כך למשל קצוות שיער המגיעות לצנרת אינן מתכלות במים ויוצרות סתימה חמורה, יחד עם הצטברות שומנים בצנרת. הזרמת מים במקביל משאר חלקי הבית, כמו אמבטיות ושירותים, מחמירים את המצב, וכמובן שמערכת צינורות ישנה נוטה להיסתם מהר יותר ממערכת צינורות חדשה. אז מה עושים? הנה כל השיטות לפתרון הבעיה.

אילוסטרציה. ShutterStock
שיטה מיושנת המוכיחה את עצמה - הפומפה/ShutterStock

שימוש בפומפה

זוהי השיטה הידועה והפשוטה ביותר לפתיחת סתימות. מטרתה של הפומפה היא לשחרר את הסתימה על ידי שאיבה של החומרים או העצמים שתקועים בתוך הצנרת. רכשו פומפה מחנויות לחומרי בניין, קרבו אותה אל נקודת הניקוז בכיור, דחפו ומשכו במהירות את מוט הפומפה כלפי מעלה ומטה והמתינו עד שנוצר ואקום, אשר ישאב את החומרים התקועים.

חשוב לזכור: שיטה זו מתאימה רק לסתימות קלות בכיור הנוצרות בפתח הניקוז או עמוק בצנרת, ולא מיועדת לשימוש לאורך טווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חומרי ניקוי. ShutterStock
השתמשו בהם שתשומת לב - חומרי ניקוי פותחי סתימות/ShutterStock

שימוש בחומרים כימיים

רכשו חומרים לפתיחת סתימות בכל חנות לחומרי בניין, שפכו את הכמות המדויקת לפי הוראות היצרן והוסיפו מים רותחים.

חשוב לזכור: ללבוש כפפות, לא לנשום את האדים ולהרחיק בעלי חיים וילדים מהאזור. היתרון הגדול של החומרים לפתיחת סתימות הוא שהם יעילים, אך מצד שני מדובר בחומרים מסוכנים, שאינם ידידותיים לסביבה ושעלולים לפגוע בצנרת נחושת ישנה או חלודה.

כיור. ShutterStock
אם הכיור שלכם יראה ככה תמיד לא תצטרכו לפתוח סתימות/ShutterStock

ניקוי הסיפון

מרבית הסתימות בכיור נגרמות בשל סתימה בסיפון, שזוהי כוסית פלסטיק הנמצאת בתחתית הכיור, ומטרתה לאסוף חומרים כבדים הנזרקים לכיור ולמנוע את הגעתם לצינורות הביוב, וכן היא משמשת כמחסום מפני ריחות העולים מהכיור.

כל שעליכם לעשות הוא להניח דלי מתחת לסיפון, לפתוח אותו בזהירות כשאתם מקפידים שהגומייה האוטמת אותו לא תיעלם לתוך הדלי, ולנקות את הכוסית והצינור המוביל אליה.

חשוב לזכור: הקפידו לסגור היטב את הכוסית ולאחר מכן פתחו את זרם המים כדי לוודא שאין נזילה ושהסגירה אטומה. במקרה וישנה נזילה, ייתכן והכוסית לא הודקה היטב. במקרה כזה פתחו והדקו בשנית את הסיפון. הנזילה עלולה להיגרם גם כשהגומייה ישנה או קרועה. במידה וזה המצב, רכשו גומייה חדשה בכל חנות לחומרי בניין. מומלץ לקחת את הגומייה הישנה לחנות כדי להציג למוכר את הגומייה שאתם זקוקים לה.

תיקון כיור. ShutterStock
בדקו מה קורה למטה/ShutterStock

ניקוי קופסת הביקורת

נסו לנקות את קופסת הביקורת באמבטיה. קופסת הביקורת, המכוסה בפלסטיק או מתכת ונמצאת ברצפת חדר האמבטיה, מרכזת אליה זרימת מים ממספר מקורות, כמו אמבטיה וכיור. היא נועדה לנקז לתוכה לכלוך כבד לפני זרימתו לצינורות הביוב וגם משמשת כמחסום ריח, בדומה לסיפון. את הקופסה יש לפתוח ביד או בעזרת מברג שטוח ולנקות את התחתית שלה. את הצינורות היוצאים ממנה אפשר לנקות על ידי חוטר ביתי בין מטר וחצי עד שלושה מטר, אותו מוכרים בחנויות לחומרי בניין. בראש החוטר יושב לו קפיץ שתפקידו לאסוף את הלכלוך הסותם את הצנרת. העבירו את החוטר לאורך הצינורות השונים היוצאים מן הקופסה והוציאו את הלכלוך הסותם את הצינורות.

אינטסלטור. ShutterStock
גם זו שיטה - איש מקצוע עם המלצות/ShutterStock

קראו לאינסטלטור

אם אחרי כל הניסיונות הללו הסתימה עוד לא השתחררה, אין ברירה אלא לקרוא לאיש מקצוע. אינסטלטור מומחה יצליח לזהות את מקור הסתימה, לפתור אותה ולמנוע נזקים עתידיים.

חשוב לזכור: מומלץ ליצור קשר עם אינסטלטורים שקבלו חוות דעת טובות (אפשר לבדוק באינטרנט) ושנחשבים כאמינים ויעילים.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully