וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח במטבח: לא תאמינו איזה אזורים הכי מזוהמים במטבח שלכם

7.1.2015 / 15:32

גם אם אתם משוכנעים שהמטבח שלכם מצוחצח יש כמה אזורים שכדאי להקפיד על רמת הגיינה גבוהה במיוחד מידיות הארון ועד מכונת הקפה

מטבח ורוד. Couperfield, ShutterStock
יפה, נקי ונראה תמים/ShutterStock, Couperfield

אתם מנקים מדי יום את המטבח שלכם ובטוחים שהוא מצוחצח. אבל האמת היא שיש לנו חדשות לא כל כך טובות בשבילכם: המטבח שלכם מהווה קרקע פורייה למיליוני חיידקים שמתחבאים בפינות שונות שלא העליתם בדעתכם. לחות וחלקיקי המזון הם הסביבה המושלמת לאותם חיידקים שיכולים לגרום לכם למחלות. אז לפני שאתם נכנסים להיסטריה, הנה כל המקומות הכי מזוהמים במטבח שלכם שאתם חייבים לנקות.

כיור מטבח. ShutterStock
החיידקים נצמדים לפתח הניקוז/ShutterStock

כיור המטבח

לאחר שאתם שוטפים מזון מעל כיור המטבח, החיידקים הנמצאים בהם עוברים לכיור שם הם נצמדים לפתח הניקוז. במידה ואתם נוגעים בכיור עם ידיים חשופות אתם נמצאים בסכנה. לכן, מיד לאחר שאתם שוטפים בשר נא, ירקות ואת הקערה של חיית המחמד שלכם, שטפו היטב את הכיור. מומלץ להשתמש בחומר חיטוי המיועד לניקוי כיורים ולרסס את הברז, הכיור והמסננת התחתונה. כך תיפטרו מכל הבקטריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מגבת מטבח. ShutterStock
הקפידו לכבס מגבות וסמרטוטים/ShutterStock

מגבות וסמרטוטים

ארגון בריאות הציבור הבינלאומי- NSF, מצא כי יותר מ-75%מהספוגים והסמרטוטים הביתיים נושאים בתוכם חיידקים הגורמים למחלות כדוגמת E. coli. סמרטוט מלוכלך מזהם כל משטח שהוא נוגע בו, כך שאם אתם אוכלים על אחד מהמשטחים האלה אתם עלולים לחלות. כדי להימנע מכך, החליפו מגבות מטבח על בסיס יומיומי וכבסו אותם במים חמים שהורגים את החיידקים. החליפו ספוגים בכל כמה ימים, רססו אותם עם חומר חיטוי יומי והכניסו למדיח הכלים שינקה אותם היטב.

אילוסטרציה. ShutterStock
הידיים שלכם - גורם משמעותי בהעברת חיידקים/ShutterStock

ידיים

זוכרים שאימא שלכם תמיד אמרה לכם לשטוף ידיים לפני האוכל? אז מסתבר שהיא צדקה. הידיים יכולות להעביר חיידקים גורמי מחלות אל פני השטח בהם אתם נוגעים, והדבר מסוכן פי כמה כשאתם מבשלים ונוגעים בבשר. לכן, מומלץ לשלוף מראש סכינים, קרש חיתוך וסיר לפני שאתם נוגעים במזון, וכמובן לשמור על היגיינה- לשפשף את הידיים 20 שניות עם סבון מתחתית היד ועד קצות האצבעות, ובין האצבעות והציפורניים, לשטוף וליבש עם מגבת נקייה או מגבת נייר.

הכנת הקפה במכונת אספרסו. Firma V, ShutterStock
עושה קפה ובין היתר שומרת על הלכלוך בפנים/ShutterStock, Firma V

מכונת קפה

צר לנו לומר לכם, אבל קפה זה לא הדבר היחיד שמתבשל במכונה שלכם. ארגון בריאות הציבור הבינלאומי מצא כי במחצית ממכונות הקפה גדל עובש, שעלול לגרום לתופעות אלרגיות. אז מה עושים? פעם בחודש מלאו את המכונה עם חומץ והשרו למשך 30 דקות. בין כל שימוש ושימוש שטפו היטב את חלקי המכונה ותנו להם להתייבש.

תיק איפור מנוקד בוורוד-שחור. ShutterStock
תיק אישי שלכם על משטח העבודה מפזר חיידקים לא סימפטיים/ShutterStock

תיקים

כאשר אתם מניחים את התיק שלכם על הרצפה אתם נושאים אתכם חיידקים, ואם אתם מניחים אותם על שולחן המטבח, החיידקים עלולים לחדור למזון שאתם אוכלים. למעשה, על כמחצית מתיקי הנשים ישנם חיידקים צואתיים. אז שמרו על התיקים שלכם הרחק מאזורי הכנת מזון, ואם התיק שלכם עשוי מעור כדאי לנגב אותו עם חומר חיטוי המיוצר למוצרי עור פעם בשבוע.

ידיות מטבח. ShutterStock
קטנות קטנות אבל מצריכות ניגוב/ShutterStock

ידיות

לעיתים קרובות אנו שוכחים לנקות את האזורים האלה, אבל מכיוון שאנחנו נוגעים בהם מספר פעמים ביום יש סיכוי גבוה מאוד שהם מזוהמים. לכן, נגבו את ידיות המקרר והארון, ידיות התנור ומתג האור כחלק משגרת ניקוי המטבח שלכם.

פח אשפה. ShutterStock
ציותר לציין שהפח הוא עוד מקור טינופת שעלולה להתפזר/ShutterStock

פחי אשפה

לא משנה כמה אתם מקפידים, חלקיקי מזון, מיצי בשר ושאר דברים מגעילים נשארים בתחתית פח האשפה שלכם. מומלץ לרסס את פח האשפה מבחוץ ומבפנים עם חומר חיטוי, לשטוף ולתת לפח להתייבש באוויר.

אילוסטרציה. ShutterStock
שמרו על משטח עבודה מצוחצח/ShutterStock

משטח עבודה

גם אם תנגבו את משטח העבודה בכל יום, הוא לא יהיה בהכרח נקי. כל דבר שאתם מניחים על הדלפק- שקיות מכולת, ארנק או קופסת ארוחת צהריים יכולים להכיל חיידקים. לכן חטאו את הדלפק לפני ואחרי הכנת מזון, ושמרו את הכלים של חיות המחמד שלכם הרחק מהדלפק כי הם עלולים לשאת חיידקים.

מיקרוגל. Site4 luck
המיקרוגל מחמם לכם את המנה אבל לא נחשב כאזור סטרילי/Site4 luck

המיקרוגל

חום הורג חיידקים, אבל בכל זאת המיקרוגל הוא לא אזור סטרילי. נגבו את בעזרת חומר חיטוי את המיקרוגל מבפנים ומבחוץ לפחות פעם אחת בשבוע. בנוסף, כסו היטב מזונות המתחממים במיקרוגל כדי למנוע כתמים וצמיחת חיידקים בעתיד.

שקית קרטון. ShutterStock
ידידודית לסביבה אבל לא בטוח שגם למשטח העבודה במטבח/ShutterStock

שקיות קרטון לשימוש חוזר

אנחנו בעד לשמור על איכות הסביבה, אבל שקיות קרטון שניתן להשתמש בהן לאורך זמן מכילות חיידקים רבים, מה גם שלא ניתן לשטוף אותן במים. זאת הסיבה שעדיף לכם להשתמש בתיקים הניתנים לרחצה, כמו תיקי כותנה, ולאחר שימוש לכבסם לפחות פעם בשבוע עם מים חמים.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully