וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו סיטי סטייל: דירה צבעונית בפלורנטין

סלון ורוד, מטבח מאולתר, הדפסי חיות על הקירות ושטיחים מפוספסים. הצצה לדירה מתוקה ומלאת שמחת חיים בהשראה מקסיקנית

דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
מי מפחד מסלון ורוד?/בנין ודיור, אביעד בר נס

דיירים: זוג בשנות ה-50
מיקום: פלורנטין תל אביב
שטח: כ-60 מ"ר
עיצוב פנים: דנה גוטמן ורותם סולרצ'יק "סטודיו 37"

כשאומרים "פלורנטין", חושבים בדרך כלל על שכונה השייכת לצעירים התל אביבים שמוכנים לגור בדירות ישנות ומעופשות. אבל פלורנטין כבר מזמן מנסה לשנות את פניה והרבה דירות קבלן חדשות צצות בשכונה כמו פטריות אחרי הגשם.

רוב הדירות הללו הן קטנות מאוד, בסטנדרט בנייה לא גבוה במיוחד, ובמפרט טכני בסיסי. כולן גם נראות אותו דבר בדיוק - אפורות, חסרות אופי וייחוד עם נוף לבניינים השכנים. את כל זה לא תראו בדירת קבלן הקטנה הזו השייכת לזוג בשנות ה-50 לחייהם שהגיעו לעיר הגדולה מצפון הארץ. הם קנו את הדירה בזכות המיקום האטרקטיבי שלה, בזכות המעלית וכמובן החניה בבניין. אל הדירה הזו הם מגיעים לפחות פעם בשבוע לעסקים או לבילויים ובשאר הזמן הם משכירים אותה לטווחים קצרים.

הזוג לא היה מוכן להסתפק בדירת קבלן סטנדרטית ואפורה ושכר את שירותי "סטודיו 37" על מנת שיהפכו את 60 המ"ר למשהו מגניב ועכשווי. הם ביקשו שהדירה הזו תייצג למעשה את "האלטר אגו שלהם" – הצד היותר מטורף, פתוח, צבעוני ומשוחרר מעכבות ומוסכמות עיצוביות – שביום יום לא מגיע לידי ביטוי. הם רצו שהדירה תהיה מעוצבת בסטייל שהם בחיים לא היו מעצבים לעצמם, כלומר אנטי תזה (כביכול) לסגנון העיצובי הישיר שהם היו מעידים על עצמם שמתחברים אליו.

מאחר וזו תוכננה להיות דירת נופש עבורם ועבור ילדיהם הבוגרים לביקורים קצרים בתל אביב, ולא אמורה לשרת את כל הצרכים הפרגמטיים של בית יומיומי – ההתייחסות של המעצבים לדירה הייתה כאל דירת קונספט או חדר מפנק במלון בוטיק עירוני. בנוסף – מכיוון שלא תכננו לשהות בדירה במשך כל השבוע, בקשו להשכיר אותה לתקופות קצרות – ולכן הדרישה הייתה – לייצר דירה שאי אפשר להתעלם ממנה ושבולטת במרחב האינסופי של הדירות התל אביביות המוצעות להשכרה לתקופות קצרות.

המעצבים "הלכו" בדירה על קונספט של "פיאסטה מקסיקנית", שבאה לייצג את היציאה מהשגרה, חגיגה של החיים בנקודת זמן מסוימת, אפשרות לצאת מהמרוץ ל- 24 שעות ופשוט לחגוג. בעלי הדירה נתנו למעצבים יד כמעט חופשית בעיצוב ובתכנון, מלבד כמה הגדרות בסיסיות - לדוגמא הדרישה המפורשת שהמטבח (מטבחון) בדירה לא יהיה פעיל לבישולים, לכן בוטלה בו האופציה לכיריים וכן המקרר הקטן שנרכש אמור להספיק לשתייה ושמירה של אוכל מוכן.

בכניסה לדירה תוכננה מבואה קטנה בזכות ספריה שנבנתה מארגזי OSB "מרחפים" המושחלים על מוט ברזל עגול שנצבע בירוק מנטה. בקיר המפריד בין המטבח לסלון נפער פתח, שמייצר קשר עין ופותח את החלל הקטן ממילא. פעולה זו התאפשרה בין היתר, הודות לביטול הצורך במקרר גבוה. על קיר המטבח הודבק טפט מיוחד שהוזמן מאנגליה של קורות עץ ישן מפירוקים, שמייצר אשליה של טקסטורה. על גבי הקיר תוכננה כוורת קטנה בצורת יהלום מעצים משומשים למיקום כוסות השתייה.

בחדר השינה, שחופה בפרקט לבן, מעל המיטה ולצידה מוקמו קוביות חלולות אשר הוזמנו בהתאמה אישית מפרופילי ברזל דקים צבועים שחור, שמשמשים כמדפים. לארון הבגדים נוספו דלתות עם מראות, כדי ליצר אשליית מרחב בחלל הקטן.

בדירה היה חדר ארונות קטן, שבוטל והפך לעוד חדר שינה למקרה הצורך. היות בחדר לא היה חלון, נוסף לו צוהר עגול עם משרבייה / מנדלה מעוטרת צבועה בטורקיז – הדבר משמש גן לאוורור, וגם כגוף תאורה המעביר אור טבעי מבחוץ פנימה ולהיפך.

במקלחת, הקיר אשר יועד להכיל מכונת כביסה ומייבש, הורד והפך להיות חצי קיר עם מדף מעץ המשרת את השירותים. במקום מכונות כביסה – מוקם ארון שתוכנן בנגרות לצורך אחסון כל ציוד האמבטיה עם תיבת עץ המשמשת לסדינים מלוכלכים.

למרות שמדובר בדירה חדשה לחלוטין, בעלי הדירה החליטו להביא אליה דברים שהיו בבעלותם ששופצו ושומרו לפני כניסתם, זאת בנוסף לפריטים ממוחזרים שהביאו ושחזרו המעצבים. שידת הטלוויזיה – תוקנה, נצבעה לחלוטין, הוחלפו הידיות והוזמנו לה רגליים מפורפילי ברזל צבוע לבן. מאחורי הספה, שתוכננה והוזמנה אצל רפד מהשכונה, כאשר הבסיס שלה הינו רפסודות בניין על גלגלים, הוצב בר מפרופילי ברזל וזכוכית משובצת.

המרפסת, שחופתה בדק איפאה, מוסגרה בעציצים ופרחים, דבר שמכניס ירוק וצבעים טבעיים נוספים לתוך הדירה, וכמובן גם מייצר חיץ טבעי נחוץ עם הסביבה האורבנית שבחוץ.

לאינדקס ריצוף לבית; לאינדקס גופי תאורה
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
ויש גם שטיחים שמזכירים את הסגנון המקסיקני/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
שילוב של חומרים שונים/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
כי כל בית הרי צריך אותה/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
המטבח המיוחד/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
מדפים חלולים/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
לבשל בצורה לא קונוונציונלית/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
חדר שינה/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
מותאם לשאר העיצוב בדירה/בנין ודיור, אביעד בר נס
דירה צבעונית בשכונת פלורנטין. אביעד בר נס, בנין ודיור
אפילו בשירותים הושקעה מחשבה/בנין ודיור, אביעד בר נס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully