וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב הישראלי שמסחרר את האיטלקים

3.12.2014 / 13:08

המעצב רון גלעד שוב מצליח להפנט את האיטלקים בתערוכה חדשה לחברת הרהיטים מולטני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם התצוגה של מולטני לובש צורה חדשה הודות למעצב הישראלי רון גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

רון גלעד יצליח להוציא מכם חיוך גם במרחבים שלרוב נראים אפרוריים: בשיתוף הפעולה האחרון שלו עם חברת הרהיטים האיטלקית מולטני אנד סי, גלעד, מהמעצבים הישראלים המובילים בארץ ובעולם, אומר שלום ולהתראות לאולמות התצוגה המשעממים והיבשושיים וממלא את מטה החברה בהומור, עליזות ותחכום עיצובי.

בין קירות הזכוכית של המבנה הקובייתי במחוז לומברדיה שבאיטליה, תמצאו מחזות משונים וחריגים (בהתחשב בכך שמדובר באולם תצוגת רהיטים). את המחזה הראשון קשה לפספס: גלעד טייח את ספת ה"חיבוק" של עמיתו הישראלי המעצב והאמן אריק לוי לתקרה והותיר גם זוג רגלים נשיות מציצות, עטויות בגרביונים אדומים ונעלי עקב אדומות. ההפוגה הקומית מהמסורת העיצובית הנוקשה יותר, עם זאת, לא מצליחה להשכיח גם את הריהוט שבחלל. יתרה מכך, הם ככל הנראה רק הדגישו את העיצובים המדויקים של החברה. "אלו דברים שאתה לא רואה אף פעם", הסביר גלעד בידיעה לעיתונות בהתייחסו להצצה אל תוך שכבות הרהיט, בהם שלדת המתכת, העץ והמילוי. "אתה לא רוצה לפספס את החלק שבו מושקעת כל העבודה הקשה".

שידות הזכוכית העדינות של גלעד מסדרת "גראדו 60" שהוצבו באולם התצוגה, "החליטו" אחת אחרי השנייה לצאת לטבילה קלה בבריכה הרדודה הניצבת במרכז אולם התצוגה. בסמוך, ממש כמו בתצוגת אופנה, ניצבים על מסלול עץ ה"להיטים הגדולים" של מולטני אנד סי - הרהיטים הנמכרים ביותר של החברה. ציורי הנקודות של דמיאן הירסט, מהאמנים הגדולים של זמננו, קיבלו פרשנות חדשה דרך בדים ודוגמיות צבע ממחלקת הריפוד של החברה. גלעד אף הגדיל לעשות ובקריצה נוספת להירסט וליצירתו "התהום" (שורות מדפים ועליהם בדלי סיגריות) הציב מדפים עליהם כ-250 צירים ומחברים של רהיטי החברה. "אני מעשן כבד", סיפר גלעד למגזין העיצוב "וולפייפר" שהעניק לו בשנה שעברה את תואר "מעצב השנה", "אז היצירה הזו תמיד הייתה קרובה לליבי".

עיצוביו של גלעד פונקציונלים ומינימליסטים, וגם לתוכם הוא אוהב להכניס הומור, אלגנטיות ותחכום. העיצובים מתחילים לרוב עם חפץ קיים, לו הוא נותן פרשנות חדשה. הוא מפרק את החפץ ליסודותיו ומשלב מספר חומרים ועם זאת מעניק לעיצוביו תחושה הרמונית. עלייתו של המעצב התל אביבי בן ה-42 מימיו כסטודנט בבצלאל עד לפסגת עולם העיצוב הייתה מהירה. לאחר מספר שנים כמרצה בשנקר עבר ב-2001 לניו יורק והקים את חברה דרכה הפיץ את עיצוביו לרחבי העולם. חמש שנים לאחר מכן החל להרצות במכון פראט, ממוסדות החינוך הגבוה המובילים בארצות הברית. עבודותיו מוצגות במוזיאון המטרופוליטן ובמוזיאון האמנות והעיצוב בניו יורק ואף במוזיאון תל אביב לאומנות, כמו כן באוספים פרטיים. לאורך השנים שיתף גלעד פעולה עם חברות בינלאומיות נוספות מלבד מולטני אנד סי, כמו moooi ההולנדית ופלוס האיטלקית.

פרנצ'סקה מולטני, בתו של נשיא החברה קרלו מולטני, לקחה אף היא חלק בתצוגה החדשה. בחלל החדש של חדרי התצוגה, הציבו השניים תיאטרון קטן ובו רק רהיטים לבנים של החברה. הרהיטים הופכים לזיקית המחליפה צבעים והדפסים באמצעות הקרנה תלת ממדית, ומעניקים לחלל תחושה תיאטרלית ודינאמית.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

צפו בתערוכה הקודמת של רון גלעד למולטני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד הפיח חיים באולם המשמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גב בריכת הנוי חוברת לתצוגה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגליים קטנטנות מבצבצות מהתקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטי היוקרה של מולטני הופכים לאובייקטים מוזיאוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתעשע עם הצורה המנימליסטית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החצב שמסביב לאולם לא קופחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully